AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Vi leker litt med tanken om å lage svømmebasseng i hagen. Tomten er flat. Noen som har det og har gjort det nylig? Tips? Fallgruver eller hva bør vi passe på? Vi ønsker å bruke norsk firma mtp at det føles tryggere med garanti, og vi kommer til å bruke firma til å grave. Finnes det firmaer som leverer hele pakken og ordner både graving og basseng? Hvilken størrelse/lengde? Etter å ha prøvd å lese meg opp litt så tror jeg at: -vi ønsker 1,5m dypt -vi må ha rensepumpe, oppvarming -vi vil ha sånn tak (skyvbart overbygg) og ikke presenning over -glassfiber basseng Men er interessert i å høre andres erfaringer for jeg kan virkerlig ingenting om dette. Hva med feks dette firma? https://bassengutstyr.no Anonymkode: 88142...8ec
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Og hva betalte dere for basseng og graving? Rørlegger? Elektriker? Hvor blir vannet av når det tømmes? Anonymkode: 88142...8ec
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Mye stress for renhold, PH, pumpe osv. Ikke verdt det. Anonymkode: 60568...e21 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mye stress for renhold, PH, pumpe osv. Ikke verdt det. Anonymkode: 60568...e21 Selv med moderne nye basseng? Pumpe må vi ha ja. Anonymkode: 88142...8ec
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Bassengspesialisten er et annet firma som leverer basseng. https://pools.no/ Anonymkode: aa04c...961 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bassengspesialisten er et annet firma som leverer basseng. https://pools.no/ Anonymkode: aa04c...961 Takk, de fant jeg ikke ved googling. Men de ser jo veldig bra ut og ser ut som om de gjør alt (totalleverandør og graving). Har du erfaring med de selv? Jeg synes det er så vanskelig å finne ut pris på alt man må ha. Anonymkode: 88142...8ec
Kenelz Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Kan vær at du allerede har tenkt på det, men synes det er alltid er litt kjekt med et basseng som blir dypere jo lengre ut du går/svømmer
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Kenelz skrev (3 minutter siden): Kan vær at du allerede har tenkt på det, men synes det er alltid er litt kjekt med et basseng som blir dypere jo lengre ut du går/svømmer Takk. Ser ut som om de fleste av glassfiber blir det (ikke sånn rundt basseng, men avlangt). Har du basseng? Anonymkode: 88142...8ec
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Om du hadde bodde i syden ja. Men her i Norge er det neppe verdt det for å da bruke det 3 måneder i året. Anonymkode: fd0c6...568 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du hadde bodde i syden ja. Men her i Norge er det neppe verdt det for å da bruke det 3 måneder i året. Anonymkode: fd0c6...568 Bor på Østlandet. Vi har gått i shorts frem til denne uken. Bassenget vil bli oppvarmet så ser for meg at det vil bli brukt april-september. Jeg har lyst på sydenstemning hjemme;) vi bruker jo mye av hagen kun på sommeren, folk lager seg utekjøkken ol, så ser ikke helt hvorfor basseng til bruk på sommer skal være så dumt. Anonymkode: 88142...8ec 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor på Østlandet. Vi har gått i shorts frem til denne uken. Bassenget vil bli oppvarmet så ser for meg at det vil bli brukt april-september. Jeg har lyst på sydenstemning hjemme;) vi bruker jo mye av hagen kun på sommeren, folk lager seg utekjøkken ol, så ser ikke helt hvorfor basseng til bruk på sommer skal være så dumt. Anonymkode: 88142...8ec Noen venner av meg har basseng som brukes april-september (noen ganger litt lenger). Jeg tror det er noe de har mye glede av. Mannen bader hver dag, kona noe sjeldnere. Barnebarna og deres venner elsker å komme på besøk der. Bassenget sto der når de kjøpte så jeg vet ikke noe om pris osv. Men det er er vel rundt 6-7 meter langt og med glass(plast)tak over. Det gjør at man kan bade med taket på også, når det er dårlig vær. De varmer opp litt innimellom, men mesteparten av tiden varmer det seg av solen. Og taket holder mye av varmen inne. Anonymkode: 684a8...610 4
Kenelz Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk. Ser ut som om de fleste av glassfiber blir det (ikke sånn rundt basseng, men avlangt). Har du basseng? Anonymkode: 88142...8ec Ikke nå lengre, men hadde det for noen år tilbake. Mannen som styrte på så har ikke så mye å komme med. Badet ganske mye i starten, men både jeg og barna gikk fort lei etter noen få måneder. Var ca 8-9m langt 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Noen venner av meg har basseng som brukes april-september (noen ganger litt lenger). Jeg tror det er noe de har mye glede av. Mannen bader hver dag, kona noe sjeldnere. Barnebarna og deres venner elsker å komme på besøk der. Bassenget sto der når de kjøpte så jeg vet ikke noe om pris osv. Men det er er vel rundt 6-7 meter langt og med glass(plast)tak over. Det gjør at man kan bade med taket på også, når det er dårlig vær. De varmer opp litt innimellom, men mesteparten av tiden varmer det seg av solen. Og taket holder mye av varmen inne. Anonymkode: 684a8...610 Kom kanskje ikke frem, men taket kan tas av på en veldig enkel måte. Går på skinner så det er bare å dytte, er ikke tungt. Når det er fint vær så tar de taket av. Anonymkode: 684a8...610 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kom kanskje ikke frem, men taket kan tas av på en veldig enkel måte. Går på skinner så det er bare å dytte, er ikke tungt. Når det er fint vær så tar de taket av. Anonymkode: 684a8...610 Tror det er sånn jeg har sett på, det ser veldig mye mer praktisk ut enn feks presenning lignende. https://pools.no/produkter/glassoverbygg/nova-comfort/ Anonymkode: 88142...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om du hadde bodde i syden ja. Men her i Norge er det neppe verdt det for å da bruke det 3 måneder i året. Anonymkode: fd0c6...568 Går fint an å bruke det mye mer Anonymkode: 652b3...98a 2
skrue Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Har nedgravet basseng i hagen. Støpt. Bruker kanskje i snitt 15 minutter i uken på vedlikehold. Rensing er ikke noe problem så lenge man følger opp. Kravet til rett rensning øker med temp i vannet da det raskere blir algevekst med økt temp. Oppvarming koster minst i lengden med varmepumpe. Overbygg er å foretrekke om man har plass, det holder godt på varmen og er lett å skyve til side. Overtok bassenget med huskjøp, men om det skulle bli nytt hus i fremtiden så må nok basseng på plass der også. 2
Cezanne Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 hvis du har barn (og egentlig hvis ikke også) ville jeg tenkt mest på hvor sikkert det er. Jeg ville hatt gjerde rundt i hvert fall. https://www.google.no/amp/s/thenaughtymommy.com/pool-safety-five-layers-protection/amp/ 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 Cezanne skrev (2 timer siden): hvis du har barn (og egentlig hvis ikke også) ville jeg tenkt mest på hvor sikkert det er. Jeg ville hatt gjerde rundt i hvert fall. https://www.google.no/amp/s/thenaughtymommy.com/pool-safety-five-layers-protection/amp/ Det er derfor jeg vil ha sånn skyvbart glassoverbygg, det låses på enden og er som et lavt tak over bassenget og hindrer barn og dyr i å ramle uti. Det koster litt men synes det er verdt det både mtp at der ser pent ut og at det er praktisk/sikkert. Jeg har barn som kan svømme, men de får ikke bade uten oss, og vi er jo ansvarlige for bassenget så må ha det sikret/låst mtp nabobarn ol når vi ikke er hjemme. Anonymkode: 88142...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 skrue skrev (2 timer siden): Har nedgravet basseng i hagen. Støpt. Bruker kanskje i snitt 15 minutter i uken på vedlikehold. Rensing er ikke noe problem så lenge man følger opp. Kravet til rett rensning øker med temp i vannet da det raskere blir algevekst med økt temp. Oppvarming koster minst i lengden med varmepumpe. Overbygg er å foretrekke om man har plass, det holder godt på varmen og er lett å skyve til side. Overtok bassenget med huskjøp, men om det skulle bli nytt hus i fremtiden så må nok basseng på plass der også. Hvor stort basseng har du og er du fornøyd med størrelsen og ville kjøpt samme størrelsen igjen? Anonymkode: 88142...8ec
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 Vi har basseng,14-15m i lengde, flislagt, kostet oss ganse tett opp mot 450 000. Automatisk dekke over, Anonymkode: 74bf5...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå