AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Biffsnadderen hos Napoli og Milano smaker jo ikke biff engang. Mens den hos Orion feks smaker akkurat som biffsnadder skal smake. Bruker de annet kjøtt hos noen restauranter? Biffsnadder i mine øyne er jo storfe! Anonymkode: f78cf...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Spiser ikke biffsnadder. Er nemlig ikke en trailer-sjåfør på 50 år. Anonymkode: d4680...1c9 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Fordi biffsnadder ofte er rester som ikke kan brukes til annet. Anonymkode: 982e9...1d3 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Det kan ha noe med måten det tilberedes kanskje? Hvilke krydder de bruker og ikke minst kvaliteten på kjøttet. Biffsnadder er uansett ikke noe gourmetmat, og du får hva du betaler for. Anonymkode: b8b73...bd6 3
Gjest ti10 Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Det er vel samme grunn som at veldig mye annet smaker forskjellig fra sted til sted. Kvalitet på både råvarer og kokk varierer sterkt, dessuten krydder, framgangsmåte, oppbevaring, hygiene osv.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Biffsnadder er restekjøtt, dårlig kvalitet, dårlig dyrevelferd. Smaken druknes gjerne i saus og krydder, selv bedre restauranter bruker derfor ikke penger på kvalitetskjøtt her. Kan imidlertid finne på å lage det som retro-rett hjemme. Kjøper da flanksteak som skjeres tynt mot fibrene, og så mørnes i natron. Anonymkode: 3b764...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan ha noe med måten det tilberedes kanskje? Hvilke krydder de bruker og ikke minst kvaliteten på kjøttet. Biffsnadder er uansett ikke noe gourmetmat, og du får hva du betaler for. Anonymkode: b8b73...bd6 Jeg er veldig glad i biffsnadder og pommes frites når jeg skal skeie ut en gang i blant, men synes mange smaker høgg. De du kjøper på Rema smaker jo ordentlig oksekjøtt og da må man jo nesten forvente det hos restauranter også. Har tenkt på at de kanskje bruker nakke noen plasser mens de bruker lår andre steder. Vet ikke, har ikke turt å klage Anonymkode: f78cf...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Biffsnadder er restekjøtt, dårlig kvalitet, dårlig dyrevelferd. Smaken druknes gjerne i saus og krydder, selv bedre restauranter bruker derfor ikke penger på kvalitetskjøtt her. Kan imidlertid finne på å lage det som retro-rett hjemme. Kjøper da flanksteak som skjeres tynt mot fibrene, og så mørnes i natron. Anonymkode: 3b764...0e5 Restekjøtt? Det skal jo være oksekjøtt. Anonymkode: f78cf...ef6 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spiser ikke biffsnadder. Er nemlig ikke en trailer-sjåfør på 50 år. Anonymkode: d4680...1c9 Var ikke det jeg spurte om, men skjønner at du følte behov fr å si at du ikke spiser det 🙄 Anonymkode: f78cf...ef6 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Restekjøtt? Det skal jo være oksekjøtt. Anonymkode: f78cf...ef6 Nå har okse 15 stykningsdeler, minst, av ulik kvalitet. Og det er flere ulike oksetyper, som ikke minst har fått ulik behandling, og ulikt fôr. Kvalitetsspennet i hva man får er enormt. Avskjær fra dårlige stykningsdeler av masseproduserte okser - neitakk. Biffsnadder fra flanksteak fra en greasfeed angusokse - da er jeg også med på måltidet Anonymkode: 3b764...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har okse 15 stykningsdeler, minst, av ulik kvalitet. Og det er flere ulike oksetyper, som ikke minst har fått ulik behandling, og ulikt fôr. Kvalitetsspennet i hva man får er enormt. Avskjær fra dårlige stykningsdeler av masseproduserte okser - neitakk. Biffsnadder fra flanksteak fra en greasfeed angusokse - da er jeg også med på måltidet Anonymkode: 3b764...0e5 Ja det jeg har smakt hos napoli smaker forferdelig og kommer aldri til å bestille der igjen. Samme hos Milano, samme dritten der. Så nå vet jeg hva jeg aldri skal bestille der. Ødelegger jo et godt måltid. Anonymkode: f78cf...ef6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Biffsnadder er restekjøtt, dårlig kvalitet, dårlig dyrevelferd. Smaken druknes gjerne i saus og krydder, selv bedre restauranter bruker derfor ikke penger på kvalitetskjøtt her. Kan imidlertid finne på å lage det som retro-rett hjemme. Kjøper da flanksteak som skjeres tynt mot fibrene, og så mørnes i natron. Anonymkode: 3b764...0e5 lol......hvorfor i alle dager drar du inn "dyrevelferd" her?? Biffsnadder har ikkeno med dyrevelferd å gjøre, tror kanskje du er en liten mdg tilhenger med altfor liten kunnskap. At det brukes dårlig kjøtkvalitet i biffsnadder har ikkeno med velferd å gjøre. Hele kua blir ikke indrefilet selv om du bare gir den organisk,kortreist gress:-) Anonymkode: 4fd30...