Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang vi krangler, er han kjapp på å pakke baggen å skal dra her i fra. Vi har en reisevei på 2 timer mellom oss og må bruke kollektiv selvom vi er tidlig 30 årene, så dette kompliserer ting om han skulle endre mening å komme tilbake igjen. 

Det sårer meg så mye at han er på det å pakke baggen sin.. Alt av ting og så dra. Dette har skjedd gjentatte ganger frem og tilbake. Og jeg er psykisk utmattet. I det siste har jeg ikke giddet å si noe på det så han har bare fått dra. Vi har bodd sammen i et halvt år, men han er kjapp på å dra hjem til der han bodde før med broren sin. 

Hva kan jeg gjøre? 

Har jeg bedt han om å ikke dra, så er han fortsatt påståelig på å dra. Ber meg dra til helvette å raser ut døra. 

Anonymkode: 519b6...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell han hva dette gjør med deg. 

Om han ikke respekterer det, er han ikke verdt å ta vare på heller. 

Anonymkode: d9c27...f4b

• Liker 11
Skrevet

Og når vi krangler gjør vi det sånn. Andre gjølr det derimot sånn. Folk er forskjellige vet du

Anonymkode: a0b30...078

Skrevet

En voksen mann som pakker sammen for å reise til broren sin hver gang dere krangler? Det er helt absurd, og sånn kan du ikke leve, det skjønner jeg godt at er fryktelig slitsomt. 

Neste gang kan du heller be han om å få nøkkelen hans til deres felles bolig når han drar.

Anonymkode: f381f...e57

• Liker 15
Skrevet

Hvorfor krangler dere? Og hva krangler dere om? Det høres ut som at dere krangler veldig mye og det er ikke sånn det burde være i et forhold. Har han aggresjonsproblemer? 

Hvis temaet i kranglene er gjentagende, handler det om en underliggende konflikt som ikke adresseres. 

Anonymkode: 16882...f83

• Liker 3
Skrevet

Hørest ut som du bor sammen med en baby.

Anonymkode: 85b0e...37f

• Liker 2
Skrevet

Dere flyttet nok sammen for tidlig. Det blir gjerne bedre når dere blir mer emosjonelt modne. Jeg regner med at dere er rundt 20 år og nettopp har flyttet hjemmefra?

Med mindre dere har kjøpt bolig sammen, så ville jeg nok prøvd å heller bo fra hverandre og sett om dere kan være bedre kjærester da.

Anonymkode: 1cb92...04e

Skrevet

Syns du det er greit å be sin samboer dra til helvete? Tenker det forholdet kanskje ikke skal reddes bare ut fra det...

Dere må prate. Fortell han hvor usikker du blir. At det faktisk påvirker deg veldig. Så ser du an hvordan han reagerer. Bryr han seg ikke så er det ikke mer å hente i det forholdet. Mannen min ville aldri gjort noe som såret meg eller gjorde meg trist/usikker. Det syns jeg er en bedre måte å ha det på. Det finnes gode menn.

Anonymkode: 12b84...b94

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere flyttet nok sammen for tidlig. Det blir gjerne bedre når dere blir mer emosjonelt modne. Jeg regner med at dere er rundt 20 år og nettopp har flyttet hjemmefra?

Med mindre dere har kjøpt bolig sammen, så ville jeg nok prøvd å heller bo fra hverandre og sett om dere kan være bedre kjærester da.

Beklager. Så nå at dere var 30+ 😱😱😱

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her vet vi for lite om hva som skjer for å kunne komme med konkrete tilbakemeldinger.

Min umiddelbare tanke er jo at han er barnslig, men hvordan er kranglene? Hva sier du? Har han alltid vært sånn, eller vet han at han må dra for å få sove den natta før han skal på jobb neste dag fordi du ikke gir deg med kranglingen?

Som sagt, jeg synes ikke oppførselen hans er ok altså, men det kan være det er det eneste valget hans for å ikke få fravær på jobb dagen etter f.eks. Altså hvis du går etter han for å krangle og ikke lar han være i fred når han trenger å samle seg. :)

Du sier at han ber deg dra til helvete, sånt sier man ikke!!

Endret av loveli
Skrevet

Det kan hende han er drittlei trynet ditt. Er du en bitch? Mange er det, uten å merke det selv. Kjefter du mye? Klager du mye? Nekter du ham mye? Blir du fort sur?

Skrevet

Kan du gi et eksempel på en slik krangel? Det er ganske ekstremt å pakke bagen og sette seg på en buss i to timer for en krangel. (er han arbeidsledig, eller jobber han hjemmefra?)

Skrevet

Og hvor ofte skjer dette?

Skrevet

Jeg tenker det er egentlig irrelevant hva de krangler om så lenge hans taktikk er å pakke bagen og dra? I tillegg kommer han jo faktisk tilbake, så det er jo ren hersketeknikk og manipulering han driver med. 

For min del hadde det vært uholdbart uansett om vi kranglet om hvem det var som glemte å kjøpe dopapir eller fordi en hadde spilt bort hele huset på onlinegambling (tilfeldige eksempler...). Her husker jeg i første krangelen i forholdet, sa min mann at viss det var sånn så kunne vi jo bare gjøre det slutt... Jeg ble helt satt ut og etterpå fikk han klar beskjed at den slags i krangler var uakseptabelt (fra begge parter) hvis man ikke hadde tenkt å stå for det.. Har ikke blitt sagt siden, ingen har pakka baggen og truet med å flytte etc. Usakligheter og tomme trusler, ikke akseptabelt. 

Anonymkode: f09c2...e61

• Liker 1
Skrevet

Og er det på nattestid? Dagtid?

Skrevet

TS samboeren din har en svært umoden måte å håndtere konflikt. Dette må ta slutt ellers vil det ødelegge forholdet. Tenk om dere skulle få barn? Skal han pakke bagen og reise stadig vekk da også? Du må gi ham tydelig beskjed om at detter uakseptabelt og at hvis det ikke tar slutt må du rett og slett gjøre det slutt.

Skrevet

Det er tydelig at han ikke er klar for å bo sammen med noen andre enn broren sin enda. Han driver sikkert med hersketeknikker hos broren sin også, når han er lei der borte så kommer han tilbake. Jeg hadde vært flau på hans vegne jeg..

Høres ut som du er sammen med en 14 åring som skriker "JEG VIL IKKE" også smeller de igjen døra på gutterommet.
Trur rett å slett jeg ikke hadde orka. 

• Liker 1
Skrevet

Har dere snakket om det utenfor en krangelsituasjon, altså når stemningen egentlig er hyggelig og fin? Hvis ikke ville jeg prøvd det og høre hva han sier, for å ta det opp midt i heten fører sjeldent noe konstruktivt med seg. Det kan godt hende at han ER idiot, men hør hva han sier om hvorfor og hvordan han tenker om hvordan det oppleves for deg. 

Skrevet

Jeg hadde holdt oppe døren for han. 

Hadde ikke orket å være sammen med en som håndterer en konflikt på den måten. 

Anonymkode: 39ec5...6ca

• Liker 3
Skrevet
Ananas. skrev (28 minutter siden):

Har dere snakket om det utenfor en krangelsituasjon, altså når stemningen egentlig er hyggelig og fin? Hvis ikke ville jeg prøvd det og høre hva han sier, for å ta det opp midt i heten fører sjeldent noe konstruktivt med seg. Det kan godt hende at han ER idiot, men hør hva han sier om hvorfor og hvordan han tenker om hvordan det oppleves for deg. 

Ja vi har snakket om det og sier vi skal gjøre ting bedre enn hvordan vi har gjort det. Men nå dro han igjen da på morran,så er vel snart hjemme hos seg igjen.

Ts

Anonymkode: 519b6...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...