Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hve er deres erfaringer? Jeg er så trøtt av jeg går rundt og egentlig vil legge meg ned hele tiden. Er jo ikke syk, men hvor heftig skal en pushe seg? Kjenner meg tynnslitt allerede. Sover etter jobb og går rundt som en zombie.

Anonymkode: 1aa65...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri før vært så trøtt som jeg var i uke 8 til 13. Det er vanlig. Blir det for ille bør du snakke med legen om gradet sykemelding, min sa iallfall at det var viktig å få nok hvile. 

Anonymkode: 7a784...700

• Liker 2
Skrevet

For det første så er det et signal fra kroppen som er ganske tydelig. Man kan velge å overse det, men jeg tror hensikten med trøttheten er at vi skal hvile og sove. Snakk med legen din. Og for det andre - hvor godt fungerer du egentlig i jobb når det er slik? Neppe på maks uansett. Kanskje bedre med en gradert sykemelding som gir mer rom for søvn og hvile, og faktisk klare å jobbe ordentlig i noen timer. Kan være vinn vinn for alle parter faktisk. 

Nå skyldes det vel i hovedsak reaksjon på hormonene, for noen blir ikke det minste trøtte eller slitne, mens andre halvsover seg gjennom hele svangerskap, og alle får like friske og fine unger. Så for babyens del spiller det kanskje ikke så stor rolle, men for mor sin del så har det endel å si for livskvaliteten å faktisk få hvile nok og sove nok. OG, som min lege sa, du kan ikke BARE jobbe og sove, du skal jo klare å gjøre noe mer enn det også. Jeg hadde svangerskapsutmattelse hele svangerskapet med begge jentene mine. Utrolig slitsomt, men heldigvis en lege som mente at jeg skulle ha overskudd til eks å gå meg en tur (i første svangerskap) og ikke minst ta meg litt av første barnet i andre svangerskap. Selv om det da gikk på bekostning av jobb. Privilegert som hadde den muligheten.

Anonymkode: 6d6fe...300

• Liker 1
Skrevet

Ja, bør vel kanskje vurdere gradert sykemelding om det ikke blir bedre. Men har ikke lyst til å fortelle det på jobb enda, eller til andre for den saks skyld. Men må man så må man 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1aa65...11b

Skrevet

Jeg var ekstremt trøtt noen uker i første trimester jeg også. Kan sammenligne det med å ha vært våken 48 timer i strekk, så ferdig var jeg. Fikk 100% sykmelding en uke, etterfulgt av en uke med 80% og en uke med 50%. Du trenger forresten ikke å opplyse om grunnen til at du er sykmeldt, i hvert fall ikke så tidlig :) Sykmeldingen trenger ikke å være langvarig heller, for det blir bedre snart. For min del ga det seg helt rundt uke 11. Nå er jeg snart 14 uker på vei og er bare litt kveldstrøtt.

Anonymkode: f2209...c9f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...