Gå til innhold

Kjøttdeig utgått på dato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et lite dillemma her. Jeg liker ikke å kaste mat og har nå to varer som går ut på dato samtidig. Jeg valgte å ha laksefilet'en idag siden den var dyrest så den er ikke noe problem. Men jeg sitter da igjen med en kjøttdeig som har siste forbruksdag 27.09.05. Jeg tenkte at hvis jeg steker den så holder den til middag den 28.09 og 29.09? Spiser bare en halv en på en dag :) Ja, jeg vet 23 kr er ikke mye, men jeg bare hater å kaste mat...

Tusen takk hvis noen svarer raskt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om den ikke lukter vont så kan du sikkert spise den ;)

Skrevet

Har nå stekt den, så jeg får se om den lukter vondt imorgen og på torsdag, men tinger er at jeg har tenkt å bruke den i en gryterett imorgen og spise restene på torsdag, så da blir det vanskelig å lukte om den er bra fremdeles... Jaja, får vel bare prøve. Det er vel ikke noe fare for matforgiftning i stor grad? Jeg vet ikke hva som skjer hvis man spiser mat som er for gammel...

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for en dag eller to etter siste forbruksdato. I allefall ikke når den nå er blitt stekt.

Som regel er det er par-tre (om ikke mer) dagers margin på slike kjøttvarer, så jeg tror nok ikke du blir matforgiftet nei.

Gjest Espera - ikke innlogget
Skrevet

På søndag den 25/09 stekte jeg kjøttdeig som gikk ut den 19/09. Luktet friskt og smakte godt! Vi spiste halvparten, resten gikk i fryseren - ferdigstekt og ferdigkrydret.

Så lenge mat ikke ser dårlig ut eller lukter "rart" (surt eller dårlig) tar jeg ikke fem øre for å spise den. Og dårlig (= matforgiftet) har jeg aldri vært!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...