AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år. Vi krangler sjeldent, men når vi gjør det er det om samme tingene som eksempel tillitsproblem pga han har gjort noe som går på det andre kjønn. Ikke fysisk utroskap men mer mentalt. Jeg sliter veldig med å tilgi og stole på han, men det er blitt bedre og jeg vet at han gjør alt han kan. Han drar ikke ut og drikker, gir kompliment o.l og har fjernet alle slike jenter etter hendelsen. Likevel oppstår det noen ganger situasjoner hvor tvilen min kommer frem, over ting hvor det gjerne ikke er normalt å tvile. Jeg forstår at han blir frustrert, men han skjønner ikke hvorfor jeg ikke stoler på han da det har gått så lang tid (ca 5 mnd siden hendelsen). Han blir sint når jeg tar opp slike ting, smeller med dører, kaster ting i gulvet og truer med å gjøre det slutt. Sier stygge ting til meg, men når jeg pakker tingene mine for å dra endrer han tone. Jeg er helt utmattet, og føler at dersom jeg tar opp noe mer kommer han til å gå. Derfor vurderer jeg å bare gå selv. Hva skal jeg gjøre? Slik jeg føler det har han ødelagt selvtilliten min med denne hendelsen, i tillegg gjør han meg utrygg hver gang vi krangler da han alltid skal gå fra meg for vi bare krangler om den samme tingen. Anonymkode: 6466c...606
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Og det er sånn du har lyst til å leve resten av livet? Det høres koselig ut? Anonymkode: e7a67...431 11
Grandidosa83 Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år. Vi krangler sjeldent, men når vi gjør det er det om samme tingene som eksempel tillitsproblem pga han har gjort noe som går på det andre kjønn. Ikke fysisk utroskap men mer mentalt. Jeg sliter veldig med å tilgi og stole på han, men det er blitt bedre og jeg vet at han gjør alt han kan. Han drar ikke ut og drikker, gir kompliment o.l og har fjernet alle slike jenter etter hendelsen. Likevel oppstår det noen ganger situasjoner hvor tvilen min kommer frem, over ting hvor det gjerne ikke er normalt å tvile. Jeg forstår at han blir frustrert, men han skjønner ikke hvorfor jeg ikke stoler på han da det har gått så lang tid (ca 5 mnd siden hendelsen). Han blir sint når jeg tar opp slike ting, smeller med dører, kaster ting i gulvet og truer med å gjøre det slutt. Sier stygge ting til meg, men når jeg pakker tingene mine for å dra endrer han tone. Jeg er helt utmattet, og føler at dersom jeg tar opp noe mer kommer han til å gå. Derfor vurderer jeg å bare gå selv. Hva skal jeg gjøre? Slik jeg føler det har han ødelagt selvtilliten min med denne hendelsen, i tillegg gjør han meg utrygg hver gang vi krangler da han alltid skal gå fra meg for vi bare krangler om den samme tingen. Anonymkode: 6466c...606 Nå aner jeg ikke hva «hendelsen» er, så om din reaksjon på denne er velbegrunnet eller ei skal jeg ikke si noe om. Den første tiden i lag er den beste tiden, så hvordan tenker du egentlig dette skal bli over tid? 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Virker slik desverre. Håper du bare tar mot å går. Du får det bedre. Du fortjener bedre. Lykke til! Anonymkode: bc3c9...014 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Dere har vært sammen i et år, og har allerede en haug av restriksjoner, regler, krangler og mistillit i forholdet. Det er nå det skulle vært superbra, og det er nå dere skulle vært oppslukt i hverandre! Jeg tror ikke dette blir bedre med tiden. Personlig hadde jeg ikke orka tanken på å leve slik resten av livet. Anonymkode: bcc4a...12e 17
