Gå til innhold

Barn i barnehagen mens man har permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, trodde ikke det var liv jeg. Men snakket med naboen her. Han holder på å plante hekk og styrer på. Spurte om han hadde fått seg ny jobb og var begynt i turnus siden han gjorde sånt på en hverdag. Neida,  hadde sanne jobb han, men var vist i permisjon med sønnen og skal være det to mnd til.  Og sønnen? Jo han hadde begynt i barnehagen.  Skjønner ikke dette jeg. Staten betaler deg for å være hjemme med kidden din og så betaler de på en barnehageplass til samme ungen???

Anonymkode: 36bba...abb

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt og bra for ungen og bli vant med barnehagen tidlig.

Plassen må man betale for uansett de fleste steder

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Foreldrepermisjon er en rett man har. Hvordan man benytter seg av den, er vel opp til hver en familie. Er det ikke bedre at han bruker formiddagen på dette mens barnet er i barnehagen, enn at han gjør det på ettermiddagstid og ikke ser barnet fra barnehageslutt til legging? 

Anonymkode: 31ddc...830

• Liker 6
Skrevet

Enig, det burde ikke være lov. Max 3 ukers overlapping for å gi myk tilvenning og korte dager.. 2 mnd «permisjon» når barnet går i bhg er sløseri av velferdspenger. 

Anonymkode: 38ca7...047

• Liker 23
Skrevet

Et vennepar gjorde det samme. Flaut. Sende ungen på 11 måneder i barnehagen, fordi far skulle dyrke sin hobby. 

Anonymkode: b165b...675

• Liker 22
Skrevet

Digg å være hjemme alene å få betalt Max av staten hele pappa permen🤑

3-4mnd med gaming det

Anonymkode: 5530a...ad7

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det når ALT er viktigere enn eget avkom. Dette er de samme som om 50 år sitter på gamlehjemmet og klager på at barna kun kommer på besøk i jula.

Anonymkode: 2c24c...eed

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg? Foreldrepermisjon er en rett man har. ..................

Det er en rett man har som er basert på en intensjon.  Intensjonen er at foreldrene skal være sammen med barnet, ikke at foreldrene skal realisere seg selv mens barnet er hos tredjepart.

• Liker 15
Skrevet

Jeg syns det er helt sykt at man ønsker å sende barna i barnehage mens man selv er hjemme i PERMISJON, som man har nettopp for å være sammen med barnet.. Ofte er det fedre det gjelder. Greit å ha kanskje et par uker for å ha en myk tilvenning i barnehage, men to måneder 😳 Men så skulle nok mange av dagens foreldre ønsket at barnehagen var åpen både kvelder og helger så de kunne fått litt mer fri da.

Anonymkode: 296b2...16e

• Liker 14
Skrevet

Omg.. Ikke helt innafor. 

Hvor gammelt er dette barnet? 

Anonymkode: 0a6b8...5fa

Skrevet

Mannen min brukte den siste måneden av sin perm på bhg tilvenning. Da begynte han i bhg da han var litt over året.. På den måten fikk barnet vårt lang tilvenning og korte dager i starten. Vi syntes det var bedre enn å plutselig få 7- 8 timer i bhg.

Sikkert mange som gjør det på den måten. Skjønner ikke hvorfor man kritisere det ? Synes dere kanskje det er bedre å plutselig begynne med fulle dager ..

• Liker 6
Skrevet

Det synes jeg er dårlig om det er en sann historie. Jeg kan skjønne en liten overlapp på 1-2 uker med korte tilvenningsdager, men ikke noe annet. Kan heller ikke forstå at det skal være lov, misbruk av velferdsgode vil jeg mene. 

Her blir jo mødre kritisert om de skal våge å ha 1 fridag uten å ha barnet hjemme med seg eller sender eldre søsken i barnehage noen timer når de er i perm med baby, men en mann skal kunne plante hekk mens ungen drar i barnehage når han er i foreldrepermisjon? Absurd. 

Anonymkode: 70bfd...fca

• Liker 6
Skrevet
Prelunia skrev (11 minutter siden):

Mannen min brukte den siste måneden av sin perm på bhg tilvenning. Da begynte han i bhg da han var litt over året.. På den måten fikk barnet vårt lang tilvenning og korte dager i starten. Vi syntes det var bedre enn å plutselig få 7- 8 timer i bhg.

Sikkert mange som gjør det på den måten. Skjønner ikke hvorfor man kritisere det ? Synes dere kanskje det er bedre å plutselig begynne med fulle dager ..

Det blir noe annet enn det TS skriver om.

Anonymkode: b322e...c92

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, trodde ikke det var liv jeg. Men snakket med naboen her. Han holder på å plante hekk og styrer på. Spurte om han hadde fått seg ny jobb og var begynt i turnus siden han gjorde sånt på en hverdag. Neida,  hadde sanne jobb han, men var vist i permisjon med sønnen og skal være det to mnd til.  Og sønnen? Jo han hadde begynt i barnehagen.  Skjønner ikke dette jeg. Staten betaler deg for å være hjemme med kidden din og så betaler de på en barnehageplass til samme ungen???

Det virker veldig merkelig, men hvor gammelt er barnet? Er det snakk om myk tilvenning med korte dager i starten? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det synes jeg er dårlig om det er en sann historie. Jeg kan skjønne en liten overlapp på 1-2 uker med korte tilvenningsdager, men ikke noe annet. Kan heller ikke forstå at det skal være lov, misbruk av velferdsgode vil jeg mene. 

Her blir jo mødre kritisert om de skal våge å ha 1 fridag uten å ha barnet hjemme med seg eller sender eldre søsken i barnehage noen timer når de er i perm med baby, men en mann skal kunne plante hekk mens ungen drar i barnehage når han er i foreldrepermisjon? Absurd. 

Anonymkode: 70bfd...fca

Jeg vet om to fedre som har gjort dette.. meget spesielt, og de blir jo snakka om av alle andre - for å si det sånn. Egoismen lenge leve. Foreldrene har behov for egentid mens ungene må gå 7-9 timer i bhg fra ettårs alder.

…Mødrene har gjerne eldstemann i bhg full dag++ til tross for «drømmebaby» hjemme. Null fri på andre enn dem selv og barnas behov er irrelevant. Da er det enklere for far å følge den flotte trenden med å sende ungene i bhg så lenge de har plass. Sånne folk skulle ha mistet retten til permisjon.. 

Anonymkode: 7340a...e67

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er merkelige greier, jeg synes også det burde være en kritiere for foreldrepenger enten det er mammas del av fødselspermisjonen eller pappas del at de i det minste var hjemme med barnet.

Anonymkode: d521e...748

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Burde ikke vært lov. Max 2-3 uker for tilvenning til barnehagen, utover det burde man blitt fratatt permisjonspengene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet om to fedre som har gjort dette.. meget spesielt, og de blir jo snakka om av alle andre - for å si det sånn. Egoismen lenge leve. Foreldrene har behov for egentid mens ungene må gå 7-9 timer i bhg fra ettårs alder.

…Mødrene har gjerne eldstemann i bhg full dag++ til tross for «drømmebaby» hjemme. Null fri på andre enn dem selv og barnas behov er irrelevant. Da er det enklere for far å følge den flotte trenden med å sende ungene i bhg så lenge de har plass. Sånne folk skulle ha mistet retten til permisjon.. 

Anonymkode: 7340a...e67

Nei når du er hjemme med den babyen du har permisjon for så skal selvfølgelig søsken få gå i bhg/skole. 
Det er denne babyen sin tid med mamma eller pappa ❤️
Det er derfor det er så rart at noen kan være i pappapermisjon men ikke være med babyen de har permisjon for.

Anonymkode: d521e...748

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor bryr du deg? Foreldrepermisjon er en rett man har. Hvordan man benytter seg av den, er vel opp til hver en familie. Er det ikke bedre at han bruker formiddagen på dette mens barnet er i barnehagen, enn at han gjør det på ettermiddagstid og ikke ser barnet fra barnehageslutt til legging? 

Ehh, da gjør man selvsagt hagearbeid på ettermiddagen når mor er hjemme eller etter barnet har lagt seg!? Man sender ikke barnet i barnehagen (utover litt tilvenning kanskje) når man har permisjon med mindre man har IQ som matcher skostørrelsen! 

Anonymkode: e39c1...7cc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

haddw blitt ramaskrik hadde det vært en mor som sendre ungen i barnehage mens hun hadde perm med ungen... 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...