Gå til innhold

Hvordan skal vi møtes første gang med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har datet en i ca 1,5 år nå og vert sammen i snart 10mnd, Nå tenkte jeg det var greit at han traff barnet mitt, hvis vi skal bygge på noe videre. Han har kun voksne barn som er 19 og 22, så vil bli kjent med de etterhvert, min er 9 neste år.

Hva skal vi finne på ? Jeg har vert alene i 7 år, siden hn var 20 mnd. Jeg er 34 og han 42, så det kan hende vi skal ha barn sammen etterhvert også, jeg ønsker meg i alle fall 1 eller 2 til, han åpen for flere

Anonymkode: f030d...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gammel kjæresten min møtte sønnen min sa jeg at han var mammas venn eller kompis.

Etter en stund fortalte jeg at han var kjæresten min, da var sønnen min åtte og et halvt år og hadde aldri opplevd at jeg hadde hatt kjæreste før.

Litt gråting i begynnelsen fordi han sa han ikke ville ha en stefar, men så gikk det fint

Anonymkode: c6aa3...e97

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første gammel kjæresten min møtte sønnen min sa jeg at han var mammas venn eller kompis.

Etter en stund fortalte jeg at han var kjæresten min, da var sønnen min åtte og et halvt år og hadde aldri opplevd at jeg hadde hatt kjæreste før.

Litt gråting i begynnelsen fordi han sa han ikke ville ha en stefar, men så gikk det fint

Anonymkode: c6aa3...e97

takk for tips :)

Skrevet

Dra på tur alle sammen ?  Ta med niste og kakao, så går dere en tur i skogen. 

Anonymkode: 75471...a65

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dra på tur alle sammen ?  Ta med niste og kakao, så går dere en tur i skogen. 

Anonymkode: 75471...a65

Det hørtes hyggelig ut :) men meldt regn en stund her, så må se an litt

Skrevet

Møt et sted hvor det ikke varer så lenge, ute. Feks på McDonald's før/etter kino med barnet. Her sa han at jeg var en venn fra jobb i starten. Greit med en kort start, og se an kjemien. Neste gang var samme greia. Møttes tilfeldigvis på en kafé på et kjøpesenter. Snakket litt og tok en kaffe. Jeg ble invitert hjem på vafler etterpå, av barna ;)

Anonymkode: ca9d6...e34

• Liker 3
Skrevet

Først og fremst ville jeg snakket med barnet om hvem denne mannen er, og si at dere er kjærester. Kom ikke fram i innlegget om du har gjort/hadde tenkt å gjøre det før de møttes.

Deretter synes jeg barnet kan velge hva dere skal finne på. Eventuelt lag tre alternativer a la: komme på middag, filmkveld med godt i skåla, lekeplass (om han ikke er for stor, min åtteåring leker mye fremdeles, og drar ofte til skolens lekeområde), ellers synes jeg virkelig den turen i skogen hørtes gull ut, regn eller ei. Finn en gapahuk, tenn et bål og kos dere! 

Anonymkode: b8455...e98

• Liker 1
Skrevet

Møt et sted hvor det ikke varer så lenge, ute. Feks på McDonald's før/etter kino med barnet. Her sa han at jeg var en venn fra jobb i starten. Greit med en kort start, og se an kjemien. Neste gang var samme greia. Møttes tilfeldigvis på en kafé på et kjøpesenter. Snakket litt og tok en kaffe. Jeg ble invitert hjem på vafler etterpå, av barna ;)

takk for tips, det var et veldig fint tips :)

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst ville jeg snakket med barnet om hvem denne mannen er, og si at dere er kjærester. Kom ikke fram i innlegget om du har gjort/hadde tenkt å gjøre det før de møttes.

Deretter synes jeg barnet kan velge hva dere skal finne på. Eventuelt lag tre alternativer a la: komme på middag, filmkveld med godt i skåla, lekeplass (om han ikke er for stor, min åtteåring leker mye fremdeles, og drar ofte til skolens lekeområde), ellers synes jeg virkelig den turen i skogen hørtes gull ut, regn eller ei. Finn en gapahuk, tenn et bål og kos dere! 

Anonymkode: b8455...e98

barnet vet jeg har kjæreste og har sett bilder av han og snakket et par ganger med han på tlf.

Tusen takk for fine tips

Skrevet

En aktivitet ungen liker, tur, sykkeltur, lekeplass... gjerne hvor man gjør noe dag blir det ikke like kleint som om man feks spiser på kafé... kino også da har man noe og snakke om med ungen etter filmen 😄 ett gøy museeum(teknisk museeum om dere bor i Oslo Omeng, vilvite senteret i Bergen OL)

Anonymkode: d5a13...c77

Skrevet

Kjæresten min møtte nettopp åtteåringen min. Det gikk kjempefint! Han kom på middag hjemme hos oss og hadde tatt med god dessert; det va en fin start. Etter middag fikk sønnen min vise frem rommet sitt og lekene sine, og så spilte vi spill alle tre. 

Anonymkode: efa72...fb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette hørtes så smart ut. Og veldig koselig ❤️

Anonymkode: e7bcc...18c

Skrevet

Hei

vi traff han i går, det gikk kjempe bra, kjempe god kjemi mellom han og barnet, så håper vi kan begynne og snakke om og flytte sammen i Januar, barnet skal selvsagt møte han en del først, og på imorgen skal vi på middag hos han der hans 2 barn kommer også

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 16.49):

jeg har datet en i ca 1,5 år nå og vert sammen i snart 10mnd, Nå tenkte jeg det var greit at han traff barnet mitt, hvis vi skal bygge på noe videre. Han har kun voksne barn som er 19 og 22, så vil bli kjent med de etterhvert, min er 9 neste år.

Hva skal vi finne på ? Jeg har vert alene i 7 år, siden hn var 20 mnd. Jeg er 34 og han 42, så det kan hende vi skal ha barn sammen etterhvert også, jeg ønsker meg i alle fall 1 eller 2 til, han åpen for flere

Vi dro på lekeland. 

Anonymkode: 11706...0fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

vi traff han i går, det gikk kjempe bra, kjempe god kjemi mellom han og barnet, så håper vi kan begynne og snakke om og flytte sammen i Januar, barnet skal selvsagt møte han en del først, og på imorgen skal vi på middag hos han der hans 2 barn kommer også

Syns det høres forhastet ut å flytte sammen om 4mnd hvis de møttes første gang i går??

Anonymkode: 4b423...2c0

Skrevet

Tenk om en fremmed person flyttet inn i ditt hjem så kort tid etter første møte, og du ikke har noe du skal ha sagt. Nei vet du hva, det høres ikke greit ut.

Anonymkode: 4b423...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...