Gå til innhold

Hvorfor smaker biffsnadder så forskjellig på restauranter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjemme spiser jeg kvernet deig fra kalv, som har levd livet ute eller med god plass innendørs, er skutt på gardsslakteri, der jeg har snakket med bonden og er sikker på hvordan garden driftes (Rekoring). 

Jeg spiser maten jeg blir servert på besøk. 

På restaurant bestiller jeg helst fisk, for å redusere kjøttkonsum fra en bransje jeg ikke støtter. 

Anonymkode: 3b764...0e5

Åh herregud, ikke alle har råd til det. Det er hvordan du tilbereder kjøtt også. Så dårlig kjøtt kan også komme fra fe som har det bra. Spørsmålet mitt var uansett ikke hva du liker å spise!

Anonymkode: f78cf...ef6

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporing og brukerdebatt. 

Moonshine, mod

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Biffsnadderen hos Napoli og Milano smaker jo ikke biff engang. Mens den hos Orion feks smaker akkurat som biffsnadder skal smake. Bruker de annet kjøtt hos noen restauranter? Biffsnadder i mine øyne er jo storfe!

Nå er det jo store regionale forskjeller på matlaging i Italia, så samme type mat kan fort smake anderledes i Napoli enn den gjør i Italia. 

Orion aner jeg ikke hvor er men antar at det kanskje er en liten landsby i Italia, siden du samlinger med italienske byer?

Anonymkode: b2b80...cc8

• Liker 4
Skrevet

på gatekjøkken/egon etc er biffsnadder neppe biff, men heller noe udefinert storfe. på samme måte som "pizza med biff" på peppes/xx er langt unna biff, men opphakket kjøtt av noe slag. Startet kanskje med en dårlig oversettelse fra amerikansk: "beef" -> "biff"?

har på restaurant (tror det var kristiansand) fått nydelig biffsnadder, skikkelige biffbiter. spurte kelner, og de sa at de kjøpte hele ytre/indre/entrecote til biffrettene - og avskjæret ble biffsnadder. og det var noe helt annet enn gatekjøkkenvarianten.

Anonymkode: 41036...58f

Skrevet

Og hvor i landet er du snakker om, TS? Går ut ifra at det er noen lokale spisesteder.

Og biffsnadder er da enkelt å lage hjemme, da får du det akkurat som du vil om du er så glad i det. 

Anonymkode: 26e70...55a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Biffsnadderen hos Napoli og Milano smaker jo ikke biff engang. Mens den hos Orion feks smaker akkurat som biffsnadder skal smake. Bruker de annet kjøtt hos noen restauranter? Biffsnadder i mine øyne er jo storfe!

Hva er Napoli, Milano og Orion?
Bortsett fra byer i Italia og navn på en sexbutikk.
Er det navnene på noen lokale gatekjøkken i Trøndelag?

Hvordan mener du biffsnadder skal smake, da?

Svaret på det du lurer på er kanskje at de bruker forskjellige råvarer, forskjellig type krydder osv.

Anonymkode: 391f7...f42

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi biffsnadder ofte er rester som ikke kan brukes til annet.

Anonymkode: 982e9...1d3

Enkelte steder har jeg fått servert biffsnadder som minte mest om svidde skosåler. Klok av skade bestiller jeg det aldri mer på steder jeg ikke kjenner godt til. 

En nå nedlagt restaurant her jeg bor serverte biffsnadder av indrefilet med hjemmelaget bearnaise. De puttet "snadder" tilbake i biffsnadder, for å si det sånn. ;) 

Anonymkode: c042d...e6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enkelte steder har jeg fått servert biffsnadder som minte mest om svidde skosåler. Klok av skade bestiller jeg det aldri mer på steder jeg ikke kjenner godt til. 

En nå nedlagt restaurant her jeg bor serverte biffsnadder av indrefilet med hjemmelaget bearnaise. De puttet "snadder" tilbake i biffsnadder, for å si det sånn. ;) 

Anonymkode: c042d...e6e

Klok av skade jeg også nå, så vet hvor jeg skal spise det om jeg har lyst og hvor jeg ikke skal spise det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...