Fru Fomle Skrevet 27. september 2005 #1 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Vi vurderer om vi skal kjøpe tomt å kaste oss på husbygge-karusellen. Men vi vet ikke så veldig mye om de ulike kostnadselementene, hvor mye koster det egentlig å bygge en "ordinær" enebolig med full kjeller (uten tomteprisen)? Ble litt overrasket da en veninne sa at de regner med deres 95 m2 hus m/ kjeller (uinnredet) vil koste ca 1,7 mill. Dette var uten tomtepris, men med grunnarbeider osv. Er det virkelig mulig at det er så "billig"?? Endret 27. september 2005 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 28. september 2005 #2 Del Skrevet 28. september 2005 what, synes du det er billig??? husk, i tillegg kommer tomtepris med dok.avg + påkobling av div, dvs en GOD del hundre tusen til. og så skal det innredes, blir noen kroner det og. vi bygde/kjøpte ferdighus med uinnredd 2etg, ikke kjeller, og havnet på 1,7mill. i tillegg kom veranda, maling av hus, og hage. så når vi får innredd 2etg og bygget garasje er vi nok godt over 2mill. og det er nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #3 Del Skrevet 28. september 2005 Vi vurderer om vi skal kjøpe tomt å kaste oss på husbygge-karusellen. Men vi vet ikke så veldig mye om de ulike kostnadselementene, hvor mye koster det egentlig å bygge en "ordinær" enebolig med full kjeller (uten tomteprisen)? Ble litt overrasket da en veninne sa at de regner med deres 95 m2 hus m/ kjeller (uinnredet) vil koste ca 1,7 mill. Dette var uten tomtepris, men med grunnarbeider osv. Er det virkelig mulig at det er så "billig"?? ← Det er overhodet ikke billig for en så liten bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfat i.i Skrevet 28. september 2005 #4 Del Skrevet 28. september 2005 ja, det fikk jeg ikke med; mye for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. september 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Sorry, huset er 95 m2 i grunnflate. Vesentlig poeng. Full kjeller og 1 1/2 etasje "standardhus". Og ja, jeg synes det er billig! Det er derfor jeg spør jo . Jeg tror ikke de kommer i havn for den summen der... 1,7 mill er med innredning (unntatt kjeller), men altså unntatt tomt. Her i området får du ikke enebolig til under 3 mill når du regner med oppussing etc. på eldre hus. Og nyere hus = små tomter. Det vil si at når vi ser på tomt (stor, 800 m2) så kan vi faktisk bygge nytt for 200 000 mer enn å kjøpe brukt hvis vi kan komme oss under 2 mill i byggekostnad. Jeg trodde det ville vært større forskjell!? Endret 28. september 2005 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litt Lost Skrevet 28. september 2005 #6 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg ville kontaktet ulike boligbyggefirmaer og fått tilsendt deres kataloger. Ferdighusene har de som regel prisliste på. Da får dere sett gjennom hva hus dere kan få til hva pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 29. september 2005 #7 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg ville kontaktet ulike boligbyggefirmaer og fått tilsendt deres kataloger. Ferdighusene har de som regel prisliste på. Da får dere sett gjennom hva hus dere kan få til hva pris. ← Ja, det kan du jo gjøre, for å få en viss oversikt, men husk at prisene i katalogene ikke er reelle, det er totalt nedstrippede hus, og du må opp minst 10-20% i pris, før du har huset ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cronos Skrevet 30. september 2005 #8 Del Skrevet 30. september 2005 I følge SSB kostet Det 20 800,- pr. kvm. å bygge ny enebolig i Oslo i 2004. I Akershus var tilsvarende pris ca. 18 000,-. SSB sier også at prisene på nye eneboliger steg med 7,4% fra 2. kvartal 2004 til 2. kvartal 2005. 20 800 * 1,074 = 22 339 18 000 * 1,074 = 19 332 Det kan kanskje gi deg en pekepinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #9 Del Skrevet 5. oktober 2005 ta en tur innpå älvsbyhus og sjekk der;) de produserer ferdige hus som kommer til tomta di på lastebil. inne på nettsiden står det nøyaktige priser og alt annet du burde vite. veldig fine hus, bor i et selv ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktfat i.i Skrevet 11. oktober 2005 #10 Del Skrevet 11. oktober 2005 ta en tur innpå älvsbyhus og sjekk der;) de produserer ferdige hus som kommer til tomta di på lastebil. inne på nettsiden står det nøyaktige priser og alt annet du burde vite. veldig fine hus, bor i et selv ;) ← det gjør jeg og, og vil IKKE anbefale det til noen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandra salamander Skrevet 12. oktober 2005 #11 Del Skrevet 12. oktober 2005 vanlig hus? a hva er vanlig hus i dag da? vi kjøpte nytt. to etasjes. ferdig bygd med uinnredet loft. prisen kom på 1.2 mill. 105 kvadrat. veranda og uteplass har vi brukt 100.000. garage kommer i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #12 Del Skrevet 12. oktober 2005 det gjør jeg og, og vil IKKE anbefale det til noen!! ← Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 12. oktober 2005 #13 Del Skrevet 12. oktober 2005 useriøse, dårlig håndtverkere, osv osv. vi har 2-3 a4 ark sider med feil og mangler, det var ikke med noen servicemann ved overtakelse, han kom to mnd etter at vi flytta inn, snekkerne kom 1 dagen og reiste deretter bort en uke (huset skal settes opp den første uka!), den uka hadde vi tatt oss fri fra jobb for å være med! det har gått nesten to år før 1års kontroll, det skal blant annet bli lagt nytt golv og tapetseres om en GOD del, det er knirk i gulvet; hele huset er preget av slurv og dårlig håndtverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente21 Skrevet 12. oktober 2005 #14 Del Skrevet 12. oktober 2005 Fruktfat! Vi har nå kjøpt oss tomt og har bestilt hus fra älvsbyhus. Var og besøkte noen kjente av oss som flyttet inn i et slikt hus for 1 år siden. Der var det mye tull, og mange feiler som gjorde at älvsby byttet de firmaene de hadde brukte da og fått inn nye! Dette gjelder Østfold. Har snakket med MANGE som har kjøpt hus herfra, og det er mindretall av de som er misfornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 12. oktober 2005 #15 Del Skrevet 12. oktober 2005 Før het det at du skulle gange prisen i katalogen med to for å få det som bildet viste, opparbeidet hage, steinsatt gårdsrom osv. Det er ikke billig å bygge hus! Særlig er det spesielt dyrt i og rundt de større byene. Der er det forresten veldig dyrt å kjøpe brukt og. (? mye oppussing for å få det slik du vil ha det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 12. oktober 2005 #16 Del Skrevet 12. oktober 2005 Huset vårt kom på ca. 3 millioner - utenom tomten. Vi har ikke valgt de dyreste løsningene i innredningen - men selve huset med opparbeidet hage, levegger, terasser og dobbel garasje kom på nær 3 millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forbauset Skrevet 19. oktober 2005 #17 Del Skrevet 19. oktober 2005 Gav 1,8 mill for hus og tomt og pipe og garasje, gjorde mye selv dvs. maling, gulv, tapet ol. tomta er på 1,5 mål! Synes slett ikke 1,7 er billig uten tomt!! bor ca 40 min unna større by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #18 Del Skrevet 20. oktober 2005 Gav 1,8 mill for hus og tomt og pipe og garasje, gjorde mye selv dvs. maling, gulv, tapet ol. tomta er på 1,5 mål! Synes slett ikke 1,7 er billig uten tomt!! bor ca 40 min unna større by. ← Å bygge hus koster vel omtrent det samme uavhengig av hvor du bor vil jeg tro... Det er tomteprisen som varierer. De fleste nyere eneboliger med mindre tomt enn det var snakk om her koster fort opp mot 4 mill i området vi vil bo. Og da blir det faktisk ikke så stor forskjell fra å bygge selv. Det var det jeg mente med "billig". Men det ble ikke tomte-kjøp på oss i denne omgang uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå