Gå til innhold

Svettelukt i ullklær, hvordan få bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig vekk at man ikke skal vaske ullklær så ofte. Men hvordan forhindrer dere svettelukt som virkelig setter seg i klærne, da spesielt under armene? 

Anonymkode: 099b2...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter klærne svette så er det klart at de skal vaskes. Lukter de ikke svette så kan plagget luftes og brukes igjen.

Anonymkode: 38271...49d

Skrevet

Jeg har ullundertøy i ull som jeg legger i bløt i eddik vann før vask, det har fungert og plaggene er veldig bra etter 10år med eddik. 

Anonymkode: b43a0...120

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke huske at ullklærne mine har luktet svette noen gang! Jeg kan tipse om luktfri deodorant, hvis du ikke allerede bruker det. Ingenting er så kjipt som gammel deodorant på klærne, eller dagsfersk for den saks skyld, men med luktfrie deoer slipper man det problemet.

Anonymkode: 0e4df...ec5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke huske at ullklærne mine har luktet svette noen gang! Jeg kan tipse om luktfri deodorant, hvis du ikke allerede bruker det. Ingenting er så kjipt som gammel deodorant på klærne, eller dagsfersk for den saks skyld, men med luktfrie deoer slipper man det problemet.

Har du en god anbefaling til en slik deodorant da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du en god anbefaling til en slik deodorant da? 

Jeg bruker denne fra Vichy: https://lyko.com/no/vichy/vichy-deo-soothing-anti-perspirant-50ml?gclid=CjwKCAjw-ZCKBhBkEiwAM4qfFybcfaKh0HFc52PLZKTmg0cjBlOZOiaT58K7EMKKklHoxeZ4YnGlMBoCbfMQAvD_BwE

Deilig å slippe den søtlige eimen av kroppsvarme blandet med parfyme fra under armene, synes jeg. Jeg har til og med fått samboeren min over på denne, og han trives også godt med den. :) 

Skrevet

Kast det i frysen

Anonymkode: 2729a...d54

Skrevet

Er det ekte ull? Spør bare fordi da jeg byttet ut treningstopper til merinoull så lukter de sjeldent svette, selv om jeg selvfølgelig svetter mye på trening, De syntetiske plaggene jeg brukte før stinket etter en kort økt. Har aldri merket svettelukt av ullgensere heller.

Anonymkode: b9a8a...7a6

Skrevet

Vask med litt eddik i vannet i vaskemaskin og putt det i fryser. God som ny! 

Anonymkode: a97ee...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...