Gå til innhold

Er ikke denne reklamen rasistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk sendt denne reklamen av noen på fb. Hun mente den var morsom, jeg mener den er rasistisk for den fremstiller indiere som ganske dumme. Hvem har rett??

https://www.youtube.com/watch?v=gBcLtOaYvPI

Anonymkode: 9916a...36a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna di.

Anonymkode: 593a1...b23

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk sendt denne reklamen av noen på fb. Hun mente den var morsom, jeg mener den er rasistisk for den fremstiller indiere som ganske dumme. Hvem har rett??

Hva er indiere? 

Anonymkode: f4154...08b

• Liker 3
Skrevet

Å hjelpes…folk blir støtt av alt mulig rart… 

Anonymkode: adc1c...4f8

• Liker 8
Skrevet

Vel, den var iallfall ikke morsom i det hele tatt - og tror ikke den var særlig effektiv som reklame heller.

Skrevet

Er reklamen rasistisk hvis den er laget for det indiske markedet?, høres som noen blir krenket på andres vegne.

Anonymkode: bd100...26b

• Liker 4
Skrevet

Den er IKKE rasistisk - men den er ikke morsom heller...

• Liker 4
Skrevet
Wednesday Addams skrev (5 timer siden):

Vel, den var iallfall ikke morsom i det hele tatt - og tror ikke den var særlig effektiv som reklame heller.

Må si meg enig i dette. Og jeg synes  ikke den var rasistisk heller. 

Ts, ingen av dere har rett i følge meg..

• Liker 3
Skrevet
Wednesday Addams skrev (4 timer siden):

Teatrica skrev (1 minutt siden):

Den er IKKE rasistisk - men den er ikke morsom heller...

Nei, nei, nei 😆 Jeg husker tilbake i gamle dager, da denne reklamen gikk på tv og kino jevnlig. Det var alltid et høydepunkt da denne reklamen kom på, fordi den var så morsom. På kino, når denne reklamen kom på, hendte det ofte at store deler av salen lo høyt og klappet når den var ferdig. Reklamen var også jevnlig med på tv-show og prisutdelinger for beste/morsomste reklame. Virkelig en folkefavoritt 🙂 

Denne reklamen viser humor på et høyt intelligensnivå, men samtidig med en enkelthet som gjør at alle kan forstå den; dumme/smarte, barn/voksne, etc.

Twisten på slutten er, fortellingsmessig, på høyde med Oscar-nominerte filmer som "Den sjette sansen".

Anonymkode: 5f25c...51b

• Liker 4
Skrevet
Wednesday Addams skrev (5 timer siden):

Var vel en ganske populær reklameserie på 90-tallet? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, nei, nei 😆 Jeg husker tilbake i gamle dager, da denne reklamen gikk på tv og kino jevnlig. Det var alltid et høydepunkt da denne reklamen kom på, fordi den var så morsom. På kino, når denne reklamen kom på, hendte det ofte at store deler av salen lo høyt og klappet når den var ferdig. Reklamen var også jevnlig med på tv-show og prisutdelinger for beste/morsomste reklame. Virkelig en folkefavoritt 🙂 

Denne reklamen viser humor på et høyt intelligensnivå, men samtidig med en enkelthet som gjør at alle kan forstå den; dumme/smarte, barn/voksne, etc.

Twisten på slutten er, fortellingsmessig, på høyde med Oscar-nominerte filmer som "Den sjette sansen".

Anonymkode: 5f25c...51b

Jeg sa ikke at den ikke er god, men jeg har aldri syntes den er morsom - og jeg husker den også fra gamledager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er reklamen rasistisk hvis den er laget for det indiske markedet?, høres som noen blir krenket på andres vegne.

Anonymkode: bd100...26b

Reklamen var en av en serie for det norske Thorn. Som leide ut hvitevarer på langtidsleie til folk.

Det var den som TS linket til. Og et par andre. Som en annen poster skrev så var de ansette som morsomme. Husker jeg så denne på kino og mange lo. 

Denne 'hellige' mannen er vel heller et hån av munker eller brahminer enn indere flest. Synes ikke den er rasistisk. Da måtte jo inderen ha knivstukket noen norske ungdommer over iphonene dere, brukt kjøleskapet som do og voldtatt kvinnen på slutten der.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er mulig jeg er veldig treg, men fremstilles ikke denne karen som smart da fordi han ikke trenger eie når han kan leie og bytte modeller hele tiden. Er ikke det smart?

Jeg synes jo reklamen er teit, men rasistisk ...?

Skrevet

Den finnes ikke rasistisk i det hele tatt.

Snakk om å være lettkrenket.

• Liker 4
Skrevet

Syns ikke den var rasistisk, men samtidig minner det meg om i gamle dager da man kunne lage "moro" på andres vegne ved å parodiere andres kultur, religion, eller f.eks utlendinger som snakket dårlig norsk. Sånt ser man aldri lenger, siden det alltid er noen som blir krenket. Så tviler på at Thorn hadde villet laget denne reklamen i 2021.

• Liker 4
Skrevet

Verken morsom eller rasistisk.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ingenting rasistisk med den reklamen, men den var heller ikke morsom. 

Skrevet
On 9/16/2021 at 3:31 PM, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke, konkret hvordan fremstiller den indere som dumme? På meg ser det ut som personen i reklamen har ordnet husholdningen sin på en måte som fungerer veldig bra for han og hans familie, dette vil vel heller kalles "smart"?

Forklar.

Anonymkode: c031d...4d1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 15.31):

https://www.youtube.com/watch?v=gBcLtOaYvPIAnonymkode: 9916a...36a

Var verken morsom eller rasistisk. Hjelpes så lettkrenkede politiske korrekter liberale er på andres vegne😄

Anonymkode: b0bf0...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...