AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Alle i familien er vellykkede,- enten personlig og eller profesjonelt . Alle er legter, psykologer eller musikere og har god kontakt med hverandre . Jeg har liten glede av å ha kontakt med dem ,- ei heller med min mor , far og søsken. Er det normalt å ikke ha kontakt med familie eller slekt ? Jeg vurderer å ta med meg barna til en annen kant av landet for å starte på nytt. Bedre å skaffe seg egne venner enn å Lene seg på slekt som ikke er der for oss. Noen som har erfaring med slike tanker ? Anonymkode: 2a69e...098 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Er mange som ikke har kontakt med egen familie, det er bare ikke noe man snakket høyt om. Jeg har heller ikke hatt kontakt med familien og det har heller ikke ungene. Anonymkode: b2c7f...abb 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Vi er flere! Kutt kontakt, start på nytt og få deg en ny familie. Anonymkode: 15167...7dd 1
Gjest Innsikten Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle i familien er vellykkede,- enten personlig og eller profesjonelt . Alle er legter, psykologer eller musikere og har god kontakt med hverandre . Jeg har liten glede av å ha kontakt med dem ,- ei heller med min mor , far og søsken. Er det normalt å ikke ha kontakt med familie eller slekt ? Jeg vurderer å ta med meg barna til en annen kant av landet for å starte på nytt. Bedre å skaffe seg egne venner enn å Lene seg på slekt som ikke er der for oss. Noen som har erfaring med slike tanker ? Anonymkode: 2a69e...098 Kan jeg få spørre hvorfor du føler at de ikke har vært der for deg? Har du snakket med familien din om det? Vet de hvordan du føler? Jeg kan selvsagt ikke legge meg oppi done følelser, men vil bare poengterer at det er lurt å kommunisere direkte med de det gjelder.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Innsikten skrev (23 minutter siden): Kan jeg få spørre hvorfor du føler at de ikke har vært der for deg? Har du snakket med familien din om det? Vet de hvordan du føler? Jeg kan selvsagt ikke legge meg oppi done følelser, men vil bare poengterer at det er lurt å kommunisere direkte med de det gjelder. Dette er lettere sagt enn gjort! Anonymkode: 15167...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Innsikten skrev (24 minutter siden): Kan jeg få spørre hvorfor du føler at de ikke har vært der for deg? Har du snakket med familien din om det? Vet de hvordan du føler? Jeg kan selvsagt ikke legge meg oppi done følelser, men vil bare poengterer at det er lurt å kommunisere direkte med de det gjelder. Har forsøkt å snakke direkte m moren min i 13 år om dette . Alle samtaler ender i raseri , oppgitthet, tårer eller akutt gråt fra min side . Nå har jeg ikke hatt kontakt med henne på 1 år. Ingen kontakt med søskene mine heller . Storfamilien er kun opptatt av sladder og det er lite konkret samhold der. Jeg strever med mye selv, men er i full jobb og har to friske barn. Det er verre å være fysisk nært familie og slekt når man ikke har kontakt med dem. Lettere å bo langt unna … Anonymkode: 2a69e...098
Sunnys Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har forsøkt å snakke direkte m moren min i 13 år om dette . Alle samtaler ender i raseri , oppgitthet, tårer eller akutt gråt fra min side . Nå har jeg ikke hatt kontakt med henne på 1 år. Ingen kontakt med søskene mine heller . Storfamilien er kun opptatt av sladder og det er lite konkret samhold der. Jeg strever med mye selv, men er i full jobb og har to friske barn. Det er verre å være fysisk nært familie og slekt når man ikke har kontakt med dem. Lettere å bo langt unna … Anonymkode: 2a69e...098 Du føler mindreverdskompleks fordi de er høyt utdannet?? Hva har utdannelsen deres med relasjonen deres å gjøre? hva er det de ikke stiller opp med? stiller du opp for de? høres ut som du har en del du strever med. Å kutte ut familien din gjør deg ikke mer glad. Skal ikke barna dine ha besteforeldre da eller? du må gjerne flytte 100 mil unna, men du kan ikke rømme fra problemer - de er ofte med på lasset
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Så lenge familien din gjør deg mer vondt enn godt er det ingen grunn til å fortsette. Med tanke på hva du skrev om hva som skjer når du har tatt det opp med moren din høres det litt ut som en dysfunksjonell familie. Men nå har vi så klart bare din side og ikke alltid lett å se seg selv. Kanskje en prat med en terapaut eller noe kan hjelpe? Anonymkode: c1b04...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå