Gå til innhold

Spørsmål om ansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Trenger litt tips fra kloke hoder da jeg er rimelig forbannet nå.

jeg er stefar til en gutt på 13 år. I helgen var han hos sin far fra Fredag til Søndag. På lørdag ble han syk og var sengeliggende. Feber og hoste. På søndag var det like ille. På tross av dette valgte far og sende han på bussen hjem. Vi her hjemme viste ikke at han var syk engang før vi hørte det på stemmens hans når han satt på bussen. Far testet ikke guttungen for korona og sa at det fikk mor gjøre når han kom hjem igjen. 
Når han kom hjem satt vi han i isolasjon og på mandag testet vi han. Det viste seg at det ikke var korona, takk og lov. Likevel holdt vi han hjemme fra alt til i dag, Torsdag, da alle symptomer er borte. Jeg er fly forbanna på den uansvarlige faren som satt sin egen sønn og hele bussen i fare. Uansett sender du ikke feber sykt barn på bussen, SPESSIELT ikke nå og uten å teste. 
Her kommer spørsmålet, hva hadde dere gjort med dette? Bare konstanterer at han er ubrukelig å late som ingenting har skjedd eller kontakte noen så dette får konsekvenser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flesknes skrev (4 minutter siden):

Her kommer spørsmålet, hva hadde dere gjort med dette? Bare konstanterer at han er ubrukelig å late som ingenting har skjedd eller kontakte noen så dette får konsekvenser?

En mellomting er vel kanskje mulig?

Skrevet
Wednesday Addams skrev (22 minutter siden):

En mellomting er vel kanskje mulig?

Ok. Hva vil det si? Tar imot forslag med takk. Er rimelig forbanna her. Han ble sendt hit for far ikke gadd å gjøre det en ansvarsfull foresatt ville gjort. Ut av syn ut av sinn. 

Skrevet
Flesknes skrev (Akkurat nå):

Ok. Hva vil det si? Tar imot forslag med takk. Er rimelig forbanna her. Han ble sendt hit for far ikke gadd å gjøre det en ansvarsfull foresatt ville gjort. Ut av syn ut av sinn. 

Tenker at du/dere jo kan si ifra hva dere mener, uten å direkte kontakte noen andre og være opptatt av at det skal være konsekvenser for faren. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville ha tatt en skikkelig utblåsning til han, og latt det være med det. 
Dette er faren til barnet du bryr deg om. Og med mindre han pleier å være en egoistisk fyr som driter i alt og alle, så var nok dette en glipp fra hans side. 

Endring: 

leste med trøtte øyne, ser nå at han mener at mor skal fikse Koronatest. 
Mener fortsatt at det holder med utblåsning til han. En glipp var det tydeligvis ikke fra hans side. 

Men ikke vær opptatt av at det skal få konsekvenser for han. Konstanter at han gjorde en stor feil her, og la han gjerne få vite det!

Endret av Crobern
  • Opprett ny...