Gå til innhold

Hvor skal man IKKE bo i Bodø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tittelen sier det meste. Jeg skal flytte til Bodø, men er ikke kjent der. Hvor skal man IKKE bo?

Anonymkode: 8b257...4c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært i Bodø, men jeg ville nok sikkert ikke bosatt meg rett ved siden av flyplassen

Anonymkode: 2e1a4...43f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det lenge siden jeg har vært i Bodø, men jeg ville nok sikkert ikke bosatt meg rett ved siden av flyplassen

Anonymkode: 2e1a4...43f

Pga støy? Hadde ei venninne som bodde der, og jeg har vært på flere helgeturer hvor jeg har bodd hos henne, merket lite til støyen egentlig

Anonymkode: c02d5...b44

Skrevet

Jeg tror kanskje områder rundt flyplassen er nettopp der man burde kjøpe nå, i og med at flyplassen skal flyttes og de boligene der kommer til å gå opp i pris. 

men ellers, uansett hvor du bosetter der, må du kjøre bil. 😇 Så, samme det vel. 

Anonymkode: 4c616...b55

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 23.06):

Jeg tror kanskje områder rundt flyplassen er nettopp der man burde kjøpe nå, i og med at flyplassen skal flyttes og de boligene der kommer til å gå opp i pris. 

men ellers, uansett hvor du bosetter der, må du kjøre bil. 😇 Så, samme det vel. 

Anonymkode: 4c616...b55

Stemmer vel heller dårlig. Har du levd under en stein eller? Sentrale deler av bodø er jo nærmest flatt og godt tilrettelagt for gange/sykkel, og utenfor går det bra med buss så lenge du ikke bor øverst i Rønvika eller Bremnes. Dessuten umulig å finne parkering i byen uten å bli flådd. 

Studenter bør satse på å bo et sted mellom Mørkved (universitetet) og sentrum for enklest transport.

Anonymkode: c3658...590

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

feil tråd. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor du skal flytte, om det er jobb eller studier. Dersom det er studier, vil jeg faktisk anbefale å bo på Mørkved eller Hunstad. Det er nært universitetet og man har stort sett alt man trenger i nærheten; Hunstadsenteret med flere butikker og kafe, flere andre butikker utenfor senteret, apotek og legesenter. Har man barn er det også skole og barnehage både på Mørkved og på Hunstad.

Dersom det er på grunn av jobb, kommer det jo an på hvor du skal jobbe, om du vil bo veldig sentralt eller helst litt utenfor bykjerna (eller landlig), om du ønsker å kjøre bil eller helst bruke kollektivtransport, prisklasse/størrelse på bolig og hvor nært du vil bo flyplass, togstasjon eller båthavna. I tillegg kommer hvilke interesser du har.

Jeg vil påstå at det ikke finnes steder du overhodet ikke burde bo uansett hva du er ute etter. Alt avhenger jo av hva du er ute etter og hva du er villig til å betale. Bodø er jo ingen billig by å bo i.

https://www.nrk.no/nordland/boligpriser_-mia-_20_-kjopte-leilighet-i-landets-dyreste-by-1.15797025

Anonymkode: 7de17...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Bor i vestbyen (=flyplassida), og plages ikke av støy. Var verre når flybasen var her, og stor fordel med gangavstand til sentrum.

Iflg. kollega med ektefelle som jobber hos politiet, bør kanskje ikke Støver være førstepri, sjøl om boligene er nye og forholdsvis billige. Dessuten dårlig busstilbud der ute; da kan du like gjerne bo på Tverrlandet. 

Anonymkode: 1d8f2...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor i vestbyen (=flyplassida), og plages ikke av støy. Var verre når flybasen var her, og stor fordel med gangavstand til sentrum.

Iflg. kollega med ektefelle som jobber hos politiet, bør kanskje ikke Støver være førstepri, sjøl om boligene er nye og forholdsvis billige. Dessuten dårlig busstilbud der ute; da kan du like gjerne bo på Tverrlandet. 

Anonymkode: 1d8f2...1cd

Støver er en litt trasig plass ja. Mest sjarmløse fuglebur-hus og lite fasiliteter. Da kan man heller enten bosette seg på Tverlandet for å få landlig hygge + rimeligere bolig, eller flytte nærmere byen og betale for mer sentral bolig.

Anonymkode: 7de17...fa9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...