Gå til innhold

hvilke nettbutikker bruker dere som ofte og hvordan er de ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maryam.Maryam skrev (1 time siden):

neiiiiii virkelig?🤩 det er gøy,  hvordan er det å kjøpe fra de der? men du må betale toll for over 350 kr ikke sant ?  er det vært det?  fikk du samme på bilder ? 

Du må momse alt fra utenlandske nettsider nå uansett pris.å

Anonymkode: 8a0d6...a24

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Zalando og av og til Boozt. Kan sortere på materialer og farge, og lett å returnere. Ser ingen grunn til å prøve noe annet når det fungerer fint :)

Anonymkode: c2737...3b5

ja veldig enig men det finnes noen billigere nettbutikker også som jeg vil prøve🤗 ikke det bra

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

er du sikker ?😬 det er over 350 kr jeg vet men hvis du sier det må lese det fra tollvesenet

Endret av Maryam.Maryam
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Endret av Maryam.Maryam
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei de er også VOEC registrert, så betaler ikke noe ekstra der

Anonymkode: ce170...ac5

ok jeg sjekket det på tollvesenet og det er dessverre ikke registret så du må betale toll

https://www.skatteetaten.no/globalassets/bedrift-og-organisasjon/voec/registrerte-tilbydere---liste/voec-registrerte-tilbydere_voec-registrerte-tilbydere-20211009.pdf 

Endret av Maryam.Maryam
Skrevet

Jeg bruker alle butikker egentlig, bortsett fra Zalando.

Alt fra Ellos, HM, XXL, Sportmann, Stormberg osv.

Anonymkode: c30ac...11f

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bruker alle butikker egentlig, bortsett fra Zalando.

Alt fra Ellos, HM, XXL, Sportmann, Stormberg osv.

ja flott hvordan opplever du egentlig ? hvilken er bedre på pris og frakt synes du?

Skrevet
Maryam.Maryam skrev (Akkurat nå):

ja flott hvordan opplever du egentlig ? hvilken er bedre på pris og frakt synes du?

Joo, smertefritt for det meste. Noen har frakt men gratis retur, andre har gratis frakt men du må betale frakt for retur, og andre igjen har gratis frakt og retur over visse beløp. Du må se det an selv. 

Zalando synes jeg er altfor stort med ymse kvalitet på mange av produktene. Av erfaring går ekstremt mye klær i retur. Samt at det er hipp om happ om du må betale med kort eller faktura, og at det er et styr med retur (inn på nettsiden å rapportere og skrive ut returlappen). 

Personlig liker jeg butikker som har returlappen allerede skrevet ut i pakken. Ellos tror jeg har det. 

Alt i alt er det uansett hvilken butikk du handler ifra, og du må bare finne deg en som har varene du ønsker deg og trenger til prisen du ønsker å betale, og veier dette opp mot fraktkostnader igjen. Jevnt over så er vel alle like god når nettbutikken har en viss størrelse. 

Miinto, Bonprix, Nelly og Dressmann handles det også ifra, btw. 

• Liker 2
Skrevet
Maryam.Maryam skrev (23 minutter siden):

er du sikker ?😬 det er over 350 kr jeg vet men hvis du sier det må lese det fra tollvesenet

Ja, henviser til den siden her hos tollvesenet;

https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

Hvis nettbutikken er VEOC registrert så er denne merverdiavgiften medregnet i prisen på varene så du betaler ikke noe utenom, det ligger i prisen. Er nettbutikken ikke VEOC registrert kommer merverdiavgiften utenom. Toll er noe helt annet og er noe du betaler for å deklarere varer som skal inn i landet. Toll og merverdiavgift er ikke det samme.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Joo, smertefritt for det meste. Noen har frakt men gratis retur, andre har gratis frakt men du må betale frakt for retur, og andre igjen har gratis frakt og retur over visse beløp. Du må se det an selv. 

Zalando synes jeg er altfor stort med ymse kvalitet på mange av produktene. Av erfaring går ekstremt mye klær i retur. Samt at det er hipp om happ om du må betale med kort eller faktura, og at det er et styr med retur (inn på nettsiden å rapportere og skrive ut returlappen). 

Personlig liker jeg butikker som har returlappen allerede skrevet ut i pakken. Ellos tror jeg har det. 

Alt i alt er det uansett hvilken butikk du handler ifra, og du må bare finne deg en som har varene du ønsker deg og trenger til prisen du ønsker å betale, og veier dette opp mot fraktkostnader igjen. Jevnt over så er vel alle like god når nettbutikken har en viss størrelse. 

Miinto, Bonprix, Nelly og Dressmann handles det også ifra, btw. 

Man kan få returlapp tilsendt fra zalando om man ikke har printer. Synes de har veldig enkel retur.. 

Anonymkode: 79220...04f

• Liker 3
Skrevet

Get Inspired🙏🎉 Alltid fornøyd, har ALDRI sendt noe i retur og jeg har handlet MYE der🙈 

Anonymkode: e2cbe...323

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

ASOS står på den listen, ja.

Anonymkode: 42750...ff6

nei jeg snakker om aliexpress 😅

Endret av Maryam.Maryam
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sparkjøp. 

Anonymkode: b3fce...1a8

fra nett eller selve butikken؟🤔

Skrevet

ja og det er faktisk veldig lett

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, henviser til den siden her hos tollvesenet;

https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

Hvis nettbutikken er VEOC registrert så er denne merverdiavgiften medregnet i prisen på varene så du betaler ikke noe utenom, det ligger i prisen. Er nettbutikken ikke VEOC registrert kommer merverdiavgiften utenom. Toll er noe helt annet og er noe du betaler for å deklarere varer som skal inn i landet. Toll og merverdiavgift er ikke det samme.

oj det er mye rot for min del 🙄

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker zalando for klær. Men for andre ting....min ABSOLUTTE favoritt er tomatprat.no. Hvis dere noen ganger vurderer å dyrke tomater, ta en titt der, den er HELT FANTASTISK.

Anonymkode: 64b90...9d9

• Liker 1
Skrevet
Maryam.Maryam skrev (1 minutt siden):

oj det er mye rot for min del 🙄

Det er forståelig, tok tid før jeg skjønte det sjøl. Men den listen som ligger linket til litt lengre opp på den siden her er gull. Er nettsiden utenlandsk og står der, er merverdiavgiften medregnet i prisen. Står ikke nettsiden der og er utenlandsk, kommer merverdiavgiften i tillegg.

• Liker 1
Skrevet
Maryam.Maryam skrev (6 minutter siden):

nei jeg snakker om aliexpress 😅

AliExpress står også på listen

Anonymkode: 42750...ff6

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forståelig, tok tid før jeg skjønte det sjøl. Men den listen som ligger linket til litt lengre opp på den siden her er gull. Er nettsiden utenlandsk og står der, er merverdiavgiften medregnet i prisen. Står ikke nettsiden der og er utenlandsk, kommer merverdiavgiften i tillegg.

flott tusen takk ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...