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Hadde ikke giddet å forbli i et forhold hvor han reagerer slik etter få måneder. Dere har vært sammen ett år, ikke 10. Det har litt å si her. Du kan jo spørre hvorfor han reagerer så sterkt, og spørre om han vil reagere slik ved fremtidige problemer også. Han kommuniserer ikke bra, og det lover aldri godt for et samliv. Anonymkode: 41108...75a 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde ikke giddet å forbli i et forhold hvor han reagerer slik etter få måneder. Dere har vært sammen ett år, ikke 10. Det har litt å si her. Du kan jo spørre hvorfor han reagerer så sterkt, og spørre om han vil reagere slik ved fremtidige problemer også. Han kommuniserer ikke bra, og det lover aldri godt for et samliv. Anonymkode: 41108...75a Han sier han reagerer så sterk pga han blir så sint for jeg ikke stoler på han. Men han reagerer slik uansett hva vi diskuterer nesten. Kaster ting i gulvet, etter meg, smeller med dører, hever stemmen høyt o.l. I tillegg stikker han alltid når vi krangler og sier at dette ikke fungerer mer Anonymkode: 6466c...606
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde ikke giddet å forbli i et forhold hvor han reagerer slik etter få måneder. Dere har vært sammen ett år, ikke 10. Det har litt å si her. Du kan jo spørre hvorfor han reagerer så sterkt, og spørre om han vil reagere slik ved fremtidige problemer også. Han kommuniserer ikke bra, og det lover aldri godt for et samliv. Anonymkode: 41108...75a Jeg er kvinne, og tenker motsatt. Hadde ikke taklet et forhold der jeg ble mistenkeliggjort, og fikk regler, begrensninger, og forbud mot hva jeg kan ha på egen telefon. Så lenge jeg ikke er fysisk med andre har han ingenting med hva jeg ser på, og gjør. Det å ikke bli stolt på er en stor dealbraker for meg i et forhold. Anonymkode: 1b663...bda 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Han har hatt en "hendelse" med ei anna dame i løpet av det første året dere har vært sammen? Det er ikke en type det er verdt å samle på. Det er jo i begynnelsen man bygger tillit, og dersom man kommer skjevt ut der så er det vanskelig å hente seg inn. Og at han kaster ting, både i gulvet og etter deg, sier meg alt om hvor lite du bør være i det forholdet der. Det kommer ikke til å bli bra. Anonymkode: e058f...584 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er kvinne, og tenker motsatt. Hadde ikke taklet et forhold der jeg ble mistenkeliggjort, og fikk regler, begrensninger, og forbud mot hva jeg kan ha på egen telefon. Så lenge jeg ikke er fysisk med andre har han ingenting med hva jeg ser på, og gjør. Det å ikke bli stolt på er en stor dealbraker for meg i et forhold. Anonymkode: 1b663...bda Hvem har sagt at han har fått regler og forbud mot hva han kan ha på egen telefon? Det er han selv som har fjernet de jentene på eget initiativ, jeg har aldri bedd om det. Har heller aldri sagt at han ikke får lov å dra ut. Han blir mistenkeliggjort fordi han har brutt tilliten min, løyet til meg o.l. Det skal jeg faktisk innrømme Anonymkode: 6466c...606 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år. Vi krangler sjeldent, men når vi gjør det er det om samme tingene som eksempel tillitsproblem pga han har gjort noe som går på det andre kjønn. Ikke fysisk utroskap men mer mentalt. Jeg sliter veldig med å tilgi og stole på han, men det er blitt bedre og jeg vet at han gjør alt han kan. Han drar ikke ut og drikker, gir kompliment o.l og har fjernet alle slike jenter etter hendelsen. Likevel oppstår det noen ganger situasjoner hvor tvilen min kommer frem, over ting hvor det gjerne ikke er normalt å tvile. Jeg forstår at han blir frustrert, men han skjønner ikke hvorfor jeg ikke stoler på han da det har gått så lang tid (ca 5 mnd siden hendelsen). Han blir sint når jeg tar opp slike ting, smeller med dører, kaster ting i gulvet og truer med