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): lol......hvorfor i alle dager drar du inn "dyrevelferd" her?? Biffsnadder har ikkeno med dyrevelferd å gjøre, tror kanskje du er en liten mdg tilhenger med altfor liten kunnskap. At det brukes dårlig kjøtkvalitet i biffsnadder har ikkeno med velferd å gjøre. Hele kua blir ikke indrefilet selv om du bare gir den organisk,kortreist gress:-) Anonymkode: 4fd30...cbf All kjøtt har med dyrevelferd å gjøre. Billig kjøtt kommer fra dyr som er masseprodusert, bor tett og i dårlige forhold, har fått dårlig mat. Blant annet. Jeg orker ikke å spise mat fra et dyr som har blitt elendig behandlet hele sitt liv. Anonymkode: 3b764...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): All kjøtt har med dyrevelferd å gjøre. Billig kjøtt kommer fra dyr som er masseprodusert, bor tett og i dårlige forhold, har fått dårlig mat. Blant annet. Jeg orker ikke å spise mat fra et dyr som har blitt elendig behandlet hele sitt liv. Anonymkode: 3b764...0e5 Det er restekjøtt i likhet med kebab som blir igjen på bein etter alt kjøtt av høy kvalitet er tatt ut til filet osv. Har ikke noe med dyrevellferd å gjøre Anonymkode: e5a99...62b 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er restekjøtt i likhet med kebab som blir igjen på bein etter alt kjøtt av høy kvalitet er tatt ut til filet osv. Har ikke noe med dyrevellferd å gjøre Anonymkode: e5a99...62b Hvordan dyret hadde det frem til det ble slaktet har ingenting med dyrevelferd å gjøre? Anonymkode: 3b764...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 Hvem, og hvorfor bestilles det biffsnadder på restauranter? 🤮 Anonymkode: c6312...bef 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): All kjøtt har med dyrevelferd å gjøre. Billig kjøtt kommer fra dyr som er masseprodusert, bor tett og i dårlige forhold, har fått dårlig mat. Blant annet. Jeg orker ikke å spise mat fra et dyr som har blitt elendig behandlet hele sitt liv. Anonymkode: 3b764...0e5 Ja,men hvor vanskelig var dette å forstå?? Hvem har sagt at biffsnadder er fra billig kjøtt??? Poenget er at kjøtt som brukes i biffsnadder er billigere enn indrefilet...alt kjøtt på kua har ikke samme pris! herregud! Anonymkode: 4fd30...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): All kjøtt har med dyrevelferd å gjøre. Billig kjøtt kommer fra dyr som er masseprodusert, bor tett og i dårlige forhold, har fått dårlig mat. Blant annet. Jeg orker ikke å spise mat fra et dyr som har blitt elendig behandlet hele sitt liv. Anonymkode: 3b764...0e5 Så du spiser ikke taco før du vet mer om dyret som kjøttdeigen kommer fra?? Kan du kanskje stikke et par fingrer i jorda?? Anonymkode: 4fd30...cbf
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du spiser ikke taco før du vet mer om dyret som kjøttdeigen kommer fra?? Kan du kanskje stikke et par fingrer i jorda?? Anonymkode: 4fd30...cbf Hjemme spiser jeg kvernet deig fra kalv, som har levd livet ute eller med god plass innendørs, er skutt på gardsslakteri, der jeg har snakket med bonden og er sikker på hvordan garden driftes (Rekoring). Jeg spiser maten jeg blir servert på besøk. På restaurant bestiller jeg helst fisk, for å redusere kjøttkonsum fra en bransje jeg ikke støtter. Anonymkode: 3b764...0e5
MAGEROST Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjemme spiser jeg kvernet deig fra kalv, som har levd livet ute eller med god plass innendørs, er skutt på gardsslakteri, der jeg har snakket med bonden og er sikker på hvordan garden driftes (Rekoring). Jeg spiser maten jeg blir servert på besøk. På restaurant bestiller jeg helst fisk, for å redusere kjøttkonsum fra en bransje jeg ikke støtter. Anonymkode: 3b764...0e5 Så da spiser du restekjøttet fra kalven som ofte kjøttdeig brukes til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå