AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Er det flere som har det som meg? Er 27 år, på tide å tenke på barn. Men jeg klarer ikke tanken på å sette barn til verden i en verden der klimaet snart er fullstendig ødelagt. For meg virker det veldig egoistisk å få barn nå. Får angst når jeg tenker på kloden våre barn vil arve. Hva tenker dere som får barn nå egentlig om klimaet? Klarer dere å la vær å tenke på det i hverdagen? Anonymkode: 0ba1c...35d 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Ja selvsagt. Hadde du lest aviser kunne du lest intervju med yngre enn deg som steriliseres av samme grunn. Det var bare nå den siste måneden. Anonymkode: 3fcea...0e0 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Ta det med ro, mens du ikke føder barn sørger andre for at det skjer. Bla har befolkiningen i Afghanistan gått fra 8 mill til 38 mill på få år. Anonymkode: 07451...9e8 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Tenker svært sjelden på klimaet utover vanlig sortering av søppel etc. Mister ikke nattesøvnen for å si det sånn. Anonymkode: 61715...24f 9
NakenPanda Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Jeg synes det e veldig flott at MDG´ere og andre med klima angst ikke får barn og/eller steriliserer seg. 15
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Jeg tenker at klimahysteriet er sterkt overdrevet fordi enkelte tjener enorme penger på det. Det finnes tusenvis av forskere som har bedt FN roe seg ned flere hakk men disse blir holdt unna media. Om du ser tilbake i historien så ser man at klima har forandret seg kraftig i perioder. Om klimaet alltid var stabilt ville istiden aldri eksistert. Anonymkode: 108b8...832 4
herremann Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Er ikke lille Norge på 5 millioner som ødelegger klimaet. Sett heller til verden noen ekstra skattebetalere, så kan de være med på å finansiere det grønne skiftet. Vi er i en posisjon hvor vi faktisk kan gå foran som ett godt eksempel for resten av verden. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 4 minutter siden, herremann said: Er ikke lille Norge på 5 millioner som ødelegger klimaet. Sett heller til verden noen ekstra skattebetalere, så kan de være med på å finansiere det grønne skiftet. Vi er i en posisjon hvor vi faktisk kan gå foran som ett godt eksempel for resten av verden. Poenget er ikke at man ikke får barn fordi det er en belastning på klimaet, men at man ikke får barn fordi man frykter at de barna kommer til å leve livet sitt på en planet som er på vei til å dø. Anonymkode: 8b362...cc8 6
Drizzt Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det flere som har det som meg? Er 27 år, på tide å tenke på barn. Men jeg klarer ikke tanken på å sette barn til verden i en verden der klimaet snart er fullstendig ødelagt. For meg virker det veldig egoistisk å få barn nå. Får angst når jeg tenker på kloden våre barn vil arve. Hva tenker dere som får barn nå egentlig om klimaet? Klarer dere å la vær å tenke på det i hverdagen? Anonymkode: 0ba1c...35d Jeg synes du bør oppsøke profesjonell hjelp for å få angsten under kontroll eller kommer det til å ødelegge svært mye av ditt liv. Samtidig anbefaler jeg at du slutter å følge med MDG som er en av hovedkildene som skaper angst hos unge mennesker. 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 14 minutter siden, herremann said: Er ikke lille Norge på 5 millioner som ødelegger klimaet. Sett heller til verden noen ekstra skattebetalere, så kan de være med på å finansiere det grønne skiftet. Vi er i en posisjon hvor vi faktisk kan gå foran som ett godt eksempel for resten av verden. Norges innbyggere har nest størst konsum i Europa (kun slått av Luxemburg), men det er bedre å tenke på at vi er så få for da kan vi gjøre hva vi vil. Vi kunne vært i en posisjon hvor vi kunne gått forran som et godt eksempel, men tallenes tale etter valget tilsier at de aller fleste ikke vil det. Personlig velferd er viktigere enn klima. Og slik gikk det. Forstår deg godt, ts. Beklager, men det blir ikke bedre. Ingen får ta fra Ola og Kari Nordmann sine årlige turer til Syden, bacon og biff, 20 nye plagg i året og for ikke å snakke om olja! Anonymkode: 1f940...424 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Dersom du har angst, uansett type, så er det uansett en grei ide å vente med å få barn til du har fått angsten under kontroll. Anonymkode: ffb1d...1e5 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 NakenPanda skrev (38 minutter siden): Jeg synes det e veldig flott at MDG´ere og andre med klima angst ikke får barn og/eller steriliserer seg. Det var en forferdelig stykk kommentar. Anonymkode: 0ba1c...35d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Ingen stopper deg fra å ta evolusjonært selvmord. Noen andre kommer bare til å ta plassen som de ungene skulle hatt. Anonymkode: ececa...661 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg tenker at klimahysteriet er sterkt overdrevet fordi enkelte tjener enorme penger på det. Det finnes tusenvis av forskere som har bedt FN roe seg ned flere hakk men disse blir holdt unna media. Om du ser tilbake i historien så ser man at klima har forandret seg kraftig i perioder. Om klimaet alltid var stabilt ville istiden aldri eksistert. Anonymkode: 108b8...832 Det er ikke sterkt overdrevet, klimaet vil endre seg til mye varmere og villere fremover. Og omvendt igjen om noen tusen år. Hysteriet er å tro at vi kan gjøre noe med det. Anonymkode: 742a9...c80 3
Sommerkommer Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er det flere som har det som meg? Er 27 år, på tide å tenke på barn. Men jeg klarer ikke tanken på å sette barn til verden i en verden der klimaet snart er fullstendig ødelagt. For meg virker det veldig egoistisk å få barn nå. Får angst når jeg tenker på kloden våre barn vil arve. Hva tenker dere som får barn nå egentlig om klimaet? Klarer dere å la vær å tenke på det i hverdagen? Anonymkode: 0ba1c...35d Det vil neppe gå til helvette i din eller dine barns levetid… det tar litt tid å komme dit.. 3
Rosa Dartle Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 (endret) Jeg er absolutt bekymret, men har allerede barn. Da jeg ble gravid tenkte jeg på klimaendringene som noe som lå langt fram i tid, kanskje som noe eventuelle oldebarn måtte forholde seg til. Jeg er mer bekymret nå som jeg allerede har sett endringer der jeg bor, og tenker på om plassen vi bor er trygg mht. skredhendelser, skogbrann og flom, klimaflyktninger osv. Føler nok mer på dette ansvaret med barn, enn om jeg bare hadde ansvar for meg selv. Vil dog ikke kalle det klimaangst for min del, mer klimabekymring? Det er mye å være redd og engstelig for her i verden, men det er jo når det begynner å påvirke hverdagen mye og man endrer atferd at man virkelig bør ta tak i det for å lære seg å kontrollere det. Eller konkretisere med hva som kan skje og å lage en slagplan. De siste tre årene har vi f.eks fått problemer pga de kraftige regnskyllene som kommer og derfor igangsatt tiltak for å lede vannet andre veier enn inn i huset, nye kummer osv. Mye bedre å gjøre noe praktisk ut av bekymringen enn å la det føre til angst! Endret 16. september 2021 av Rosa Dartle
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 Hvordan forklarer du istider og tørketiden i vår fortid? Anonymkode: acbe5...97c 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 Hæ? Har aldri gitt en tanke til klimaet da vi vurderte barn, og gjør det ikke nå heller. Klimaangst faktisk, herregud altså. Det er kanskje best at du ikke får barn. Anonymkode: 96577...163 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 Hadde tidligere generasjoner tenkt slik ville ingen av oss vært her nå. 1.verdenskrig, 2.verdenskrig, kald krig, atombomber..... Bare de siste 100 årene har du hatt 5-6 muligheter til å tenke at verden kommer til å gå til helvete. Anonymkode: 41804...126 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 2 hours ago, herremann said: Er ikke lille Norge på 5 millioner som ødelegger klimaet. Sett heller til verden noen ekstra skattebetalere, så kan de være med på å finansiere det grønne skiftet. Vi er i en posisjon hvor vi faktisk kan gå foran som ett godt eksempel for resten av verden. Er du sånn med tanke på søppel? "Spiller ingen rolle om jeg slenger fra meg søppel på gata, det som teller er hva en milliard kinesere gjør." Anonymkode: 27de9...b76 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå