Gå til innhold

Hjelp! Trenger oppskrift!

Engel

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter oppskrift på en kake med nøttebunn, skjokolademoussfyll og marsipan oversmurt med sjokolade på toppen. Har smakt den en gang, skikkelig nydelig! Noen som har vært borti noe lignende og skjønner hvilken kake jeg mener?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Denne kan du vel bare sette sammen av oppskriftene på de tingene du nevner? Det er jo ikke så stor forskjell på hvordan nøttebunner og sjokolademousse blir av de forskjellige oppskriftene? Og ingen av delene er vanskelig å finne oppskrift på.

Komponerer du oppskriften selv, får du også mange beundrende blikk- tro meg!

PS Jeg trenger ikke være anonym men jeg gidder ikke å huske brukernavn og passord bare for å skrive et innlegg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er nødt for å være denne du er ute etter:

Trøffelkake:

250 g melis

250 g malte mandler

5 eggehviter

80 g melis

1 1/4 dl. vann

5 eggeplommer

200 g mykt smør

1 dl. nesquick

Marsipanlokk

Smeltet sjokolade eller lokk av sjokoladepasta

Pisk eggehvitene stive, bland i melis litt etter litt til stiv marengs. Rør forsiktig inn mandlene. Stekes ved 160 grader i ca 45 min. i en 25 cm. form. Avkjøles.

Melis og vann kokes til det begynner å tykne. Smøret piskes med eggeplommene, ett av gangen. Ha i nequick. Tilsett sukkerlaken mens du pisker.

Trøffelkremen smøres på nøttebunnen. Kjevle et tynt marsipanlokk og legg over. Smeltet sjokolade helles over til slutt og smøres jevnt utover. Eller du kan kjevle et lokk av sjokoladepasta som legges over marsipanen og skjæres til.

Sjokoladepasta:

(kan brukes som marsipan, kjempe gøy å jobbe med)

250 g sirup blandes i 400 g smeltet sjokolade.

Sett deigen kaldt til dagen etter. Deigen er nå hard, og må arbeides myk. Skal du lage lokk til en kake, lønner det seg å kjevle den ut mellom plast. Husk å løsne på lokket en gang iblant for så å kjevle videre.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...