Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si meg går denne fasen over av seg selv eller er det noe som må trenes på for å bli kvitt? Hører jo om at babyer aldri kan bli bortskjemt når det gjelder bæring og kos, så jeg har dårlig samvittighet for å gå på do siden 2-måneder’n gråter i det øyeblikket han legges ned😅 hvis dette er noe som bare må gå over av seg selv, hvor lenge varte dette for ditt klistremerkebarn? Og hvis vi bør avvenne han, hvordan gjør vi det? :) hilsen førstegangsmamma

Anonymkode: ee791...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg fortsatt på 😛 
Klistremerket mitt er 5,5 år og fortsatt...veldig glad i mamman sin da, for å si det pent ❤️ 

Nei man får ikke gå på do alene nødvendigvis. Det tror jeg nesten ALLE mødre kan signere på. Mye enklere å ta med barna. Nå er mine 3 og 5 da, og jeg får være i fred på do når jeg ber om det. Som oftest 😛 Med mindre noe skjer akkurat da de bare måååå ha hjelp til da... selvsagt. Men nå er de ganske flinke. Hender til og med jeg får dusje i fred utenom når de sover. 

Har tisset mye med babyer i bæresjal. Bæresjal er så gull da. Er bare varm kaffe og dusj som ikke går. Og å kjøre bil og sykle 😛 Men å gå på do, null problem bare man passer på å ikke knyte fast buksa. 

Beklager å si det, men babyer ER slik. Mye bedre å akseptere enn å prøve å endre det. Noen mer selvstendige enn andre, folk kommer i alle slags versjoner. Men fint å ha rett til å være seg selv og bli akseptert for den man er, iaf hos de aller viktigste menneskene i livet, mamma og pappa. 

Anonymkode: 348ed...d93

• Liker 1
Skrevet

Det går over av seg selv. Gi babyen det han trenger :) Jeg hadde også klistremerkebaby, og jeg fikk ikke gjort så veldig mye egentlig. Gjorde ingenting for å avvenne.

Min er nå 2,5 år og veldig glad i mamma. Ingenting er så godt som mammakos, og jeg tror jeg hører "mamma" ti tusen ganger i løpet av en dag, men han er absolutt ikke noe klistremerke lenger. Han begynte å ligge i egen seng da han var 10 måneder, og har etter det ligget der. Kommer inn til meg en sjelden gang, og da får han jo det, men jeg har stort sett senga mi for meg selv nå 😄 Jeg får ikke gått på do i fred nei, jeg tror det er en naturlov som sier at med en gang mamma setter rumpa ned på do så hører hun "mammaaaaaa!" 😅

Anonymkode: 39e05...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...