AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Sånn. Da sa jeg det høyt og jeg føler meg fæl som sier det. Jeg merker jeg er så mye blidere, mer energi og mer tålmodig med han etter han begynte i barnehagen forrige måned. (Er 15 mnd), Jeg er rett og slett ikke skapt for å leke å underholde en liten tass hver dag jeg. Spesielt ikke i denne tiden når det har vært hjørnetenner, jeksler, sykdom, barnehagestart, søvnproblematikk, matnekt og mer til 😥 Dårlig samvittighet over og si det men jeg ELSKER at han går i barnehagen! Er det flere som er som meg? Anonymkode: 1bf39...17f 15
Maleficenta Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn. Da sa jeg det høyt og jeg føler meg fæl som sier det. Jeg merker jeg er så mye blidere, mer energi og mer tålmodig med han etter han begynte i barnehagen forrige måned. (Er 15 mnd), Jeg er rett og slett ikke skapt for å leke å underholde en liten tass hver dag jeg. Spesielt ikke i denne tiden når det har vært hjørnetenner, jeksler, sykdom, barnehagestart, søvnproblematikk, matnekt og mer til 😥 Dårlig samvittighet over og si det men jeg ELSKER at han går i barnehagen! Er det flere som er som meg? Anonymkode: 1bf39...17f du er ikke alene 16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn. Da sa jeg det høyt og jeg føler meg fæl som sier det. Jeg merker jeg er så mye blidere, mer energi og mer tålmodig med han etter han begynte i barnehagen forrige måned. (Er 15 mnd), Jeg er rett og slett ikke skapt for å leke å underholde en liten tass hver dag jeg. Spesielt ikke i denne tiden når det har vært hjørnetenner, jeksler, sykdom, barnehagestart, søvnproblematikk, matnekt og mer til 😥 Dårlig samvittighet over og si det men jeg ELSKER at han går i barnehagen! Er det flere som er som meg? Anonymkode: 1bf39...17f Tipper jeg blir som deg 😊 Så lenge han har det fint i barnehagen drit i dårlig samvittighet. Anonymkode: 8b587...80c 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Nei...elsker å være hjemme med barna. Anonymkode: c0601...3d5 3
AprilLudgate Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 We all are 😅🙋♀️ Jadajada, klapp på skuldra til de som elsker hvert minutt med toddleren sin og blabla. Men 99% av alle foreldre har det sånn. 29
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Hva gjør du om dagene? Anonymkode: 5239e...12b 2
Maleficenta Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør du om dagene? Anonymkode: 5239e...12b hun har vel en jobb? 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Uansett hva man gjør om dagene kan en bli gal av å ha et barn i hælene 24/7 Anonymkode: 8b587...80c 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjør du om dagene? Anonymkode: 5239e...12b Jobber...? Anonymkode: 1bf39...17f 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Det er vel ikke fælt av deg? Jeg har ikke barn engang, men å ha et menneske som har ansvar for som du ønsker at skal ha det bra, som er oppå deg og krever alt av deg og kroppen din 24/7 kan jeg ikke skjønne noe annet enn at er slitsomt uansett hvor mye man forbereder seg på at det er slitsomt. Anonymkode: cf74b...24b 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Jeg tenker det er sunt å ha fri fra barn, og det er bra for barn og sosialiseres i barnehagen. Før i tiden var man en storfamilie hvor alle samarbeidet og hjalp hverandre. I vårt samfunn idag må hver og en klare seg så godt en kan selv... Anonymkode: e7db5...f25 6
Sophie-Ann Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Vi er mange som har det sånn. Ikke noe å tenke over 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uansett hva man gjør om dagene kan en bli gal av å ha et barn i hælene 24/7 Anonymkode: 8b587...80c Mamma fortalte meg at det var så fint med meg som barn for jeg hadde så stor fantasi og var selvdreven. På den måten fikk mamma mye tid til å gjøre sine ting. Anonymkode: e7db5...f25 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mamma fortalte meg at det var så fint med meg som barn for jeg hadde så stor fantasi og var selvdreven. På den måten fikk mamma mye tid til å gjøre sine ting. Anonymkode: e7db5...f25 Det er jo fantastisk 😊 Anonymkode: cf74b...24b 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er sunt å ha fri fra barn, og det er bra for barn og sosialiseres i barnehagen. Før i tiden var man en storfamilie hvor alle samarbeidet og hjalp hverandre. I vårt samfunn idag må hver og en klare seg så godt en kan selv... Anonymkode: e7db5...f25 Før i tiden hadde man 8-13 barn og måtte ta seg av dem stort sett alene mens far jobbet lange dager eller var borte flere uker i strekk. I tillegg til at alt husarbeid måtte gjøres manuelt. Det var nok helt andre kår enn idag, ikke mye rom for fri og egentid Anonymkode: 99ebd...53a 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 Jeg tør påstå at både jeg og sønnen min fikk det bedre etter at han begynte i barnehagen. Anonymkode: fb48f...177 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mamma fortalte meg at det var så fint med meg som barn for jeg hadde så stor fantasi og var selvdreven. På den måten fikk mamma mye tid til å gjøre sine ting. Anonymkode: e7db5...f25 Det var jo fint for mammaen din 😊 Anonymkode: 8b587...80c 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Før i tiden hadde man 8-13 barn og måtte ta seg av dem stort sett alene mens far jobbet lange dager eller var borte flere uker i strekk. I tillegg til at alt husarbeid måtte gjøres manuelt. Det var nok helt andre kår enn idag, ikke mye rom for fri og egentid Anonymkode: 99ebd...53a 8-13 barn, ikke litt overdrevet det her? Anonymkode: a12aa...727 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 Da er du en bedre mamma når han er i barnehagen, en annen er bedre når han er hjemme hele tiden, enda en annen har det best når barnet er mest med pappa og du jobber flere dager med overnatting i en annen by. Både barn og mor er forskjellige individer med forskjellige behov. Barnet er vel uansett gladere når mor er fornøyd? Anonymkode: cf74b...24b 2
Gjest Innsikten Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før i tiden hadde man 8-13 barn og måtte ta seg av dem stort sett alene mens far jobbet lange dager eller var borte flere uker i strekk. I tillegg til at alt husarbeid måtte gjøres manuelt. Det var nok helt andre kår enn idag, ikke mye rom for fri og egentid Anonymkode: 99ebd...53a På samme tid, som du skisserer her, så bodde gjerne storfamilien sammen og mødrene jobbet ikke. Ungene gikk ikke på skolen, slik de gjør i dag. De eldste ungene passet de yngste, besteforeldre passet barnebarna (bodde gjerne flere generasjoner sammen). Barnedødeligheten var kjempe høy, det samme var andelen analfabeter og den sosiale mobiliteten i samfunnet var omtrent ikke eksisterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå