ryzorwarlock Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Jeg har sletet mye med dårlig selvtilitt gjennom oppveksten, blitt dumpa og rett å slett revet selvtilitta mi i tusen biter. Vær gang jeg går på en dating side, så får jeg alltid en ekstrem usikkerhet i meg selv og tenker "Denne jenta er så utrolig vakker, her har jeg garantert ingen sjans, fordi jeg vet at det finnes menn det er ute som igjen ser MYE bedre ut en meg og at damen garantert liker utsendet hans bedre". Går jeg på byen for og bare se meg litt rundt, så får jeg absolutt samme tanke i hodet, og jeg blir bare ekstremt ødelagt. Jeg har hatt exer som har revet selvtilitta mi så langt ned, som har sagt at jeg aldri kommer til å bli bra nok for noen, at jeg ikke er pen nok. Jeg har alltid vært en godhjerta mann som har gjort det meste for at de jeg har vært med skal ha det bra, men jeg får alltid det verste tilbake i fjeset etterpå. Det er så mange som sier til meg "få opp selvtilitta, det er så enkelt å da blir alt bedre". Men det er ikke så enkelt, når man er så langt nede og knust flere ganger så føler man virkelig ikke at man klarer å få opp den igjen. Den største drømmen min er og få meg ei som faktisk tar meg for den jeg er, bli pappa og være en god pappa for ungen.. Men årene flyr så fort for meg, og jeg klarer ikke og komme meg ut av denne onde sirkelen. Jeg har vært hos fastlegen og sa at jeg virkelig trenger hjelp, men igjen så får jeg beskjed om at det er nesten 1 års ventetid, og igjen så er det ikke så enkelt og få en psykolog heller ifølge han. Jeg ber om hjelp, men får ikke hjelp. Jeg vet at mange hater usikre mennesker, og hater folk med dårlig selvtilitt.. Men jeg trur ikke mange innser at mange med dårlig selvtilitt og som er usikre er noen av de mest fantastiske menneskene som er.. Er det noen som har noen gode råd for meg? Begynner og tærer på meg dette.. Jeg går på jobb vær dag, og så gråter jeg meg selv i søvn til neste dag. Vil ikke leve sånn som dette, vil ha et fint liv.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 prøv terapi og få ryddet opp i alt gruffe både fra barndom og forhold (begge henger nok mye sammen, dårlig barndom fører ofte til at man velger dårlige menn). Hvis du har råd så ta kontakt med noen direkte. Det vil være verdt pengene. Sjekk evt om du har forsikring på jobb som kan gi raskere behandling, ganske mange har behandlingsforsikring etter hvert, i alle fall store firma. Eq-terapi kan være verdt forsøket for deg, om du finner noen i nærheten. og de har nok ikke så ekstreme ventelister. Anonymkode: d266a...cc9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Det er ventetid i det offentlige, hvis du begynner privat kan du starte fort. Søk litt på gode behandlere i ditt område. Kognitiv terapi kan passe deg, da lærer du mye om hvordan tanker påvirker følelser. Ingen qiick fix på noe, men du kan få det mye bedre. Jeg synes du høres ut som et fint menneske. Prioriter å bruk pengene dine på dette! Anonymkode: e1a84...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Ikke la fastlegen skrive ut antidepressiva til deg i hvertfall. Da kan det hende du mister både lysten og evnen for alltid, og det er ikke kjekt, når du vil inn i forhold. Anonymkode: 99971...708 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Fikk du henvisning til psykolog når du var hos legen? Eller avfeide han behandling helt fordi det er så langt ventetid? Da ville jeg faktisk byttet lege om jeg var deg. Han burde sende henvisning uansett om ventetiden er lang. I mellomtiden kan du kanskje prøve privat psykolog? Søk litt rundt og se om det finnes privat praktiserende psykologer i ditt nærområde. Mye av det du skriver, kjenner jeg meg igjen i, bare at jeg er kvinne. Jeg har hatt dårlig selvtillit i alle de år og har utviklet et ganske stort hat ovenfor meg selv, som jeg sliter med å kvitte meg med. Men jeg har også gått i terapi i mange år fordi jeg lider av depresjon. Dårlig selvtillit er i stor grad hemmende og ikke minst vanskelig i relasjoner. De tankene du har om deg selv på datingmarkedet, har jeg hatt om meg selv også. Skjønner virkelig ikke hvorfor en mann skal være sammen med en så stygg og vemmelig kvinne som meg, når det er så mange andre bra kvinner der ute. Det du må huske er at du er ikke tankene og følelsene dine. Folk ser ikke deg slik du gjør. De kan se noe bedre eller noe verre, men i de aller fleste tilfeller, noe bedre. Det at du er et godt menneske, kan du komme langt med. Du trenger å styrke selvtilliten din, og det er mange måter du kan gjøre det på. Finne aktiviteter og hobbyer som du mestrer, sette deg realistiske mål som du kan nå. Bevise for deg selv at du klarer om du vil. Det finnes mange bøker der ute om selvtillit og selvbilde, kanskje du kan kjøpe en slik og lese litt om det. Eventuelt søke opp selvhjelpsvideoer på youtube. Jeg må også advare deg mot troll og bitre menn på dette forumet, samt incelkulturen. Styr unna disse mennene og den kulturen, for det kan dra deg ned i et gjørmehull du aldri kommer deg ut av. Anonymkode: 44863...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå