AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Hei! Min datter (går nå i 3. klasse) fullførte første klasse på en annen skole enn hun går i nå da vi bodde i en annen kommune før. Da hun begynte i første klasse ble hun venner med en jente som det var tydelig hadde noen "utfordringer", og jeg begynte å få mailer hjem fra læreren om ufine ting de gjorde sammen. Da hun begynte på den nye skolen blomstret hun og har god orden og hun finner ikke på de dårlige tingene som hun gjorde med hun fra den gamle skolen. Hun har ikke nevnt denne jenta siden vi flyttet og sier at hun trives mye bedre på denne skolen. Den siste måneden har moren av den jenta hun var venner med begynt å ta kontakt (altså etter ett år) og sier at hennes datter savner min datter og kan de snakke på FaceTime eller skrive brev til hverandre. Jeg har ikke svart og håpet på at hun etterhvert skulle skjønne at dette er noe vi ikke ønsker men hun har nå funnet nummeret til min datter på nettet og begynt å kontakte henne! Dette synes jeg er meget upassende. Hva mener dere? Anonymkode: ac495...880
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Min datter (går nå i 3. klasse) fullførte første klasse på en annen skole enn hun går i nå da vi bodde i en annen kommune før. Da hun begynte i første klasse ble hun venner med en jente som det var tydelig hadde noen "utfordringer", og jeg begynte å få mailer hjem fra læreren om ufine ting de gjorde sammen. Da hun begynte på den nye skolen blomstret hun og har god orden og hun finner ikke på de dårlige tingene som hun gjorde med hun fra den gamle skolen. Hun har ikke nevnt denne jenta siden vi flyttet og sier at hun trives mye bedre på denne skolen. Den siste måneden har moren av den jenta hun var venner med begynt å ta kontakt (altså etter ett år) og sier at hennes datter savner min datter og kan de snakke på FaceTime eller skrive brev til hverandre. Jeg har ikke svart og håpet på at hun etterhvert skulle skjønne at dette er noe vi ikke ønsker men hun har nå funnet nummeret til min datter på nettet og begynt å kontakte henne! Dette synes jeg er meget upassende. Hva mener dere? Anonymkode: ac495...880 Ser ikke problemet. Det er jo bare å blokkere henne! Anonymkode: c0323...326 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Jeg ser et mye større problem i at det er mulig for henne å finne nummeret hennes på nettet når hun er så ung! Anonymkode: c0323...326 27
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Det er upassende, ja. Blokker nummeret hennes. Anonymkode: ee57d...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser et mye større problem i at det er mulig for henne å finne nummeret hennes på nettet når hun er så ung! Anonymkode: c0323...326 Er det så vanskelig å holde seg til trådens tema? Anonymkode: ee57d...8a3 2
Daria Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Når du selv ikke har folkeskikk nok til å svare på en melding, skal du vel ikke snakke så høyt om andres upassende oppførsel... Om din datter ikke vil ha kontakt med henne, så er det helt greit, men det koster deg vel ikke allverdens å faktisk gi beskjed om dette. 28
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Men kjære vene, ha baller nok til å stå opp for datteren din og vær direkte i kommunikasjonen, så hadde du ikke havnet i denne situasjonen. Anonymkode: d9645...0af 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Ser ikke hvordan det kan skade din datter å snakke med den gamle vennen på facetime. Tydelig at det er viktig for den andre jenta, så hvorfor ikke? De skal uansett ikke begynne på samme skole og bli bestiser igjen. Anonymkode: b7677...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Spør datteren din hva hun vil, kanskje? La hun skrive et brev eller lage en tegning for å sende - det "dør" nok ut ganske fort. Og som mor til 11-åring, så kan jeg fortelle deg at du får hendene fulle om du skal "bestemme" hvem barnet ditt skal kommunisere med og ikke altså. Og et lite tips til, skjul nummeret til datteren din! 😳 Anonymkode: 38db9...3ba 1
Pilleville Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 1 klasse grunnskole eller videregående? 2
Kontorotta Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Her burde du allerede ved første henvendelse fra denne moren svart klart at dere ikke er interessert i mer kontakt. Ikke verre enn det. Ellers så kan dere som andre sier, blokkere nummeret, men det mest voksne er vel å ta kontakt med moren, fortelle at dere ikke ønsker kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Pilleville skrev (6 minutter siden): 1 klasse grunnskole eller videregående? Lol. Videregående, liksom. "Hei mor til Mette! Min datter savner din datter veldig mye og vil gjerne leke med din datter. Kan de dra på byen og drikke seg fulle sammen førstkommende lørdag, tror du?" Anonymkode: 5e009...fea 3
TheQueen123 Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 12.52): Lol. Videregående, liksom. "Hei mor til Mette! Min datter savner din datter veldig mye og vil gjerne leke med din datter. Kan de dra på byen og drikke seg fulle sammen førstkommende lørdag, tror du?" Anonymkode: 5e009...fea Det her er troll..
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 11.51): Hei! Min datter (går nå i 3. klasse) fullførte første klasse på en annen skole enn hun går i nå da vi bodde i en annen kommune før. Da hun begynte i første klasse ble hun venner med en jente som det var tydelig hadde noen "utfordringer", og jeg begynte å få mailer hjem fra læreren om ufine ting de gjorde sammen. Da hun begynte på den nye skolen blomstret hun og har god orden og hun finner ikke på de dårlige tingene som hun gjorde med hun fra den gamle skolen. Hun har ikke nevnt denne jenta siden vi flyttet og sier at hun trives mye bedre på denne skolen. Den siste måneden har moren av den jenta hun var venner med begynt å ta kontakt (altså etter ett år) og sier at hennes datter savner min datter og kan de snakke på FaceTime eller skrive brev til hverandre. Jeg har ikke svart og håpet på at hun etterhvert skulle skjønne at dette er noe vi ikke ønsker men hun har nå funnet nummeret til min datter på nettet og begynt å kontakte henne! Dette synes jeg er meget upassende. Hva mener dere? Anonymkode: ac495...880 Si til henne at hun skal la datteren din være i fred, og at all kontakt skal skje gjennom deg. Så får du si at det passer dårlig akkurat nå. Merkelig at moren tar kontakt med datteren din, egentlig. Da ville det vært mer naturlig at datteren hennes skrev til datteren din. Anonymkode: ac590...a70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå