Gå til innhold

Når begynte Postafen å virke mot svangerskapakvalmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fullført 6 uker og kvalmen kommer stadig sterkere, foreløpig ikke kastet opp. Tok min første pille Postafen i dag, liten effekt foreløpig. Leste et sted at det kan ta flere dager før man merker effekten. 
Etter hvor lang tid merket du at det hjalp? 

Anonymkode: 9832b...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postafen virker etter en halvtime mot bilsyke, ikke svangerskaps kvalme vel....? Hvor har du det ifra? :) 

Anonymkode: 2b343...e2f

• Liker 1
Skrevet

Håper du tar det i samråd med lege eller jordmor, og ikke bare har funnet ut selv at det skal du prøve.

Anonymkode: 7ffa9...ca1

Skrevet

Du skal kun ta det under graviditet om du MÅ, ved sterk reisesyke. 

Anonymkode: a9666...d19

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Postafen virker etter en halvtime mot bilsyke, ikke svangerskaps kvalme vel....? Hvor har du det ifra? :) 

Det stopper oppkast, men ikke nødvendigvis kvalme. Og det er blant de medisinene føden prøver først ved alvorlig svangerskapskvalme (hyperemesis gravidarum).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, virkelig? Jeg fikk beskjed om å ta ingefær tabletter på apoteket og det funket ganske greit sånn at jeg klarte å holde på maten. Verdt å teste om du ikke har det, det kan ikke skade. De fortalte meg at postafen ikke hjalp da.... dette var jo noen år siden men hvem veit 😄 Lykke til! Håper kvalmen letter snart 😊

Skrevet

Postafen virket ikke på meg. Så jeg fikk afipran. Gikk i fra å spy hver andre time, til 0 spying. Var fortsatt kvalm. Men var mer overkommelig. Hør med legen om du kan få de🤗

Skrevet
mereo skrev (6 minutter siden):

Det stopper oppkast, men ikke nødvendigvis kvalme. Og det er blant de medisinene føden prøver først ved alvorlig svangerskapskvalme (hyperemesis gravidarum).

Er det ikke omvendt da?

Anonymkode: 85060...6ae

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det ikke omvendt da?

Anonymkode: 85060...6ae

Ikke nødvendigvis. Det funker forskjellig på hver enkelt.

Jeg fikk først afipran, men da var jeg uten kvalme og oppkast i 15 min. Så var det på’n igjen.

Lengre opp ser du noen som hadde null effekt av postafen, men god effekt av afipran.

Endret av mereo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...