Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 sans bok.

Gavekort til kino.

Laken.

Gode sjampoer og balsam. 

Ansiktsmasker. 

Varme gensere.

Sokker.

Skrevet

Omnia ovn til primus.

Wonderbag til gryter for å ha med på båttur. 
Løpesko

Ullgensere

Anonymkode: 83b21...8b1

Skrevet

Synes det er hyggelig med gaver, i alle fall når det er noe man faktisk mangler evt. luksus som vin, spa osv., man gjerne ikke unner seg til vanlig. Men når man gir gaver til 10-åringen i 10 000kr klassen på kreditt, samt er blakk frem til sommeren, da er det gått over alle støvleskaft.

Mine ønsker:

Gjenbrukbare poser til frukt og grønt

Noen sånne dusj pompom-greier, gjerne litt grov

En ny sminkesvamp eller to

Gjenbrukbare cottonpads(til sminkefjerning)

Oppladbare batterier, AA & AAA(1,5V)

Ting som er ok å få brukt:

Hvitløkpresse

Salt- og pepperbøsse

Endestykker gardinstengene

Stor gryte(til gryteretter, fårikål osv.)

Serveringsskåler av medium størrelse

Ting jeg skal gi bort:

Kjæresten: Han får ikke. Han er muslim :laugh:

Mamsen: Steamer/tøydamper, evt. gavekort på power/elkjøp. Hun trenger ny vaskemaskin, mobil, laptop/nettbrett så

kommer an på om hun har kjøpt dette selv innen da eller ikke.

Brutter'n: Han er umulig å finne gaver til, forferdelig styr hvert år!:P Men vår far døde for 1,5 år siden, så jeg vurderer å lage et slags collage-bilde sak med ham og pappa.

Papsen: Blomster og lys på graven

Venninne 1: :vetikke:

Venninne 2: :vetikke:

Venninne 3: Hun har jeg både kjøpt og overlevert til i sommer:fnise: Kunstnerisk katte-dame, så hun får en hoodie med katteører og en vennskapsstatue.

Kompis: Cognac muligens, fikk en dyr gave i fjor. Oh, kanskje en karaffel? Eller noe annet fancy til barskapet.

Kollega/venninne: Vurderer en sånn bonusmamma-kopp for å være teit, hun er en del eldre enn meg så jeg blir omtalt som adoptivdattra :laugh: Men mulig vin og sjokolade:)

Kollega2: Noe tradisjonell snacks type brente mandler, lefse osv:)

Anonymkode: ee92e...977

Skrevet

Jeg er egentlig ikke så glad i å få gaver, liker best å kjøpe det jeg vil ha selv, særlig siden jeg foretrekker å kjøpe kvalitet over kvalitet og det kan ofte bli uanstendig dyrt å få i gave. Men hvis noen ønsker å kjøpe meg julegave så synes jeg det er greit å ha noen ønsker å dele. I år er dette på min «ønskeliste»:

- Noen spesifikke bøker (blant annet en sy-bok for nybegynnere)

- Julepynt (særlig dompap i glass fra Hadeland)

- Gavekort hos Boozt.com

- Puslespill

Anonymkode: e961d...86f

Skrevet

Ønsker meg egentlig ikke så mye, men liker å få ting som jeg ikke bruker så mye penger på selv. Feks. Pledd, vin, lys, tøfler, mat osv. altså ting som en kan kose seg med. 

Jeg gir til mine besteforeldre, foreldre, begge søsknene mine (de får felles med samboeren sine), mine tre nevøer, to venninner + den ene sine to barn (jeg er fadder) i tillegg en tante og onkel, tre søskenbarn og barnet til ene søskenbarnet fordi i år skal de feire sammen med oss. 

Anonymkode: a2171...332

Skrevet

Til barnet blir det nok Nintendo Switch+litt andre greier. 

Jeg og mannen sliter hvert år med å finne på noe til hverandre - så vi har endt opp med å spare jul/bursdagsgave i «kunstkonto» (altså kjøpe kunst, vi har lyst på Håkon Bleken nå, men finner ikke akkurat det vi vil ha enda). 

Ellers er det jo samme hvert år til tantebarn osv: de vil ha gavekort. 

Vi søsken har sluttet med gaver til hverandre. 

Ellers ønsker jeg meg....tja. Sminke sikkert og noe hudpleie som egentlig er påfyll 😅 Ønsker meg ofte hjemmestrikk, type votter/sokker/pannebånd.

Mannen skal få sånn fotbad med boble&massasje av barnet/nissen - betalt av meg da 😂

Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 16.35):

Hva kommer du til å ønske deg til Jul? Og hva gir du i gaver (og til hvem)?

Anonymkode: 89988...5e4

Fred på jord, og at vår bevissthet stiger nærmere 5. dimensjon❤️

Skrevet

Fred og ro.

Anonymkode: 958b2...52d

Skrevet

Kjøretimer hadde vært noe 😃

Anonymkode: 33cd0...a81

Skrevet

Jeg ønsker at vi finner en teknologisk løsning mot CO2-utslipp, og fred på steder som Yemen og Syria.

Anonymkode: fa486...5e1

• Liker 1
Skrevet

Det jeg ønsker meg er å feire julen hjemme og ikke på sykehus.

Anonymkode: dfebc...73d

• Liker 6
Skrevet

Jeg ønsker meg slik elektrisk isskrape til bilen🙄 den er egentlig for dyr til at jeg kan kjøpe den til meg selv, men med gikt, hadde det vært deilig. De få gangene jeg må skrape.

Gaver kjøper jeg kun til mine to barn! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 20.58):

Det ene utelukker ikke det andre. Her i huset er vi glade i gaver, og vi sørger likevel for å ha masse kvalitetstid med både familie og venner. Går an å ha flere tanker i hodet på en gang.

