lintilla Skrevet 16. september 2021 #1 Del Skrevet 16. september 2021 Hos meg forsvant den helt ganske fort, for så å komme tilbake etter noen dager. Men nå, 20 dager etter første symptom, er den borte igjen. (Til info hadde jeg fått dose 1. mer enn 3 uker i forkant av smitte.) Så jeg håper veldig på at den kommer tilbake. Men heller ingen enn at kjæresten begynner å lukte løk (ref artikkel)... Lurer litt på hvilken erfaring andre som har gjennomgått covid har på dette området? Mistet du luktesans, kom den tilbake, forsvant den igjen? Ser at VG har en interresant artikkel om tap av luktesans i dag: Vil ha behandlingstilbud for tapt luktesans Men lystig lesning er det ikke... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 17. september 2021 #2 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) Hos meg forsvant luktesansen totalt etter 5 dager. Smakssansen var sterkt redusert, men er usikker på hvor mye av dette, som egentlig skyldes tap av lukt. Etter en ukes tid kom lukten gradvis tilbake, men det tok 5-6 mnd før jeg overhode kjente lukten av surt. Jeg kunne ikke lukte om kjøkkenkluten var sur eller vite om evnt mat var fordervet. Jeg kjente heller ikke lukten av svette. Nå 8 mnd etter er luktesansen fremdeles redusert. Jeg tenker ikke så mye på det, men opplever ofte at andre reagerer på lukter jeg ikke sanser, eller jeg må tett på for å oppfatte lukten de kommenterer. Jeg opplever at matopplevelsene ikke er påvirket ( var det de første ukene) og det er det viktigste, men jeg bekymrer meg for at jeg ikke skal merke om maten jeg tilbereder er dårlig eller at jeg ikke fanger opp andre lukter som indikerer at noe er galt, som for eksempel røyk. Endret 17. september 2021 av Bendie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 17. september 2021 #3 Del Skrevet 17. september 2021 Ble nesten ikke påvirket i det hele tatt. Mistet luktesansen i ca én dag, men legen min mente det var pga tett nese og ikke korona. Har fortsatt både lukte- og smakssansen i behold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronicalake Skrevet 19. september 2021 #4 Del Skrevet 19. september 2021 Jeg mistet lukt og smak i ca. 2 uker, før det gradvis kom tilbake igjen da jeg hadde Covid-19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snau Sau Skrevet 19. september 2021 #5 Del Skrevet 19. september 2021 (endret) : Endret 19. september 2021 av Snau Sau 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg