AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Noen spørsmål til dere, av ren nysgjerrighet. Lurer sånn på hva andre i min aldersgruppe tenker om dette temaet. Alder: Siviltilstand: Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? Tror du at du kommer til å få barn? Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Anonymkode: ce19e...d0f
BethB Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 33 år Singel for ikke så lenge siden, forrige forhold varte i 3 år. Kanskje 2 eller 3 på skalaen. Tror ikke jeg kommer til å få egne barn. Er ganske avslappet, dog møkklei av spørsmål rundt dette og det igjen og igjen forklare at det å få barn ikke er noe som er så veldig viktig for meg. 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: ce19e...d0f Alder: 38 Siviltilstand: Singel Hvis singel, hvor mange år? 38 På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 1-2 (hvis 10 er høyt ønske) Tror du at du kommer til å få barn? Nei Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Ikke stress akkurat, men tenker på det hver dag. Jeg vet at jeg ikke vil og ikke kommer til å få barn, så jeg stresser ikke med å gruble på det. Men jeg føler alle rundt meg ser på meg som litt mindre verdt enn andre pga. det, og jeg blir lei meg og irritert av det. Anonymkode: 80428...9b0 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Alder: 40 Siviltilstand: Gift Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 0 Tror du at du kommer til å få barn? Nei, har ikke lyst på. Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Tenker ikke på det, så vi kan vel si svært avslappet. Anonymkode: 47baf...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 36 år Ugift, kjæreste Ønsker barn 8/10 på skalaen 50-50 om jeg kommer til å få det (Om kjæresten velger meg eller sin ensomme og alvorlig syke mor i utlandet…) Jeg synes det er for mye mas om barn og glorifisering av morsrollen i samfunnet. Jeg lar meg dessverre påvirke av det, tenker mye på det og er veldig stressa. I den grad at jeg føler meg som en outsider, kjenner på misunnelse og bitterhet, sitter ofte og skjelver og hyperventilerer. Anonymkode: 4c9d9...913
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Alder: 39 Siviltilstand: Samboer på 17. året På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 10 Tror du at du kommer til å få barn? Nei. Har ett anatomisk avvik som gjør at selv med de mest avanserte prøverørsmetodene + operasjon så er det usannsynlig at det leder til graviditet og ikke minst at det kan fullføres. Men vi skal prøve. Men tror ikke det kommer til å skje. Men hvis man ikke prøver så vinner man ikke. Alle er sin egen lykkes smed. For min del føltes det veldig greit å få ett svar at det faktisk er noe galt som gjør at det ikke skjer naturlig, istedet for at man gjør noe galt. Vi har hatt samtalen og er enig i hvordan vi skal gå videre, og hvor vi drar streken. Barn er ikke for alle. For min del har anatomien bestemt for meg. Og det er overdøvende sorg tilknyttet det. Anonymkode: 7aa07...00e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Noen spørsmål til dere, av ren nysgjerrighet. Lurer sånn på hva andre i min aldersgruppe tenker om dette temaet. Alder: Siviltilstand: Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? Tror du at du kommer til å få barn? Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Anonymkode: ce19e...d0f Alder: 37 Siviltilstand: singel Hvis singel, hvor mange år? 16 år På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 3 Tror du at du kommer til å få barn? Nei Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Jeg har gått igjennom sørgeperioden, og innfunnet meg med at det ikke blir familieliv på meg. Vil ikke være gammel mor. Anonymkode: df55e...08b 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Noen spørsmål til dere, av ren nysgjerrighet. Lurer sånn på hva andre i min aldersgruppe tenker om dette temaet. Alder: Siviltilstand: Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? Tror du at du kommer til å få barn? Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Anonymkode: ce19e...d0f Alder: 30 år Sivilstand: singel Hvor høyt ønsker jeg barn? Alene: 3, med en partner: 10 Kommer jeg til å få barn: ikke her jeg bor må, må kunne kjøpe noe større først, ikke plass her jeg bor nå. Jeg stresser noe med temaet, for alle rundt med har en partner, gifter seg, har barn/flere barn. Mens jeg er her singel og alene. Samtidig elsker jeg livet mitt. Jeg gjør akkurat hva jeg vil, når jeg vil. Anonymkode: 05bf9...1ee
Lava Anne Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 33. Singel i 2 måneder. Skala: 5. Holdning til det å få barn: To alternativer: 1) Leve det rolige livet, men da blir det MED barn (som blir eventyret). 2) Leve et fett liv med reising og spillopper, uten barn. Hører med til historien at jeg nettopp gjorde det slutt fordi tidligere samboer ville leve et A4 liv UTEN barn. Skal jeg leve et liv uten barn, skal det være et livlig liv. Jobben min kan kombineres med begge alternativene. Tror jeg at jeg får barn? Ha'kke peiling. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Er 40, ønsker ikke og har aldri ønsket meg barn. Er samboer med en mann jeg elsker som er yngre enn meg og det er stor sjanse for at han går fra meg om noen år i og med at jeg vet han ønsker seg barn. Men for meg er ikke det aktuelt, da er jeg heller singel. Anonymkode: fc8c6...357 1
Gjest På druen Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Alder: 33. Sivilstand: Singel i mer eller mindre 9 år. Skala over hvor høyt jeg ønsker meg barn: 0. Kommer jeg til å få barn: Nei. Tenker/stresser/avslappet over det: Avslappet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Skriver som anonym for jeg vil ikke at så mye konkret informasjon skal knyttes til nicket mitt. Alder: 31 Siviltilstand: Singel Hvis singel, hvor mange år? To år siden langvarig forhold. Har hatt noen korte flørter siden, men ikke noe jeg ville ta videre. På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 10! 😁 Tror du at du kommer til å få barn? Ja, tror og håper det! Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Tenker ikke så mye på det. Kan få en liten bye innimellom der jeg tenker mye på den biologiske klokka og hvordan det blir å bli en eldre mor enn andre folk jeg kjenner. Men så går det over. Jeg er mest bare veldig takknemlig for at jeg har kommet meg fra alvorlig sykdom gjennom ungdommen og har en fremtid. Jeg vet at når jeg møter mannen i mitt liv er jeg klar for å få barn, og for å være en god mor. Før det skjer hjelper det ikke livet mitt å stresse med det! Anonymkode: f50ce...fce 1
SPOCA Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Alder: 34 år Siviltilstand: Samboer Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 100 Tror du at du kommer til å få barn? Det håper jeg inderlig. Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Prøver å ikke stresse, men tenker mye på det. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Alder: 30 Siviltilstand: sambler Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 1 Tror du at du kommer til å få barn? Nei Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Tenker at jeg gleder meg til folk slutter å mase om at jeg må få barn Anonymkode: 6ffc6...1d1 2
Gjest ABM Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skriver som anonym for jeg vil ikke at så mye konkret informasjon skal knyttes til nicket mitt. Alder: 31 Siviltilstand: Singel Hvis singel, hvor mange år? To år siden langvarig forhold. Har hatt noen korte flørter siden, men ikke noe jeg ville ta videre. På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 10! 😁 Tror du at du kommer til å få barn? Ja, tror og håper det! Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Tenker ikke så mye på det. Kan få en liten bye innimellom der jeg tenker mye på den biologiske klokka og hvordan det blir å bli en eldre mor enn andre folk jeg kjenner. Men så går det over. Jeg er mest bare veldig takknemlig for at jeg har kommet meg fra alvorlig sykdom gjennom ungdommen og har en fremtid. Jeg vet at når jeg møter mannen i mitt liv er jeg klar for å få barn, og for å være en god mor. Før det skjer hjelper det ikke livet mitt å stresse med det! Anonymkode: f50ce...fce En 10er!! Upvote fra meg!!🌹
Gjest ABM Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 SPOCA skrev (2 minutter siden): Alder: 34 år Siviltilstand: Samboer Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 100 Tror du at du kommer til å få barn? Det håper jeg inderlig. Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Prøver å ikke stresse, men tenker mye på det. 100...😂..Nå snakker vi!🌹
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 ABM skrev (2 minutter siden): En 10er!! Upvote fra meg!!🌹 🤗 Du er så koselig! Anonymkode: f50ce...fce
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 Uff er så misunnelig på dere som ikke ønsker barn. Ikke noe stress, ikke noe savn. Jeg er 34. Har en kjæreste på 47 som ikke klarer å bestemme seg for hva han vil, og jeg stresser enormt. det tar så mye energi, hver dag. Jeg ønsker meg jo barn, og tanken på at det kanskje ikke kommer til å skje fyller meg med en så stor sorg at jeg nesten blir gal. skulle ønske det ikke var så viktig for meg! Skulle også ønske at det var flere i samme situasjon som meg. Å være ufrivillig barnløs er skikkelig ensomt. Anonymkode: ce19e...d0f 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen spørsmål til dere, av ren nysgjerrighet. Lurer sånn på hva andre i min aldersgruppe tenker om dette temaet. Alder: Siviltilstand: Hvis singel, hvor mange år? På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? Tror du at du kommer til å få barn? Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Anonymkode: ce19e...d0f 30, samboer, 0, skal ikke ha barn. Anonymkode: 7e669...293
Fiora Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 Alder: 33 Siviltilstand: Samboer På en skala fra 1 til 10, hvor høyt ønsker du deg barn? 8 Tror du at du kommer til å få barn? Håper det, men tviler Hva er din generelle holdning til temaet "barn/ikke barn"? Tenker du mye på det, stresser, eller er du mer avslappet? Jeg tror barn er en berikelse og utfordring som ikke ligner noen annen erfaring i livet. Tenker en del på det og er selvfølgelig redd det er for sent, men om det ikke går så får en finne andre gleder i livet. Blir mest stresset i perioder hvor mange rundt meg går gravide og har nyfødte, men så går det seg til igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå