AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Jeg har sett at den siste uka så har aksjemarkedet generelt sunket. Noen tanker om hvorfor? Og hvordan tror dere utviklingen blir framover i høst? Anonymkode: 6032d...756
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Det er vanlig med en justering på høsten. I tillegg til ny bølge. Og problemer med vareleveranser +++. Det gjelder å enten sitte stille eller kjøpe mer nå. Det går oppover etterhvert. Anonymkode: c7474...e87 1
Knirke Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Mine aksjer har steget, så jeg er ikke bekymret.
The_Stig Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 (endret) Kina begynner å vakle litt mht nasjonale tiltak - og man ser også konkurransekraften i Kina mot endel land i Europa er betydelig svekket i enkelte segment. Samtidig er aksjer generelt overpriset i historisk forstand - spesielt i modne marked som USA. I det bildet er det mange investorer som er veldig usikre, og vil selge raskt ved uro i markedet - og dermed kunne starte mer langvarige korreksjoner. Helt umulig å se hvordan markedet fremover vil bli, for veksten er nå tilbake samtidig med at det er mange alarmbjeller som begynner å ringe på sidelinjen. Endel som nå ser tendensen til at vi kan gå inn i en ny 0-avkastnings periode som vil vare i mange år. Endret 20. september 2021 av The_Stig 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Hvis tidshorisonten din er den siste uken, bør du ikke være i aksjemarkedet. Anonymkode: 670aa...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Jeg ser at det går nedover. (Fond) Fra 110% ned til 106%😅 Jeg skjelver i buksa. Anonymkode: 4ff51...993
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Inflasjon og usikkerhet, tror nok det går oppover igjen Anonymkode: 7a106...823
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Jeg har hatt dårlig hell siste årene på markedet. Kjøpte meg inn i 3 fond for 3 år siden, og lot det stå seg til. Fulgte ikke med og glemte de av. Disse 3 fondene vokste lite i forhold til resten, så jeg "tapte" gevinst på å velge feil. Hadde veldig lav fortjeneste på disse. Kjøpte meg så inn i flere tek-fond i januar, men så fauk man rett inn i en tek-korreksjon som forsåvidt enda pågår. Jeg stod i disse fondene og tenkte at det ville snu. Står enda, og akkurat nå er jeg oppe i 0-1% fortjeneste på 6 måneder. Nok en trasig opplevelse. Kjøpte meg dog inn i flere andre fond iløpet av våren, og lå ca. på 8% fortjeneste på disse i slutten av juli. Så kom "høstkorreksjonen" som allerede har spist godt av disse 8%'ene jeg hadde i fortjeneste på disse enkelte fondene, samt at tek-fondene også igjen går nedover. Ned fra 0-1% betyr røde tall, nok engang. Så skjer dette eiendomskrakket av store dimensjoner som ingen helt vet omfanget av enda. Kan føre hele verdensøkonomien inn i en langvarig korreksjon/krise. I tillegg står verdensbankene klare til renteøkninger, og en større korreksjon har blitt spådd i lang tid. Jeg er bekymret. Og må ærlig innrømme at jeg suger innenfor fond-kjøp. Anonymkode: ed1b9...49d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er bekymret. Og må ærlig innrømme at jeg suger innenfor fond-kjøp. Anonymkode: ed1b9...49d Men det vil jo hente seg inn igjen.... En vakker dag.... Så kortsiktig bekymret, langsiktig nervøs og enda mer langsiktig stille optimist. Anonymkode: ed1b9...49d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 The_Stig skrev (7 timer siden): Endel som nå ser tendensen til at vi kan gå inn i en ny 0-avkastnings periode som vil vare i mange år. Jepp. 80-tallet ble rammet av bankkrisen. Tidlig 00-tall sprakk dotcom-boblen. 2007 Finanskrisen. Coming up: 2021 Eiendomskrisen eller inflasjonskrisen? Anonymkode: ed1b9...49d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå