Gå til innhold

Jeg er en bedre mamma når han er i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn. Da sa jeg det høyt og jeg føler meg fæl som sier det.

Jeg merker jeg er så mye blidere, mer energi og mer tålmodig med han etter han begynte i barnehagen forrige måned. (Er 15 mnd),

Jeg er rett og slett ikke skapt for å leke å underholde en liten tass hver dag jeg.   Spesielt ikke i denne tiden når det har vært hjørnetenner, jeksler, sykdom, barnehagestart, søvnproblematikk, matnekt og mer til 😥

Dårlig samvittighet over og si det men jeg ELSKER at han går i barnehagen!

Er det flere som er som meg?

Anonymkode: 1bf39...17f

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg merker jeg er så mye blidere, mer energi og mer tålmodig med han etter han begynte i barnehagen forrige måned. (Er 15 mnd),

Jeg er rett og slett ikke skapt for å leke å underholde en liten tass hver dag jeg.   Spesielt ikke i denne tiden når det har vært hjørnetenner, jeksler, sykdom, barnehagestart, søvnproblematikk, matnekt og mer til 😥

du er ikke alene

• Liker 16
Skrevet

Tipper jeg blir som deg 😊 Så lenge han har det fint i barnehagen drit i dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 8b587...80c

• Liker 8
Skrevet

Nei...elsker å være hjemme med barna. 

Anonymkode: c0601...3d5

• Liker 3
Skrevet

We all are 😅🙋‍♀️

Jadajada, klapp på skuldra til de som elsker hvert minutt med toddleren sin og blabla.

Men 99% av alle foreldre har det sånn. 

• Liker 29
Skrevet

Hva gjør du om dagene? 

Anonymkode: 5239e...12b

• Liker 2
Skrevet

Hva gjør du om dagene? 

hun har vel en jobb?

• Liker 5
Skrevet

Uansett hva man gjør om dagene kan en bli gal av å ha et barn i hælene 24/7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør du om dagene? 

Jobber...?

• Liker 7
Skrevet

Det er vel ikke fælt av deg? Jeg har ikke barn engang, men å ha et menneske som har ansvar for som du ønsker at skal ha det bra, som er oppå deg og krever alt av deg og kroppen din 24/7 kan jeg ikke skjønne noe annet enn at er slitsomt uansett hvor mye man forbereder seg på at det er slitsomt. 

Anonymkode: cf74b...24b

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker det er sunt å ha fri fra barn, og det er bra for barn og sosialiseres i barnehagen. 

Før i tiden var man en storfamilie hvor alle samarbeidet og hjalp hverandre. 

I vårt samfunn idag må hver og en klare seg så godt en kan selv... 

Anonymkode: e7db5...f25

• Liker 6
Skrevet

Vi er mange som har det sånn. Ikke noe å tenke over 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uansett hva man gjør om dagene kan en bli gal av å ha et barn i hælene 24/7

Mamma fortalte meg at det var så fint med meg som barn for jeg hadde så stor fantasi og var selvdreven. På den måten fikk mamma mye tid til å gjøre sine ting. 

• Liker 2
Skrevet

Mamma fortalte meg at det var så fint med meg som barn for jeg hadde så stor fantasi og var selvdreven. På den måten fikk mamma mye tid til å gjøre sine ting. 

Det er jo fantastisk 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er sunt å ha fri fra barn, og det er bra for barn og sosialiseres i barnehagen. 

Før i tiden var man en storfamilie hvor alle samarbeidet og hjalp hverandre. 

I vårt samfunn idag må hver og en klare seg så godt en kan selv... 

Før i tiden hadde man 8-13 barn og måtte ta seg av dem stort sett alene mens far jobbet lange dager eller var borte flere uker i strekk. I tillegg til at alt husarbeid måtte gjøres manuelt. Det var nok helt andre kår enn idag, ikke mye rom for fri og egentid

Anonymkode: 99ebd...53a

• Liker 3
Skrevet

Jeg tør påstå at både jeg og sønnen min fikk det bedre etter at han begynte i barnehagen. 

Anonymkode: fb48f...177

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var jo fint for mammaen din 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Før i tiden hadde man 8-13 barn og måtte ta seg av dem stort sett alene mens far jobbet lange dager eller var borte flere uker i strekk. I tillegg til at alt husarbeid måtte gjøres manuelt. Det var nok helt andre kår enn idag, ikke mye rom for fri og egentid

8-13 barn, ikke litt overdrevet det her?

Anonymkode: a12aa...727

• Liker 2
Skrevet

Da er du en bedre mamma når han er i barnehagen, en annen er bedre når han er hjemme hele tiden, enda en annen har det best når barnet er mest med pappa og du jobber  flere dager med overnatting i en annen by. Både barn og mor er forskjellige individer med forskjellige behov. Barnet er vel uansett gladere når mor er fornøyd? :)

• Liker 2
Gjest Innsikten
Skrevet

På samme tid, som du skisserer her, så bodde gjerne storfamilien sammen og mødrene jobbet ikke. Ungene gikk ikke på skolen, slik de gjør i dag. De eldste ungene passet de yngste, besteforeldre passet barnebarna (bodde gjerne flere generasjoner sammen). Barnedødeligheten var kjempe høy, det samme var andelen analfabeter og den sosiale mobiliteten i samfunnet var omtrent ikke eksisterende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...