Gå til innhold

Svømmebasseng i hagen (utendørs)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi har basseng,14-15m i lengde, flislagt, kostet oss ganse tett opp mot 450 000. Automatisk dekke over, 

Anonymkode: 74bf5...e66

Hvorfor valgte dere flislagt og ikke glassfiber? Det var ganske billig for flislagt og såpass stort basseng om det er inkl graving også?

Anonymkode: 88142...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror det er sånn jeg har sett på, det ser veldig mye mer praktisk ut enn feks presenning lignende. 

https://pools.no/produkter/glassoverbygg/nova-comfort/

Ja sånn ja. Men såpass høyt at man kan (nesten) stå på kanten av bassenget og hoppe uti selv om taket er på. 

Anonymkode: 684a8...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cezanne skrev (3 timer siden):

hvis du har barn (og egentlig hvis ikke også) ville jeg tenkt mest på hvor sikkert det er. Jeg ville hatt gjerde rundt i hvert fall. 

https://www.google.no/amp/s/thenaughtymommy.com/pool-safety-five-layers-protection/amp/

Trenger ikke det om man har slikt plast/glasstak som er diskutert her. Det er helt lukket og må låses opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er derfor jeg vil ha sånn skyvbart glassoverbygg, det låses på enden og er som et lavt tak over bassenget og hindrer barn og dyr i å ramle uti. Det koster litt men synes det er verdt det både mtp at der ser pent ut og at det er praktisk/sikkert. Jeg har barn som kan svømme, men de får ikke bade uten oss, og vi er jo ansvarlige for bassenget så må ha det sikret/låst mtp nabobarn ol når vi ikke er hjemme. 

Og det holder på varmen i vannet  :) og gjør at det er varmt i luften rundt når man bader i dårlig vær. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor stort basseng har du og er du fornøyd med størrelsen og ville kjøpt samme størrelsen igjen?

Ca 8x4 meter. Kanskje litt lenger om det ble et nytt engang. 10 meter? Men, veldig fornøyd slik det er nå uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor valgte dere flislagt og ikke glassfiber? Det var ganske billig for flislagt og såpass stort basseng om det er inkl graving også?

Fordi fliser er finere, graving fikk vi utenom. Har en i familien som jobber med det, så det ble tatt på "dugnad" :)

Anonymkode: 74bf5...e66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har riktignok innendørs, men bassenget er 7,2 x 3,6m (pluss en halvsirkel i ene enden der det er grunnere) og størrelsen er ganske grei.

Anonymkode: 364ab...04e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...