Gå til innhold

Kommer meg ikke over eksmannen - 4år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er over 4år siden vi ble separert, etter mitt ønske. Han ønsket det ikke og tok det svært tungt. Jeg var sikker i min sak, vi snakket ikke sammen og tok ikke på hverandre. Jeg følte meg ensom, mislykket og uønsket. 
Så jeg fikk videre med en ny mann…men  de siste 2-3årene har jeg begynt savne eksmannen mer og mer. Han er virkelig min drømmemann…han jeg skulle bli gammel med. Gråter ukentlig over dette og stalker han på FB (vi er ikke venner der).

Andre som har det slik? Jeg blir gal snart.

Anonymkode: 560c2...932

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var årsaken til at du valgte å gå fra han da?

Og er du i et forhold nå? Hvordan er det? Er det sånn at det nye forholdet har bleknet og blitt hverdag, eller at det er over, og at det er derfor du innser at livet ikke ble noe bedre ved å bytte ut mannen?

Det er ikke uvanlig at man med tiden kan glemme det dårlige sidene og årsaken til at man gjorde det slutt, og bare huske det positive. Det betyr ikke at ting har endret seg. Han har ikke endret seg.

Anonymkode: da2e4...c06

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva var årsaken til at du valgte å gå fra han da?

Og er du i et forhold nå? Hvordan er det? Er det sånn at det nye forholdet har bleknet og blitt hverdag, eller at det er over, og at det er derfor du innser at livet ikke ble noe bedre ved å bytte ut mannen?

Det er ikke uvanlig at man med tiden kan glemme det dårlige sidene og årsaken til at man gjorde det slutt, og bare huske det positive. Det betyr ikke at ting har endret seg. Han har ikke endret seg.

Anonymkode: da2e4...c06

Takk for svar:-)

Valgte å gå da alt mellom oss var dødt, vi snakket ikke sammen og hadde ingen nærhet. Jeg trodde oppriktig han ikke brydde seg om meg. Noe som viste seg å være feil, for han knakk helt sammen av bruddet.

Jeg er i samme forhold nå, og vi har det forsåvidt greit. Men ja, sannheten om at gresset ikke er grønnere traff meg raskt. 

Er som du sier, jeg husker plutselig bare det positive med han, og lengter helt vilt etter han. Fornuften sier jo at det var mange grunner til at det ble slutt, og at disse ikke er borte. Må minne meg på dette. 

• Liker 1
Skrevet

Har noe endret seg, har eksen din eller du blitt annerledes?

Hvis ikke vil situasjonen snart bli den samme igjen som du var med ham tidligere.

Og gresset er fortsatt ikke grønnere. Vann gresset der du er nå.

Anonymkode: cfbcf...8c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har noe endret seg, har eksen din eller du blitt annerledes?

Hvis ikke vil situasjonen snart bli den samme igjen som du var med ham tidligere.

Og gresset er fortsatt ikke grønnere. Vann gresset der du er nå.

Godt sagt. 
Jeg må minne meg selv på dette, og vanne mer her jeg er. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar:-)

Valgte å gå da alt mellom oss var dødt, vi snakket ikke sammen og hadde ingen nærhet. Jeg trodde oppriktig han ikke brydde seg om meg. Noe som viste seg å være feil, for han knakk helt sammen av bruddet.

Jeg er i samme forhold nå, og vi har det forsåvidt greit. Men ja, sannheten om at gresset ikke er grønnere traff meg raskt. 

Er som du sier, jeg husker plutselig bare det positive med han, og lengter helt vilt etter han. Fornuften sier jo at det var mange grunner til at det ble slutt, og at disse ikke er borte. Må minne meg på dette. 

Så...du savner den illusjonen du hadde om hvilken mann han kunne vært?
Du må slutte å drømme og begynne å se på virkeligheten...
Kan du ikke heller bruke kreftene på å ha et ikke-dødt forhold med nåværende partner?
Plenen blir jo ikke grønn av seg selv, det krever masse stell og innsats!
Iom at du opplever samme igjen, med annen mann kanskje feilen ikke ligger hos mennene?
Fordel: Da kan du gjøre noe med saken. Invester i forholdet heller enn i masse tanker om en utopi du aldri kan oppnå.

Anonymkode: ca86e...a1d

• Liker 1
Skrevet

Han knakk helt sammen ja? 

Tviler sterkt på at det blir dere igjen. La han gå videre i livet sitt i fred og ro.

Anonymkode: 0d63d...23c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så...du savner den illusjonen du hadde om hvilken mann han kunne vært?
Du må slutte å drømme og begynne å se på virkeligheten...
Kan du ikke heller bruke kreftene på å ha et ikke-dødt forhold med nåværende partner?
Plenen blir jo ikke grønn av seg selv, det krever masse stell og innsats!
Iom at du opplever samme igjen, med annen mann kanskje feilen ikke ligger hos mennene?
Fordel: Da kan du gjøre noe med saken. Invester i forholdet heller enn i masse tanker om en utopi du aldri kan oppnå.

Anonymkode: ca86e...a1d

Takk, det trengte jeg høre. Jeg skal vanne mer her, selv om dette forholdet egentlig er veldig bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han knakk helt sammen ja? 

Tviler sterkt på at det blir dere igjen. La han gå videre i livet sitt i fred og ro.

Anonymkode: 0d63d...23c

Vi har ingen kontakt, så jeg har latt han gå videre i fred og ro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplevde et dødt forhold. Etter 15 år ( 5 år i dødt forhold) valgte jeg å reise, 9 av årene var vi gift. Vi var borte fra hverandre i 3; nesten 4 år. Vi er samboere nå, men ventet en stund med samboerskap. Var spennende å bare være kjærester og merket at tiden borte fra hverandre har piffet opp forholdet ekstremt. Han var i lag med ei I mellomtiden men gikk fra henne når jeg ble singel igjen. Jeg var i lag med en selv i mellomtiden. Jeg angrer ikke et sekund på at vi gikk tilbake til hverandre. 

Anonymkode: 3fe89...799

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet du om han har truffet ei ny? Jeg ville nok sendt han en melding å spurt hvordan det går.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var sikker i min sak, vi snakket ikke sammen og tok ikke på hverandre. Jeg følte meg ensom, mislykket og uønsket

Du gjorde det slutt uten at du ga forholdet en eneste sjanse til å rette opp det negative?

Som flere sier, man må vanne gresset for at det skal gro, et forhold må jobbes for, etter noen år blir det litt vissent om man ikke pleier det. Så ikke gå i samme felle denne gangen. 

Anonymkode: 460fb...b3e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du gjorde det slutt uten at du ga forholdet en eneste sjanse til å rette opp det negative?

Som flere sier, man må vanne gresset for at det skal gro, et forhold må jobbes for, etter noen år blir det litt vissent om man ikke pleier det. Så ikke gå i samme felle denne gangen. 

Anonymkode: 460fb...b3e

Jeg ga det mange sjanser. Ba han i flere år om parterapi og at vi måtte snakke sammen. Han avviste alt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet du om han har truffet ei ny? Jeg ville nok sendt han en melding å spurt hvordan det går.

Jeg tror ikke han har truffet noen ny…men jeg kan jo ikke sende han en mld før jeg event er singel igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke han har truffet noen ny…men jeg kan jo ikke sende han en mld før jeg event er singel igjen.

La det ligge. Dere to er fortsatt de samme. Dette vil gjenta seg, og nå vil han være bitter på deg i tillegg, siden du forlot ham.

Om noen år angrer du på at du forlot han du nå er sammen med...det kommer til å bli en evig runddans.

• Liker 1
Skrevet

Han høres jo ikke ut som drømmemannen når han ikke gadd å kjempe for deres forhold selv om du tigget og ba han om det. Jeg tror de problemene dere hadde kommet tilbake ganske raskt.

Jeg prøvde gjentatte ganger med eksen fordi jeg trodde han var drømmemannen. Men samme problememe kom gang på gang selv om han lovet bot og bedring. 

Når jeg endelig greide å slite med løs så innså jeg at han langt fra var drømmemannen. Han var bare en mann som jeg var glad i, men som jeg ikke passet sammen med. 

Nå har vi begge nye partnere på hver vår kant og er lykkelige der. 

Anonymkode: 90ab3...5fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

La det ligge. Dere to er fortsatt de samme. Dette vil gjenta seg, og nå vil han være bitter på deg i tillegg, siden du forlot ham.

Om noen år angrer du på at du forlot han du nå er sammen med...det kommer til å bli en evig runddans.

Det tror jeg du har veldig rett i. Han ville vært bitter for at jeg gikk. Han så aldri helt sin del i at det ble slutt. 
Jeg må fortelle meg selv dette igjen og igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han høres jo ikke ut som drømmemannen når han ikke gadd å kjempe for deres forhold selv om du tigget og ba han om det. Jeg tror de problemene dere hadde kommet tilbake ganske raskt.

Jeg prøvde gjentatte ganger med eksen fordi jeg trodde han var drømmemannen. Men samme problememe kom gang på gang selv om han lovet bot og bedring. 

Når jeg endelig greide å slite med løs så innså jeg at han langt fra var drømmemannen. Han var bare en mann som jeg var glad i, men som jeg ikke passet sammen med. 

Nå har vi begge nye partnere på hver vår kant og er lykkelige der. 

Anonymkode: 90ab3...5fc

Sant. Han kjempet ikke og gjorde ingenting i mange år der jeg ba og ba og at vi trengte hjelp og at det ikke fikk mer slik vi hadde det. Det var først når jeg tok ut separasjon han vill kjempe. 

Skrevet

Sannheten er vel at du savner det du skulle ønske at dere hadde, ikke det dere faktisk hadde. 

Anonymkode: dfc11...373

• Liker 2
Skrevet

Høres mer ut som om du er ensom igjen. 

Anonymkode: b3c5b...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...