Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hjemme med sykt barn i dag og må også være hjemme i morgen. Jeg dro bort på jobb med en gang faren kom hjem fra jobb og jobbet to timer. I morgen rekker jeg bare 30 minutter. De vil jeg skal komme (og jeg kan jo det), men vil dette likevel gå som to hele syktbarn-dager? 

Anonymkode: 29aca...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Jeg tar ut de fleste syktbarn-dager som helt eller delvis hjemmekontor. Avklarer det med leder når jeg gir beskjed om at barnet er syk 

Anonymkode: 09291...83a

Skrevet

Ja, du kan ikke jobbe på sykt barn dager, de kan heller ikke deles. men hadde jobben ønsket jeg skulle komme kun for 30 minutter så hadde jeg ikke skrevet sykt barn dag, det hadde jeg avklart på forhånd

Anonymkode: bc31e...0c1

• Liker 2
Skrevet

Hvis du jobber på sykt barn dag skal du ikke trekkes for sykt barn. Punktum. 

Anonymkode: b1911...c45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du jobber på sykt barn dag skal du ikke trekkes for sykt barn. Punktum. 

Anonymkode: b1911...c45

Men det var jeg selv som tilbød meg i dag pga krise. Jeg kan jo heller ikke få betalt for full dag når jeg kun jobbet 2 av åtte timer heller? Jeg har aldri brukt opp syktbarn dager, barna er stort sett friske, men nå i høst har det liksom tatt helt av med forkjølelsessymptomer så jeg er stressa. Både far og jeg har yrker hvor vi trenger tilstedeværelse på jobb. Jeg kan ta litt hjemmekontor, men trengs først og fremst på avdeling. 

Skrevet

Omsorgsdag kan tas ut som «halv sb dag», dvs. om du jobber 8 t kan du få 4 av t sb. Men 30 min på arbeidsplassen? Hva er poenget med det? Hadde tatt ut en hel dag sb/hjemmekontor. 

Anonymkode: 3d8e8...5fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Omsorgsdag kan tas ut som «halv sb dag», dvs. om du jobber 8 t kan du få 4 av t sb. Men 30 min på arbeidsplassen? Hva er poenget med det? Hadde tatt ut en hel dag sb/hjemmekontor. 

Denne ordningen gjelder forresten kommunalt ansatte, statlig ansatte har ikke denne «goden». 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var hjemme med sykt barn i dag og må også være hjemme i morgen. Jeg dro bort på jobb med en gang faren kom hjem fra jobb og jobbet to timer. I morgen rekker jeg bare 30 minutter. De vil jeg skal komme (og jeg kan jo det), men vil dette likevel gå som to hele syktbarn-dager? 

Jobben er ikke pliktig til å la deg ta ut deler av sykt barn dager, selv om du jobber litt i løpet av dagen. Men de kan være greie å la deg gjøre det hvis de vil. Hos oss har vi mulighet til å ta halv eller hel sykt barn dag.

Anonymkode: 8b475...951

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Denne ordningen gjelder forresten kommunalt ansatte, statlig ansatte har ikke denne «goden». 

Jeg jobber i staten og har hvertfall denne goden.

Skrevet

Jaja, barnet er sykt, så om hele syktbarn-dagen blir brukt opp så får det bare være.  Jobber det jeg får til, men barnet må gå først. 
Spør sjefen over helga. Takk for svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jobben er ikke pliktig til å la deg ta ut deler av sykt barn dager, selv om du jobber litt i løpet av dagen. Men de kan være greie å la deg gjøre det hvis de vil. Hos oss har vi mulighet til å ta halv eller hel sykt barn dag.

Dette. Hos oss er det også slik. Man kan ta halv dag eller hel dag. Lønner seg med halve dager hvis man skal jobbe litt hjemme. TS, hør med arbeidsgiver over hvor fleksible de er.

Anonymkode: 5721b...f0f

Skrevet

Hos oss kan vi ta hel eller halv dag. Samtidig som de fleste tar en telefon innimellom eller bruker tid på å lese seg opp litt faglig om de har ett barn som sover mye eller egentlig klarer seg godt selv. For min del har jeg såpass store barn at selv om jeg er hjemme med sykdom logger jeg på pc’en og kan godt også delta på møter. Jobber jeg flere timer aktivt setter jeg opp halv dag på slike dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...