AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Mannen i huset er ute 11 timer flertallet av dager i uka for studie. I mellomtiden må jeg følge barn på skole, hente, følge opp lekser og lage middag. Når da barnet er i seng, ser vi gjerne en episode av en serie sammen, før han går på trening eller setter seg for å lese. Han spør meg om å levere i på morgenen den ene dagen det passer for han - og han sier at det hadde vært godt å få sove ut. Jeg følger barnet, og han benytter friheten til å sitte oppe over midnatt. Når det så kommer en film på kino han ønsker å se, sier han at han skal gå. Ikke et "passer det om jeg går og ser den", men "kan hende jeg går på kino i morgen". Hvor er respekten for min tid her, lurer jeg på? Og hvor er ønsket om å faktisk tilbringe tid sammen? Og ikke minst, hvor er bidraget til at husholdningen skal gå rundt? Anonymkode: f03bc...a64 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Var gift med en sånn selv. Lang historie kort så forlot han meg for en (barnløs og) mer spontan dame. Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men en ting er jeg nesten sikker på. Han kommer ikke til å endre prioritereringene sine selv. Anonymkode: 6be06...11f 4
Tarzani Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Sånn er veldig mange menn.. desverre.. 3
Duff Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Hva er problemet? Hvis ikke du snakker med han om det så godtar du det. 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 1 hour ago, Duff said: Hva er problemet? Hvis ikke du snakker med han om det så godtar du det. Selvsagt snakker jeg med han, gang på gang. Han ser ikke problemet selv, mener jeg er urimelig, og spør om jeg vil at han skal slutte på skolen. Dessuten går jo jeg på besøk til familien min. Anonymkode: f03bc...a64
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt snakker jeg med han, gang på gang. Han ser ikke problemet selv, mener jeg er urimelig, og spør om jeg vil at han skal slutte på skolen. Dessuten går jo jeg på besøk til familien min. Anonymkode: f03bc...a64 Du snakker med han, ok, men du fortsetter jo å si ja når han spør om ditt og datt. Du må sette ned foten, stå på ditt, kreve din tid og kreve at han hjelper med barn. 11 timer studie hver dag? En familiefar ville også prioritert ungene sine. Ikke en gang jeg bruker så mange timer på skole og jeg er straight A-elev. Anonymkode: 76ba5...93c 1
wandagirl Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Høres ensomt ut å være med en som ikke bidrar men lever livet sitt som før han fikk barn. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Neste gang han sier at i morgen skal han på kino, så sier du; "Nei, det passer ikke, for da skal jeg på besøk til Trine, så da må du være hjemme med ungen." Han har all rett og til å synes at du er storforlangende som forlanger at han skal oppføre seg som en voksen mann som har valgt å stifte familie. Og du har all rett til å sette foten ned og kreve rettferdighet! Anonymkode: 2d46a...31c 10
Hmmmmmm Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 Si at i morgen skal du på kino, bare så han vet det. Så gjør du det også da 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 Hvis han tror at han kan gå ut og leke når det passer han etter at han har fått barn og hjem, så får han tro om igjen! Tåler han ikke å gå på skole med andre ungdommer? Kanskje han bør vurdere å flytte hjem til mamma og pappa? Anonymkode: 2d46a...31c 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 2 hours ago, Hmmmmmm said: Si at i morgen skal du på kino, bare så han vet det. Så gjør du det også da Saken er bare at han synes dette er helt greit. Han ser ut til å ha svært lite behov for tid sammen. Dessuten er han jo godt ivaretatt når han ikke trenger å lage middag eller hente og levere barn. Han bidrar så klart når han er hjemme, ved for eksempel å legge barnet. Problemet er at størstedelen av ungens våkne timer er han ute av huset. Anonymkode: f03bc...a64 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Du snakker med han, ok, men du fortsetter jo å si ja når han spør om ditt og datt. Du må sette ned foten, stå på ditt, kreve din tid og kreve at han hjelper med barn. 11 timer studie hver dag? En familiefar ville også prioritert ungene sine. Ikke en gang jeg bruker så mange timer på skole og jeg er straight A-elev. Anonymkode: 76ba5...93c 11 timer om dagen er medregnet en del reisetid, men det er likevel ganske mange timer om dagen. Når han da også kommer hjem og setter seg med bøkene, leser i helgene, og jobber annenhver helg, blir det lite tid sammen, og mye faller på meg. Anonymkode: f03bc...a64
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du snakker med han, ok, men du fortsetter jo å si ja når han spør om ditt og datt. Du må sette ned foten, stå på ditt, kreve din tid og kreve at han hjelper med barn. 11 timer studie hver dag? En familiefar ville også prioritert ungene sine. Ikke en gang jeg bruker så mange timer på skole og jeg er straight A-elev. Anonymkode: 76ba5...93c Føkk det der. Det er ikke hennes skyld at mannen er egoistisk og driter i familien han selv har vært med å laget. Det ligger på han. Anonymkode: 7f95c...7f6 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 Tarzani skrev (6 timer siden): Sånn er veldig mange menn.. desverre.. Dette var en sterk påstand. Har du belegg for å si noe om at veldig mange menn er slik, og er det flere menn enn kvinner som er slik? Jeg har rundet 45 år og er en mann, ingen av mine venner opp gjennom årene har vært i nærheten av så selvsentrert og egoistisk som det ts beskriver. Så jeg lurer, er dette enda et forsøk på å diskreditere mannen med enda en negativ side, eller er det faktisk tilfelle at veldig mange er slik? Jeg tør å påstå at dette er langt i fra normalen, altså ikke veldig mange menn. Anonymkode: dc441...5b7 2
Duff Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selvsagt snakker jeg med han, gang på gang. Han ser ikke problemet selv, mener jeg er urimelig, og spør om jeg vil at han skal slutte på skolen. Dessuten går jo jeg på besøk til familien min. Anonymkode: f03bc...a64 Da må du gjøre det du snakker om også.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 3 minutter siden, Duff said: Da må du gjøre det du snakker om også. Gjøre hva da? Forlate han? Nekte han å gå ut av huset? Slutte å lage middag og ta vare på ungen? Anonymkode: f03bc...a64
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 Hva sier han til tid sammen som en familie? Jeg må for min del si at å bruke all tid på å være misfornøyd i et forhold det gidder jeg ikke lenger. Anonymkode: 482c9...10e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Saken er bare at han synes dette er helt greit. Han ser ut til å ha svært lite behov for tid sammen. Dessuten er han jo godt ivaretatt når han ikke trenger å lage middag eller hente og levere barn. Han bidrar så klart når han er hjemme, ved for eksempel å legge barnet. Problemet er at størstedelen av ungens våkne timer er han ute av huset. Anonymkode: f03bc...a64 Slutt å gjør ting for han. Vask kun dine og barnets klær, lag mat til dere og ikke la det være igjen rester til han. Så lenge han kan gjøre som han vil og likevel ha det som plommen i egget er det jo ingen grunn for han å endre seg? Og ikke la han slippe unna med å levere i bhg, da får du heller late som du har avtaler så han må følge opp. Alternativt - finn deg et annet sted og bo for deg og barnet. Anonymkode: e1cda...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #19 Skrevet 18. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Slutt å gjør ting for han. Vask kun dine og barnets klær, lag mat til dere og ikke la det være igjen rester til han. Så lenge han kan gjøre som han vil og likevel ha det som plommen i egget er det jo ingen grunn for han å endre seg? Og ikke la han slippe unna med å levere i bhg, da får du heller late som du har avtaler så han må følge opp. Alternativt - finn deg et annet sted og bo for deg og barnet. Anonymkode: e1cda...3ef Dessverre er det umulig å ta med meg barnet og dra, da jeg ikke er biologisk forelder. Og det ville dårlig gjort av meg å nekte å levere barnet - for det første ville det bare være å bruke barnet som en brikke i konflikten. For det andre ville mannen da miste obligatoriske forelesninger, og dermed måtte slutte på studiet. Han er faktisk helt avhengig av hjelp for at dette skal gå rundt. Eneste jeg ønsker meg, er at han skal verdsette meg litt, og være med på å dra lasset når han er hjemme. Anonymkode: f03bc...a64
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #20 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dessverre er det umulig å ta med meg barnet og dra, da jeg ikke er biologisk forelder. Og det ville dårlig gjort av meg å nekte å levere barnet - for det første ville det bare være å bruke barnet som en brikke i konflikten. For det andre ville mannen da miste obligatoriske forelesninger, og dermed måtte slutte på studiet. Han er faktisk helt avhengig av hjelp for at dette skal gå rundt. Eneste jeg ønsker meg, er at han skal verdsette meg litt, og være med på å dra lasset når han er hjemme. Anonymkode: f03bc...a64 Oioioi, han har fått i pose og sekk her. En au pair som han kan ha sex med, som i tillegg betaler for seg istedenfor å få lønn. 😊 TS, du er for snill. Anonymkode: d1964...15c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå