Gå til innhold

Bør jeg flytte før fødsel? Kan eksen nekte meg etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en drittsekk av en eks som har behandlet meg veldig dårlig, mye psykisk mishandling. Jeg flyttet mange mil unna familien min for han og nå skal vi ha barn. Han maser om 50/50 og jeg er ikke enig. Ideelt sett så passer det dårlig å flytte nå, skulle helst gjort det om et års tid, men jeg er redd jeg trenger hans tillatelse til å flytte med barnet? Er det best å flytte før fødsel? Da vil vel barnet bli registrert med fast bosted hos meg, og jeg vil få daglig omsorg? 

Anonymkode: 170ab...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt før barnet, han må godkjenne etter barnet er født.

Anonymkode: caac4...2a7

• Liker 39
  • Nyttig 1
Skrevet

Flytt FØR fødsel !! .., ingen tvil .. 

Anonymkode: 8abe9...42d

• Liker 15
Skrevet

Er han en drittsekk og muligens dårlig far så hadde jeg flyttet før fødselen.

Han kan nekte deg etter fødselen. 

• Liker 12
Skrevet

Om du vil unngå mekling og mulig runde i retten med tilhørende advokatutgifter hadde jeg flyttet momentant. Om du velger motsatt må du nok stålsette deg for det jeg nevner ovenfor. 

Anonymkode: 0c42f...cf6

• Liker 12
Skrevet

Oj, nå ble jeg stressa! Holder det å melde flytting? Altså registrere meg hjemme hos mamma og pappa? Jeg får ikke kastet meg rundt så fort.

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oj, nå ble jeg stressa! Holder det å melde flytting? Altså registrere meg hjemme hos mamma og pappa? Jeg får ikke kastet meg rundt så fort.

ts

Mener at du må fysisk flytte og i tillegg, men hva med å melde flytting og sende tingene? Ta med det nødvendige og kom deretter etter med foreldre/venner som kan hjelpe til :) 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har en drittsekk av en eks som har behandlet meg veldig dårlig, mye psykisk mishandling. Jeg flyttet mange mil unna familien min for han og nå skal vi ha barn. Han maser om 50/50 og jeg er ikke enig. Ideelt sett så passer det dårlig å flytte nå, skulle helst gjort det om et års tid, men jeg er redd jeg trenger hans tillatelse til å flytte med barnet? Er det best å flytte før fødsel? Da vil vel barnet bli registrert med fast bosted hos meg, og jeg vil få daglig omsorg? 

Flytt nå etterpå blir du bundet på armer og bein.

Anonymkode: 95f24...73f

• Liker 9
Skrevet
Kenelz skrev (Akkurat nå):

Mener at du må fysisk flytte og i tillegg, men hva med å melde flytting og sende tingene? Ta med det nødvendige og kom deretter etter med foreldre/venner som kan hjelpe til :) 

Enig i denne. Bare sørg for å omregistrer og fysisk flytt. Få noen til å hjelpe med å hente tinga. Ellers blir den psykiske terroren noe som preger ungens liv de neste 12åra minst.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts

Registrer flytting nå. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor er dette en mann du ønsker å få barn med?

Anonymkode: 3d839...970

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jøss… prøv å tråkke ned folk. Det er ikke opp til deg å stille slike spm. Ts skylder INGEN forklaring på hvorfor dette er situasjonen. 

Anonymkode: cd199...5cd

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Registrer flytting nå i kveld, også er det bare å kaste seg rundt. Når du har kommet deg til hjembyen, ordne deg en leilighet 

Anonymkode: 9f3fe...dbe

• Liker 8
Skrevet

Flytt FØR fødsel! Så snart som mulig. Etter fødsel har han mange flere rettigheter, og kan nekte deg ja.

Anonymkode: 581a7...a7f

• Liker 9
Skrevet

Det beste du kan gjøre for deg å barnet er å bare flytte nå, helst i går. 

Anonymkode: cb8c0...31b

• Liker 11
Skrevet

Ta med det du får plass til og kun det nødvendige. 

Ta bilde av leiligheten før du drar sånn du kan dokumentere hva som blir midlertidig lagt igjen og kom tilbake med folk som kan hjelpe deg med å hente resten av møblene. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei altså… det er jo litt sånn sosiopater funker da. De sjarmerer deg, manipulerer deg og isolerer deg. Man skjønner det komikkens før det er for sent.

ts

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Flytt før fødsel. Vil også driste meg til å si, at om ingen myndigheter vet at han er faren, så bør du oppgi "far ukjent". 

Anonymkode: 5d6c7...dd7

• Liker 3
Skrevet

Flytt fort som juling. Etter fødsel er du stuck.

Anonymkode: 0f3ca...367

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...