Gå til innhold

Hvor mye ser folk inni skap på visning? Rydding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge. Hvor mye ser folk inni skap/skuffer på kjøkken (både skap med tørrvarer/servise/kjøkkenredskaper ol), skap på bad og skap i gang og soverom? Hvor ryddig/tomt må det være inni skapene som følger med huset når det er visning?

Anonymkode: 2b619...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel veldig forskjellig hvor mye folk titter i skuffer og skap. Vi kikker inn i kjøkkenskap/skuffer og i garderobeskap som medfølger, men blåser i hva eller hvor mye som er inni. Det er ikke tingene vi er interessert i å kikke på. Vi vil bare se hvordan hylleløsninger osv. er, for ser vi at hylleløsningen i en garderobe ikke funker for oss, må vi regne inn penger til å gjøre om eller i verste fall bytte ut hele garderoben i budsjettet.

Hadde en privatvisning da jeg solgte for et par år siden, og der gikk moren til kjøper rundt og så i alt av skuffer og skap. Hun var til og med nedi nattbordskuffene våre. Kjøper og far lekte litt med skyvedøra på garderoben og sa seg fornøyd med det. 😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gorbys, vi kikker litt inni skap for å se på løsninger - bryr oss ikke om det er stappet fullt eller tomt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel manerer nok til at de spør om å få lov, før de begynner å åpne opp skuffer og skap. 

Anonymkode: 78229...49d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste har vel manerer nok til at de spør om å få lov, før de begynner å åpne opp skuffer og skap. 

Hvem skal man spørre om lov? Megler?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Skal selge. Hvor mye ser folk inni skap/skuffer på kjøkken (både skap med tørrvarer/servise/kjøkkenredskaper ol), skap på bad og skap i gang og soverom? Hvor ryddig/tomt må det være inni skapene som følger med huset når det er visning?

Jeg er en som snoker.

Hvorfor?

Fordi ryddige folk gjerne er mer nøye når de gjør ting. Jeg orker ikke kjøpe hus hvor ting er pusset opp fort og billig.

Men jeg går ikke i ALLE skap, men jeg åpner skyvedører (mest for å se om de glir godt), åpner under vasken på både kjøkken og bad, åpner opp over komfyren hvis deg er skap der, åpner klesskap for å se om det er hyller eller skuffer, åpner kott for å se størrelsen, osv.

Mitt tips er: Rydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rampenissen72

Jeg ser i skap. Spesielt på kjøkken og bad. Men det er for å se hvor mye plass der er, bryr meg ikke om tingene som er der. Vet jo at noen bor der, og har prøvd etter beste evne å rydde vekk ting til visningene. Har selv ryddet og gjemt vekk alt mulig dritt til visninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man spør ikke om lov. Det er helt vanlig å titte i skap som følger med boligen, man kjøper tross alt de også.

Men å titte i TV-møbler og skjenker ser jeg ikke poenget med, det hadde vært litt rart.

Det verste jeg har sett på visning var en familie som ikke hadde noe system i garderoveskapene sine og det lå penger og pass helt åpent. Vær så god, forsyn deg liksom. 🤪 Ellers synes jeg det er ekkelt med skitne kjøkkenskuffer fulle av gamle smuler og tørrvarerester som ligger nedi skuffen, og baderomsskuffer tilgriset av kremer, sminke og fulle av gammelt hår og støv og brukte q-tips. Æsj, grisefolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da skal jeg vaske godt i skapet under kjøkkenvasken og baderom-vask. Er mest barnas klesskap og mitt klesskap som er så innmari fult, ikke rotete eller skittent men overfylt så ser ikke pent ut om man lukker opp. Samme med kjøkkenskap med tørrvarer er også stappfull av hermetikk, mel, div Toro osv. Ser ikke så fint ut og mel er i posen sin og ikke i fine beholdere (ikke Instagram vennlig). Så ikke skittent, men litt fult og rotete inni skap. 
ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (22 minutter siden):

Jeg er en som snoker.

Hvorfor?

Fordi ryddige folk gjerne er mer nøye når de gjør ting. Jeg orker ikke kjøpe hus hvor ting er pusset opp fort og billig.

Men jeg går ikke i ALLE skap, men jeg åpner skyvedører (mest for å se om de glir godt), åpner under vasken på både kjøkken og bad, åpner opp over komfyren hvis deg er skap der, åpner klesskap for å se om det er hyller eller skuffer, åpner kott for å se størrelsen, osv.

Mitt tips er: Rydd.

Takk for tips. Vi er hverdags-rotete med alt for mange ting i skapene, men vi pusser ikke opp selv og har brukt gode håndtverkere med kvittering på alt som er gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, visninger 😊 Jeg bare elsker når noen i nabolaget har visning. Da tar jeg med meg hele familien. Og dere kan tro at vi snoker 🙂 Alt av skap og skuffer skal åpnes. Det er ufattelig hvor mye man kan lære om mennesker ved å se organisering av innsiden skuffer og skap. Mange av mine venninner gjør det samme, og så tar vi oss en samling i ettertid hvor vi diskuterer vedkomnes liv basert på hva vi har observert. 🙂 

Anonymkode: 66ed0...dd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg åpner skap og skuffer som skal følge med boligen fordi jeg ønsker å se løsninger samt at de er hele. Som nevnt er skap under vask på bad og kjøkken obligatorisk.

Hvorfor ikke rydde bort noen av klærne og maten skapene før visning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ah, visninger 😊 Jeg bare elsker når noen i nabolaget har visning. Da tar jeg med meg hele familien. Og dere kan tro at vi snoker 🙂 Alt av skap og skuffer skal åpnes. Det er ufattelig hvor mye man kan lære om mennesker ved å se organisering av innsiden skuffer og skap. Mange av mine venninner gjør det samme, og så tar vi oss en samling i ettertid hvor vi diskuterer vedkomnes liv basert på hva vi har observert. 🙂 

Jeg og guttene på studiet for alltid på 'finn dildoen' når vi kjedet oss tirsdag rundt kl 18. Gjerne på pikerommene om det var hjemmeboende tenårings/studerende datter i huset. Liten by. Var ofte visninger der man kjente til eier.

Anonymkode: b64b0...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nå i fortsatt koronatid så er det heldigvis påmelding på visning, så ikke drop inn. Håper det luker vekk nysgjerrige naboer når de må melde seg på i forkant med navn og tlfnr. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (29 minutter siden):

Jeg åpner skap og skuffer som skal følge med boligen fordi jeg ønsker å se løsninger samt at de er hele. Som nevnt er skap under vask på bad og kjøkken obligatorisk.

Hvorfor ikke rydde bort noen av klærne og maten skapene før visning? 

Er nettopp det jeg lurer på, om jeg bør fylle opp bilen med poser med mat og ting fra inni skap mens det er visning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det virkelig vanlig å kikke inn i klesskap? Er tyverier vanlig og? 

Anonymkode: d08fb...08f

Håper tyveri er mindre vanlig nå siden man må melde seg på med navn og nr før visning (går ikke å opplyse om falsk nr for da får du jo ikke tidspunktet). Så mindre anonymitet nå enn ved drop inn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig ogsærdeles fornuftig å kikke i skap som medfølger boligen. Reagerer også litt negativt om skapene er overfylte. Kan tyde på manglende oppbevaring i bolig, samt for få kjøkkenskap/baderomskap. Noe som er lurt å ta med i beregning når man vurderer boligen.

Fjern halvparten av tingene du har i skap. Gir et inntrykk av god plass.

Anonymkode: 96346...4c4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kun på det som følger med boligen så nattbord o.l åpner jeg ikke i det hele tatt.

Vil se alt av innside på kjøkkenskap, garderober og slikt som følger med. Glir det godt, er det fæle flekker man kanskje ikke får bort, hakk/store skader på innsiden? Hadde vært flott med tomme kjøkkenskap så man får sett ordentlig.

Finnes ikke snokete men vil undersøke det jeg skal kjøpe og vedlikeholde selv. Tenker fort at det ikke har vært godt tatt vare på om viftefilter er fettete, skittent i skap o.l.

Anonymkode: 534fa...4b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanlig ogsærdeles fornuftig å kikke i skap som medfølger boligen. Reagerer også litt negativt om skapene er overfylte. Kan tyde på manglende oppbevaring i bolig, samt for få kjøkkenskap/baderomskap. Noe som er lurt å ta med i beregning når man vurderer boligen.

Fjern halvparten av tingene du har i skap. Gir et inntrykk av god plass.

Anonymkode: 96346...4c4

Vi har fire barn og har bodd her siden jeg var gravid med førstemann. Så nå flytter vi til større, helt åpenbart at det er liten plass for en stor familie. Men perfekt for noen med opp til 2 barn, så regner med at det er feks et gravid par som kjøper her og de kommer til å ha mer enn nok plass (det er vanligst i området her ved kjøp). 

Men takk for tilbakemeldinger, da skal det ryddes litt ut av skap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...