AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Så litt info til å starte med: Samboeren min er ett fosterbarn, han bodde i ett fosterhjem med en søster av flere søsken. De bodde sammen der i mange år, i teorien bodde han lengre med søstera si en noen andre i familien dette inkludert moren. Hun sto alltid opp for han hele veien, når de bodde i andre fosterhjem og besøkshjem der ting ikke var bra, var hun alltid der for å passe på. De hadde ett veldig sterk bånd, sterk nok til at når jeg flyttet med han virket det som det oppsto sjalusi fra søsterens side siden hun prøvde få oss til å gjøre det slutt. Han er yngste mann i flokken. Resten av familien hadde lite kontakt. Denne søsteren døde dessverre for litt over ett år siden på bursdagen min. Det var av tilfeldig årsak helt uforventet. I år på bursdagen min så virket alt fint, vi avtalte også med familien hans at vi skal spise hos den ene søsteren dagen etter. Når dagen etter bursdagen min/dødsdato til søster kommer så drar han av gårde og sier han skal ta livet sitt. Jeg skriver da melding i gruppe om dette, først og fremst at vi ikke kommer. Og deretter legger ut med at han har sagt at han skal ta livet sitt, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Da spør det ene familie medlemmet om jeg vil bli henta av de og bli med da. Jeg sier jo naturligvis nei, jeg er jo bekymret for han og kan ikke sitte late som ingenting. Han kommer til slutt hjem, logger på familie chatten å leser. Da får han høre at han er egoistisk, bare roper ulvulv, fordi han var suicidal for rundt et halvt år siden også. Da holder han jo på og dra igjen for å bevise at det ikke er ulvulv, men jeg stopper han. Deretter får jeg høre at jeg var slem som sa i fra, de har jo trossalt mista en søster og et barn, og at de ikke orker bekymringen rundt han. Og om han gjør dette flere ganger så skal jeg bare droppe å si ifra. Får også beskjed om at han hadde skrevet selv om han ønsket oppmerksomhet fra dem. Og vi to endte opp med og være helt utrolig slemme, siden han ville ta livet sitt, og jeg valgte å si ifra. Jeg tenker jo at det hele kom som en reaksjon på dette med søstera hans, han har jo vært alene med hun mellom tykt og tynt store deler av livet. Men at han fikk reaksjonen en dag senere for å respektere bursdagen min. Jeg prøvde også å forklare familien (moren har også mistet en kjæreste til selvmord) hvordan det hadde vært for meg om han gjennomførte det. Og jeg hadde sitti helt alene på det. Men det var det ingen som forsto, som sagt hadde han villet de skulle vite det så hadde han visst sagt i fra selv. Er dette normalt? Tror egentlig jeg kjenner jeg trenger kanskje å lufte hendelsen mer enn dette var et spørsmål. Han er verdens fineste fyr det skal sies, men noen ganger renner begeret over, han har hatt et tungt liv. Han går heldigvis i terapi nå. Anonymkode: 688c2...2b5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Du skulle ikke blandet inn familien hans. De virker ikke akkurat å være en ressurs for han. Får han hjelp på noe vis? Anonymkode: 04d6a...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skulle ikke blandet inn familien hans. De virker ikke akkurat å være en ressurs for han. Får han hjelp på noe vis? Anonymkode: 04d6a...d3e Ja det har jo lært nå da. Ja han går i behandling for traumene sine nå. Anonymkode: 688c2...2b5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det har jo lært nå da. Ja han går i behandling for traumene sine nå. Anonymkode: 688c2...2b5 Godt at han får behandling. Kanskje du skulle hatt noen å snakke med selv? Å leve med en psykisk syk partner, kan være belastende til tider. Anonymkode: 04d6a...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Godt at han får behandling. Kanskje du skulle hatt noen å snakke med selv? Å leve med en psykisk syk partner, kan være belastende til tider. Anonymkode: 04d6a...d3e Takk for omtanken, jeg har en åpen avtale med psykisk helse i kommunen om det skulle bli nødvendig 😊 Anonymkode: 688c2...2b5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for omtanken, jeg har en åpen avtale med psykisk helse i kommunen om det skulle bli nødvendig 😊 Anonymkode: 688c2...2b5 Så bra ❤️ Anonymkode: 04d6a...d3e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå