Gå til innhold

Hvorfor er så mange menn sammen med sure og gretne kvinnfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kjefter på både barna og mannen. Som går rundt og er sure hele tiden. De blir sammen med disse damene, men overser de stille damene som ikke krever så mye. 

Anonymkode: 2a2aa...1fb

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi mange mannfolk er bortskjemte drittunger.

Anonymkode: 0c33b...4fa

• Liker 44
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De var nok ikke sånn før gubben viste seg å være en latslamp. 

Anonymkode: 356f7...cb8

Dette ser man jo i fra folk er ganske unge. Før de flytter sammen og får barn også, så er menn sammen med damer som kjefter og smeller på dem. 

• Liker 5
Skrevet

Stockholm syndromet

Anonymkode: bdc01...c3c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

This 

Anonymkode: 1a0c9...bd9

• Liker 10
Skrevet

Fordi kvinner flest styres av følelser?

• Liker 4
Skrevet
Voksenmann skrev (8 minutter siden):

Fordi kvinner flest styres av følelser?

Hvorfor overser de da damer som er stille og rolige? Blir vi for kjedelige? 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor overser de da damer som er stille og rolige? Blir vi for kjedelige? 

Godt spørsmål. Tror noen menn blir usikre rundt stille og rolige kvinner men jeg gjetter bare her.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Som kjefter på både barna og mannen. Som går rundt og er sure hele tiden. De blir sammen med disse damene, men overser de stille damene som ikke krever så mye. 

Fordi kvinnen ofte forventer at mannen skal yte etter hennes standard/krav og adlyde hennes instruks. 

Anonymkode: 46a24...8e0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette ser man jo i fra folk er ganske unge. Før de flytter sammen og får barn også, så er menn sammen med damer som kjefter og smeller på dem. 

Sikkert fordi det minner om moren.

Anonymkode: 6135b...2a5

• Liker 6
Skrevet

Sure koner passer tidlig på å isolere mannen fra gamle venner. Etter noen år er det lite nettverk igjen. 

Anonymkode: bdc01...c3c

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det samme som med kvinner som velger seg sinte og voldelige menn og overser - såkalte - snille menn som - tror de - ikke krever så mye.

Jeg vil påstå at knekker du denne nøtta her, trådstarter, så vil du finne svaret på kanskje alle parrelaterte problemer i vårt samfunn.

Det å si nei, ha integritet, være voksen, det er å ta ansvar for seg og sitt. Det er det attraktive. Det vil folk ha.

Det å ikke si nei, alltid si ja, logre rundt den andre, mase, bli med på alt, være på tilbudssiden, det er det motsatte av å være voksen, det er å være et barn. Og det vil mennesker helst ikke ha. De avskyr det.

Litt stygt, men de menneskene som alltid sier ja, de blir som regel brukt, for penger, sex, bekreftelser, som sjåfør, for å male hus, etc.

Er det slemt?

Åpenbart.

Men er det slemmere enn å alltid si ja, aldri ta initiativ, alltid gå med på ting, aldri si nei, aldri ha en ryggrad, aldri ha integritet, aldri skape seg et eget liv?

Jeg mener nei.

Man finner denne unnasluntringen både på sverdsiden; les her på samlivsforumet om menn som lar alt som har med hus og hjem og barn være opp til kona. Man finner denne unnasluntringen på spinnesiden; les på seksualitetsforumet om kvinner som lar alt som har med sex og forhold være opp til menn.

«Ja kjære!» sier de. «Vi gjør nøyaktig som du vil. Du får lov å bestemme alt. Jeg vil helst ikke bestemme noe, ta initiativ til noe, jeg vil ikke være den som holder igjen. Du får det nøyaktig som du vil, kjære. Er ikke det bra da?»

Men det er jo ikke det. Det er unnasluntring.

Og i det vakuumet som oppstår når mennesker sluntrer unna, prøver man å finne noen som faktisk tør å si nei...

...og så ender man gjerne opp med de sinteste og mest brutale, som ikke er stort bedre.

Moralen bør være;

Ikke tro at det å være snill, er å være snill. Ikke tro at det å være medgjørlig, er å være god. Ikke tro at det å være nikkedukke er attraktivt. Skaff deg et liv, skaff deg meninger, skaff deg en ryggrad. Ta ansvar, ta initiativ, våg å si nei. 

Endret av ~ m a u d e ~
  • Liker 14
Skrevet

Denne tråden er fornøyelig lesning. Dersom dama oppfører seg dårlig og mishandler mannen psykisk så er det selvsagt mannens egen feil. Komisk. Det hadde jo ikke blitt ramaskrik (kremt, kremt) dersom noen ytret at det var kvinnens feil at mannen slo henne. Synes fra tid til annen at hykleriet er påtakelig her inne.

• Liker 7
Skrevet
Den Sagnomsuste skrev (4 minutter siden):

Denne tråden er fornøyelig lesning. Dersom dama oppfører seg dårlig og mishandler mannen psykisk så er det selvsagt mannens egen feil. Komisk. Det hadde jo ikke blitt ramaskrik (kremt, kremt) dersom noen ytret at det var kvinnens feil at mannen slo henne. Synes fra tid til annen at hykleriet er påtakelig her inne.

Det du gjør her er den samme unnasluntringen som jeg prøver å peke på i innlegget over;

«Stakkars menn, vi er bare snille, damene er forferdelige.»

«Stakkars kvinner, vi er bare snille, mannfolkene er forferdelige.»

«Stakkars meg, jeg er bare snill, alle andre er forferdelige.»

Krydre gjerne med litt bitterhet forkledd som humor;

«Fornøyelig lesning. Komisk. Det hadde blitt ramaskrik (kremt kremt).»

Det kalles offerrollen. Det er et tilfluktsted hvor man søker bekreftelse for at alle andre er slemme og onde og dumme, og - følgelig - at det ikke er noen verdens ting man selv kan gjøre.

Dette er ikke å være snill.

Det er å sluntre unna sitt ansvar som voksent medlem av et samfunn.

• Liker 24
Skrevet

Er virkelig "mange menn" det? Hvor mange kvinner er sammen med sure grinete gubber?
Hvorfor legger du i tillegg så godt merke til akkurat dem, men ikke de som er lykkelige og tilfredse?
Hvilken konklusjon tror du eller håper du at x antall personer på et norsk forum kan trekke ut fra din påstand?
Eller er det selve diskusjonen du ønsker?

• Liker 6
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (22 minutter siden):

Det er det samme som med kvinner som velger seg sinte og voldelige menn og overser - såkalte - snille menn som - tror de - ikke krever så mye.

Jeg vil påstå at knekker du denne nøtta her, trådstarter, så vil du finne svaret på kanskje alle parrelaterte problemer i vårt samfunn.

Det å si nei, ha integritet, være voksen, det er å ta ansvar for seg og sitt. Det er det attraktive. Det vil folk ha.

Det å ikke si nei, alltid si ja, logre rundt den andre, mase, bli med på alt, være på tilbudssiden, det er det motsatte av å være voksen, det er å være et barn. Og det vil mennesker helst ikke ha. De avskyr det.

Litt stygt, men de menneskene som alltid sier ja, de blir som regel brukt, for penger, sex, bekreftelser, som sjåfør, for å male hus, etc.

Er det slemt?

Åpenbart.

Men er det slemmere enn å alltid si ja, aldri ta initiativ, alltid gå med på ting, aldri si nei, aldri ha en ryggrad, aldri ha integritet, aldri skape seg et eget liv?

Jeg mener nei.

Man finner denne unnasluntringen både på sverdsiden; les her på samlivsforumet om menn som lar alt som har med hus og hjem og barn være opp til kona. Man finner denne unnasluntringen på spinnesiden; les på seksualitetsforumet om kvinner som lar alt som har med sex og forhold være opp til menn.

«Ja kjære!» sier de. «Vi gjør nøyaktig som du vil. Du får lov å bestemme alt. Jeg vil helst ikke bestemme noe, ta initiativ til noe, jeg vil ikke være den som holder igjen. Du får det nøyaktig som du vil, kjære. Er ikke det bra da?»

Men det er jo ikke det. Det er unnasluntring.

Og i det vakuumet som oppstår når mennesker sluntrer unna, prøver man å finne noen som faktisk tør å si nei...

...og så ender man gjerne opp med de sinteste og mest brutale, som ikke er stort bedre.

Moralen bør være;

Ikke tro at det å være snill, er å være snill. Ikke tro at det å være medgjørlig, er å være god. Ikke tro at det å være nikkedukke er attraktivt. Skaff deg et liv, skaff deg meninger, skaff deg en ryggrad. Ta ansvar, ta initiativ, våg å si nei. 

Jeg traff en mann som beskrev eksen sin som sur og kontrollerende og som bestemte alt og han bare hang med osv.

Jeg hadde krav til ham og jeg hadde et eget liv, han fikk helt hetta av at han måtte møte meg på halvveien som en voksen person, at jeg krevde at han tok ansvar og initiativ. Han ble faktisk helt rabiat.

Oppførte seg til slutt som et 5år gammalt barn.

Anonymkode: 8c539...bb5

• Liker 14
Skrevet
AliceNextDoor skrev (1 minutt siden):

Er virkelig "mange menn" det? Hvor mange kvinner er sammen med sure grinete gubber?
Hvorfor legger du i tillegg så godt merke til akkurat dem, men ikke de som er lykkelige og tilfredse?
Hvilken konklusjon tror du eller håper du at x antall personer på et norsk forum kan trekke ut fra din påstand?
Eller er det selve diskusjonen du ønsker?

Og - wopsi - der kom det enda ett eksempel, gitt.

Whataboutism.

«Hvorfor spør du ikke heller om det motsatte?»

«Hvorfor spør du om menn, og ikke kvinner?»

«Hvorfor spør du om kvinner, og ikke menn?»

«Hvorfor legger du merke til akkurat disse, trådstarter, hvorfor legger du ikke merke til noen heeelt andre?»

I stedet for å forholde seg til det som står, våge å kjenne etter, så vender man spørsmålet bare videre, retter fokuset over på noe annet.

Det er så feigt!

Har dere ikke noe å si om saken, så er det faktisk en mulighet å klappe igjen.

• Liker 6
Skrevet

Bak en sinna kvinne er det ofte en dårlig mann. 

Anonymkode: ba63e...3ed

This!

Mannen min syns nok at jeg er mye sinna. Jeg er dog ikke sint på barnet eller ute blant folk, så jeg tar meg jo til en viss grad sammen. Før jeg flyttet sammen med mannen var jeg bare blid og vennlig mot han også. Han har gradvis blitt latere og latere, både på oppgaver i hjemme og det å bli med på ting. I takt med dette har jeg blitt surere og surere.

Anonymkode: 85b5f...bba

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...