Gå til innhold

Å ikke dele mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middagen står på bordet, og familien setter seg. En av de voksne finner fram en ekstra ingrediens. Et av barna spør om også å få, hvorpå den voksne svarer nei. Riktignok er det lite igjen, men kunne vært delt på to. Hva tenker du? Er dette greit?

Anonymkode: 58b48...886

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke greit.

• Liker 8
Skrevet

Det kommer litt an på hva det er.. Men ja... Om man har små barn, er det nok best å gjøre sånt i smug 😄

Anonymkode: 4d604...059

• Liker 2
Skrevet

Overhodet ikke. Om noe burde det jo være omvendt, at barna fikk og ikke den voksne. Barna først. 

Anonymkode: 7720e...e86

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Middagen står på bordet, og familien setter seg. En av de voksne finner fram en ekstra ingrediens. Et av barna spør om også å få, hvorpå den voksne svarer nei. Riktignok er det lite igjen, men kunne vært delt på to. Hva tenker du? Er dette greit?

Kan du ikke bare skrive hva det var🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 02e31...4dd

• Liker 5
Skrevet

Kommer helt an på hva det er faktisk. 

Anonymkode: 36072...f5d

• Liker 4
Skrevet

Hvordan kommer det an på hva det var? Det bar en ekstra grønnsak, en av barnet favoritter.

Skrevet

Er det f.eks. habanero eller annen sterk chili eller lignende, forstår jeg veldig godt at den voksne sier nei til barnet.

Anonymkode: 4d604...059

• Liker 3
Skrevet

Jeg tolker det sånn at den voksne ikke vil dele noe alle kan like og spise. Da er det selvfølgelig ikke greit om det er et barn eller en voksen som spør. Veldig egoistisk person.

Anonymkode: 1fac3...c25

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hva. Jeg salter feks maten min i overkant mye, men ikke barnets så klart. Jeg tar dog saltbøssen og later som jeg salter barnets mat, siden han skal ha alt jeg har. 

Men har jeg meg et lite glass vin, ekstra sterkt krydder, chili etc til - forklarer jeg barnet at det er for voksne og at han skal få når han blir stor. Det pleier gå greit. 

Men jeg hadde aldri funnet meg en banan (mitt barns favoritt) og spist den foran et tiggende barn og sagt at han fikk ikke. Det synes jeg ikke er greit.

Anonymkode: 099a2...a64

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer an på hva. Jeg salter feks maten min i overkant mye, men ikke barnets så klart. Jeg tar dog saltbøssen og later som jeg salter barnets mat, siden han skal ha alt jeg har. 

Men har jeg meg et lite glass vin, ekstra sterkt krydder, chili etc til - forklarer jeg barnet at det er for voksne og at han skal få når han blir stor. Det pleier gå greit. 

Men jeg hadde aldri funnet meg en banan (mitt barns favoritt) og spist den foran et tiggende barn og sagt at han fikk ikke. Det synes jeg ikke er greit.

Anonymkode: 099a2...a64

Barnet tigget ikke, men slo seg til ro med å ikke få. Kanskje bare vant med at forelderen er en stor egoist? Men jeg skjønner ikke at man synes det er greit. Å sitte rundt samme middagsbord, plukke fram ekstra mat, og nekte å dele med alle andre. Og selv når man blir irettesatt, så fortsetter man sitt løp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet tigget ikke, men slo seg til ro med å ikke få. Kanskje bare vant med at forelderen er en stor egoist? Men jeg skjønner ikke at man synes det er greit. Å sitte rundt samme middagsbord, plukke fram ekstra mat, og nekte å dele med alle andre. Og selv når man blir irettesatt, så fortsetter man sitt løp.

Nei, som sagt, det er ikke greit og heller ikke vanlig. De fleste foreldre har heldigvis stor omtanke for barna sine. 

Anonymkode: 7720e...e86

• Liker 1
Skrevet

Ikke greit

Anonymkode: 48c30...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...