Anonymkode: 7e5ae...cfe

Samme her

Anonymkode: bce71...8d5

Skrevet

Julehelvete nærmer seg. Jeg får alltid en matkurv med vin av svigerinne. At jeg ikke drikke vin og heller aldri har gjort det så lenge hun har kjent meg, spiller ikke noen rolle. At jeg ikke spiser sennep, majones og sterke sauser bryr hun seg heller ikke om. Virker nesten som om hun går på jakt etter det hun vet jeg ikke liker🤣

Jeg gir til min søster, i år får hun kvalitetsgryter. 
Mine 2 barn får hver sin genser til ca 400 kr. De har valgt å ha en billigere julegave, mot at de får julekalender. Den kjøper jeg inn til ila hele året. Har allerede fikset superundertøy, gummibjørnanheng, vaske-egg, og litt annet gøy de kan ha i leilighetene sine. 
Svigersønn får nok noe treningsrelatert tøy. 
Svigerinne skal faktisk få en matkurv med vin🤣 Den vinen jeg fikk av henne sist jul. 
Svigerfar får en flaske brunt. 
Så gir jeg til 3 barn av venninner, sannsynligvis noe sminke siden det er hva de vil ha. 
Mannen får noe klær som han selv plukker ut. 

Selv ønsker jeg meg en rolig juletid, uten mas og sitter alene på julaften mens mannen drar til sin søster. 
I år så har jeg bestemt meg for å si at jeg ønsker meg gavekort til tannlege. Planen er å bytte almaganfyllinger og det er ikke helt billig. 

Anonymkode: 1ebe7...3bd

• Liker 1
Skrevet

Hele lottogevinsten for meg selv, så jeg kan selge bøttekottet mitt, betale gjeld, kjøpe et ordentlig hjem, ha hund, parkeringsplass, ta lappen, og ha bil. 

Anonymkode: 893b3...ad4

Skrevet

Fra jeg var barn av har vi hatt en regel med at vi får en ting vi ønsker oss, og resten er nyttig. Jeg er i 30 årene nå, men det sitter enda, så jeg prøver å se over hva jeg trenger, og ta det deretter. Klassisk er nattkjoler, varmt undertøy, sokker, strømpebukser, ifjor trengte jeg en varm genser, og fikk det, så det behovet er dekket. Tidligere fikk jeg ofte nærmere ett års forbruk av sjampo, balsam, hudkrem og annet, men siden jeg ikke treffer familie og gaver må sendes, samt det er blitt billigere produkter å få tak i, og jeg har bedre økonomi selv, så ønsker jeg meg ikke det lengre. Bøker går igjen i min familie, det blir alltid gitt det, så folk setter pris på at jeg har sett litt på hvilke bøker som er gitt ut og om det er noe jeg ønsker meg.

Jeg selv følger den med at det skal kunne brukes opp, slites ut, eller spises opp når jeg gir gaver, om folk ikke ønsker seg noe spesielt, det er bøker eller barn. Jeg gir ofte gavekort på Mestergrønn. Det er lett å sende og blir satt pris på både av foreldre og søsken med familier. God kaffe, te, nøtter, sjokolade osv er også ting jeg har gitt mye av. 

Jeg har en niese hvor mor sliter med hårpynt så det er klassisk min «jobb» til jul å fylle på med både praktiske hårstrikker og klemmer for hverdagsbruk, samt mer søtt for lengre tid. De mister jo lett ting også 😆 Det er ønsket fra mor at jeg gir det, og det er også lett å sende. 

Jeg har tom gitt klassisk grått laken til et søsken ett år, for det var ønsket. 

Når jeg gir mer «kjedelige» ting som gavekort, så putter jeg gjerne oppi noen poser med te, kaffe for tur, godis jeg vet de liker osv. 

Når det kommer til spiselige gaver går jeg for ting jeg vet faller i smak, eller som er lett å regifte, eller dele videre med andre. Er Snickers favorittsjokoladen så blir den gitt, selv om den ikke akkurat er fancy, så blir den satt pris på, og spist. Setter evt på et sløyfebånd på sjokoladen eller annen godis om jeg legger gaven i en gavepose og ikke pakker det inn. 

Jeg fikk spørsmål fra et søsken ifjor noe sent hva jeg ønsket meg, og ba da om samme gave jeg hadde fått noen år tidligere, sudoku og noe godteri, alt kunne kjøpes på matbutikken om det var lettest. Gaven kom ikke frem til jul, men koste meg på nyåret 😊

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Sengetøy, bøker, forbruksartikkler som kaffe, te, lys og servietter :)

Anonymkode: e3329...c37

Skrevet

En kald Pepsi Max 😅 jeg har alt jeg trenger. Dei fleste gavene blir bare satt på ei bod og gitt til andre i bursdag 🙈

Anonymkode: 0ea2b...09e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 16.35):

Hva kommer du til å ønske deg til Jul? Og hva gir du i gaver (og til hvem)?

Anonymkode: 89988...5e4

Det samme som hvert år. God helse til meg og alle mine :)

Gjest Solaire
Skrevet

Jeg ønsker meg disse tre håndlagede trærne fra Andersen Furniture. For hvert av disse trærne som kjøpes, så plantes det et ekte tre 🌿 Man får sertifikat på hvor treet befinner seg og hvilket prosjekt treet er en del av. Jeg syns spesielt at treet "Chestnut" er nydelig, og passer godt inn i min skandiaviske stil. Men best av alt er jo gleden av å kunne gi noe tilbake til naturen, og å motta tidløs, håndlaget design 🥰

Screenshot_20211005-125253_Samsung Internet.jpg

afe4349000_cnocolor.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...