å gjøre det slutt. Sier stygge ting til meg, men når jeg pakker tingene mine for å dra endrer han tone. Jeg er helt utmattet, og føler at dersom jeg tar opp noe mer kommer han til å gå. Derfor vurderer jeg å bare gå selv. Hva skal jeg gjøre? Slik jeg føler det har han ødelagt selvtilliten min med denne hendelsen, i tillegg gjør han meg utrygg hver gang vi krangler da han alltid skal gå fra meg for vi bare krangler om den samme tingen. Anonymkode: 6466c...606 For meg så virker det som om du ikke klarer å legge ballen død. Dere krangler om den SAMME TINGEN om og om igjen. Du får enten avslutte forholdet og gå videre i livet, eller så får du legge ballen død en gang for alle. Hvis ikke så kommer han til å gå fra deg. Du bestemmer. Anonymkode: ff7f8...efc 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 På et tidspunkt må du glemme, ts, og gå videre. En blir sprø av å bli mistenkeliggjort og krangle om de samme tingene om og om igjen. Anonymkode: 70c0b...413
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Vil du være sammen med en som det er så skakkjørt med? Vil du ha en sånn mann som roper og skriker, du går vel på nåler allrede? Ditt valg! Anonymkode: e1ce0...c96 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg så virker det som om du ikke klarer å legge ballen død. Dere krangler om den SAMME TINGEN om og om igjen. Du får enten avslutte forholdet og gå videre i livet, eller så får du legge ballen død en gang for alle. Hvis ikke så kommer han til å gå fra deg. Du bestemmer. Anonymkode: ff7f8...efc Ja jeg er helt enig i det du sier, og ønsker selv å glemme å gå videre. Problemer er bare at det er så ekstremt vanskelig når man ser at en person man er sammen med viser at han er på «utkikk» etter andre. Det er vanskelig å glemme det, og å føle seg bra etterpå. Kanskje du eller noen andre har noen råd og tips på hvordan jeg kan glemme dette? Jeg vil jo absolutt ikke ha det slik selv Anonymkode: 6466c...606 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem har sagt at han har fått regler og forbud mot hva han kan ha på egen telefon? Det er han selv som har fjernet de jentene på eget initiativ, jeg har aldri bedd om det. Har heller aldri sagt at han ikke får lov å dra ut. Han blir mistenkeliggjort fordi han har brutt tilliten min, løyet til meg o.l. Det skal jeg faktisk innrømme Anonymkode: 6466c...606 Han fjernet det "etter hendelsen", altså på ditt initiativ. Uansett. Jeg kunne ikke brydd meg om hva mannen har på telefonen og ikke. Hadde han vært av typen som har rumpebilder, tenåringsbilder, og lignende, ville han ikke vært aktuell som kjæreste i utgangspunktet. Om han liker å følge en og annen pen jente kunne jeg ikke brydd meg mindre. Om han flørter og sexter med ekser er han ikke aktuell som kjæreste. Om han fortsatt har ekser på sosiale medier, og liker og kommenterer her og der, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Anonymkode: 1b663...bda 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil du være sammen med en som det er så skakkjørt med? Vil du ha en sånn mann som roper og skriker, du går vel på nåler allrede? Ditt valg! Anonymkode: e1ce0...c96 Jeg føler jeg går på nåler ja. Jeg er redd for å ta opp ting, og gjør dette svært rolig. Likevel hisser han seg opp og det blir alltid ett helvette, men fokus på hvor vanskelig ting er for han og hvor sliten han er osv. Anonymkode: 6466c...606 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han fjernet det "etter hendelsen", altså på ditt initiativ. Uansett. Jeg kunne ikke brydd meg om hva mannen har på telefonen og ikke. Hadde han vært av typen som har rumpebilder, tenåringsbilder, og lignende, ville han ikke vært aktuell som kjæreste i utgangspunktet. Om han liker å følge en og annen pen jente kunne jeg ikke brydd meg mindre. Om han flørter og sexter med ekser er han ikke aktuell som kjæreste. Om han fortsatt har ekser på sosiale medier, og liker og kommenterer her og der, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Anonymkode: 1b663...bda Men da bryr du jo deg om hva han har på sin telefon? Du sier at han ikke kan sexte me andre, eller ha rumpebilder o.l. Du selv har jo begrensninger for din egen kjæreste? Og jeg forstår det godt, for det er ikke greit. Men det er vanskelig om man gjerne tror at man er sammen med verdens snilleste, også dukker det opp nakenbilder av diverse jenter Anonymkode: 6466c...606 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da bryr du jo deg om hva han har på sin telefon? Du sier at han ikke kan sexte me andre, eller ha rumpebilder o.l. Du selv har jo begrensninger for din egen kjæreste? Og jeg forstår det godt, for det er ikke greit. Men det er vanskelig om man gjerne tror at man er sammen med verdens snilleste, også dukker det opp nakenbilder av diverse jenter Anonymkode: 6466c...606 Du misforstår. Jeg er ikke sammen med en som velger å ha ting jeg ikke står for på sin telefon. Da det vitner om holdninger til kvinnekropp, og ofte unge kvinner som er utnyttet, som jeg ikke gidder å relatere meg til. Om jeg en eneste gang hadde opplevd slikt ville han ikke vært mannen min. For da er holdningene der i bunnen. Og da hjelper det lite at han sletter etter å ha blitt oppdaget. Anonymkode: 1b663...bda 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du misforstår. Jeg er ikke sammen med en som velger å ha ting jeg ikke står for på sin telefon. Da det vitner om holdninger til kvinnekropp, og ofte unge kvinner som er utnyttet, som jeg ikke gidder å relatere meg til. Om jeg en eneste gang hadde opplevd slikt ville han ikke vært mannen min. For da er holdningene der i bunnen. Og da hjelper det lite at han sletter etter å ha blitt oppdaget. Anonymkode: 1b663...bda Ja det er jo slik jeg tenker også, og det er jo derfor han blir mistenkeliggjort. Jeg sa til han at det ikke er poeng i å slette disse jentene da jeg allerede har sett hvordan han er, og hvilke holdninger han har. Jeg vet jo at han mest sannsynlig ser på disse jentene til tross for at han slette der, og derfor ba jeg han ikke gjøre det. Men ett forhold er likevel ikke A4, og jeg tror ikke helt på at du ville forlatt mannen du elsker over ett rumpebilde uten å ha jobbet først Anonymkode: 6466c...606 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det er jo slik jeg tenker også, og det er jo derfor han blir mistenkeliggjort. Jeg sa til han at det ikke er poeng i å slette disse jentene da jeg allerede har sett hvordan han er, og hvilke holdninger han har. Jeg vet jo at han mest sannsynlig ser på disse jentene til tross for at han slette der, og derfor ba jeg han ikke gjøre det. Men ett forhold er likevel ikke A4, og jeg tror ikke helt på at du ville forlatt mannen du elsker over ett rumpebilde uten å ha jobbet først Anonymkode: 6466c...606 Slike ting oppdager man tidlig i forholdet, i løpet av 6mnd- 2 år. Slik du nå har gjort. Og ja, jeg gikk. Jeg brøt tvert med 5 dater/kjærester etter 1-12 måneder i 20-årene, etter det første røde flagget på dette området (eller økonomisk tull, eller sinnemestringsproblemer, eller hersketeknikker). Og har nå vært gift med en dønn stabil, trygg, trofast og snill mann i 10 år. Om det nå plutselig hadde dukket opp en naken tenåring på telefonen hans ville jeg dratt han med til lege for en hjernescan, for det hadde vært fullstendig ulikt han. Anonymkode: 1b663...bda 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå