Gjest laPistola Skrevet 19. september 2021 #61 Del Skrevet 19. september 2021 Jomfruen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #62 Del Skrevet 19. september 2021 ♊ Anonymkode: 611f2...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #63 Del Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Høysensitivitet er bare tull. Astrologi er bare tull Anonymkode: f149f...e9d Høysensitiv er et medisinsk begrep på mennesker som tar innover seg for mye sanseinntrykk. De kan være sensitiv for berøring, lyd, lys og mye mennesker. De er også veldig observante for andre menneskers kroppsspråk. Typisk om de er oppvokst under urolige hjemmeforhols. Mange med autisme er også høysenitive. Så det er ikke tull. Astotrologi derimot, er tull. Anonymkode: 96c9c...af7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #64 Del Skrevet 19. september 2021 Vekt og kreps i familien her Anonymkode: de35c...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #65 Del Skrevet 19. september 2021 Hunden Anonymkode: 0140f...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #66 Del Skrevet 19. september 2021 Fiskene Anonymkode: b5e75...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #67 Del Skrevet 19. september 2021 Løve Anonymkode: 9e151...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #68 Del Skrevet 20. september 2021 De to jeg kjenner som kaller seg høysensitive er vannmann og kreps. Anonymkode: 2640a...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magritta Skrevet 20. september 2021 #69 Del Skrevet 20. september 2021 Hvordan vet man om en er høysensitiv egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 20. september 2021 #70 Del Skrevet 20. september 2021 Vekten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #71 Del Skrevet 20. september 2021 Tyren, men jeg tror ikke på dette. Anonymkode: 3c278...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #72 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Høysensitiv er et medisinsk begrep på mennesker som tar innover seg for mye sanseinntrykk. De kan være sensitiv for berøring, lyd, lys og mye mennesker. De er også veldig observante for andre menneskers kroppsspråk. Typisk om de er oppvokst under urolige hjemmeforhols. Mange med autisme er også høysenitive. Så det er ikke tull. Astotrologi derimot, er tull. Anonymkode: 96c9c...af7 Hvis det er et begrep så har det også en referanse i medisinsk litteratur. Kan du vise til den kilden? Anonymkode: cc072...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #73 Del Skrevet 20. september 2021 Jenta på brua skrev (4 timer siden): Hvordan vet man om en er høysensitiv egentlig? https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/mer-folsom-enn-de-fleste/ Anonymkode: de35c...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #74 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/mer-folsom-enn-de-fleste/ Anonymkode: de35c...b9b Du er klar over at du lenker til en nettside eid av et aksjeselskap som har som formål å formidle en hel del om alt mulig innen trening, helsekost og medisin, ofte kvalitetssikret av fagfolk, men ofte ikke. Siden er i all hovedsak reklamefinansiert. Hovedeier er Bonnier. De selger blant annet følgende magasiner: Bo bedre, I form, Illustrert vitenskap, Digital foto, GJør det selv, ViIVilla, Bilmagasinet mflr. Jeg ser videre i artikkelen at den henviser til Impulssenteret i Bergen, de har fått tilskudd av kulturavdelingen til Bergen kommune. I følge nettsiden til Impulssenteret så er deres formål å skape et inkluderende miljø og en arena for kreativitet og kunstneriske prosjekter. Dette er altså ingen offisiell organisasjon eller institusjon som forsker eller belegg for å si noe om høysensitive. Videre i artikkelen du henviser til så referer de til Foreningen for høysensitive, www.hsperson.no jeg klikker meg inn på denne siden, men får kun opp mange tilbud om å ta opp lån. Jeg tok meg friheten å google nettsiden til Foreningen for høysensitive, http://www.høysensitivnorge.no - Dette bør være den siden som kan vise til fagartikler og studier tenker jeg, de har tross alt påberopt seg å være selve talerøret for de høysensitive. De har en kategori som heter forskning. Her må det være mye nyttig informasjon tenker jeg. Men neida, det lenkes til noen få artikler fra et par psykologer som har skrevet bok om feltet. Men som ingen andre i fagmiljøet har funnet interessant eller som vil stille seg bak. Og det informerer forfatteren bak bloggen også om, at det er kanskje ikke så godt belegg for å si noe om akkurat denne tilstanden. Wikipedia har også en artikkel om de høysensitive, men jeg ser at det er de samme menneskene som står bak høysensitivnorge som har skrevet artikkelen, og det er samme referanser i denne artikkelen som de i høysensitivnorge refererer til. Altså en psykolog som skrev en bok i 1996 ved Aron eller noe hvis jeg ikke husker helt feil. Så jeg må nesten stille spørsmålet en gang til, er dette begrepet "høysensitiv" noe fagfolk blant allmennleger, psykologer, psykiatere stiller seg bak, og som mener at det har en verdi i hverdagen? Konklusjon, det jeg kan se av norske publikasjoner er at det er et knippe mennesker som står bak de fleste artiklene på nettet, via blogg, wikipedia, artikler på diverse nettsider m.m., de referer til de samme kildene, kilder som ingen andre fagfolk stiller seg bak og som ingen ønsker å drøfte. Så det hadde vært fint om du hjelpe meg å finne noen artikler og henvisninger som støtter denne tesen om de høysensitive, skrevet av fagfolk og som drøftes videre av fagfolk slik at jeg også får kvalitetssikret informasjon om dette. Anonymkode: cc072...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #75 Del Skrevet 20. september 2021 Vannmannen Anonymkode: 408fb...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #76 Del Skrevet 20. september 2021 Løven Anonymkode: 32f86...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvftta Skrevet 20. september 2021 #77 Del Skrevet 20. september 2021 Kreps 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 20. september 2021 #78 Del Skrevet 20. september 2021 Krepsen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #79 Del Skrevet 20. september 2021 Steinbukk Anonymkode: 6ff71...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #80 Del Skrevet 5. oktober 2021 Skorpion, men jeg er bare sensetiv om høsten 🤔 Anonymkode: c6cd3...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå