AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Jeg fant ut i går at jeg er gravid. Har en tre åring fra før, mannen har lenge ønsket en til. Jeg har vært lenge usikker. I dag tidlig så var mannen sur fordi ungen skrek, og jeg prøvde å løfte opp ungen og hun vrei seg unna, så det såg veldig styrete ut. Mannen tok opp ungen å sa "stakkars deg, er mamma slem med deg?:-(" Han lot meg stå igjen med påkledning og levering. Dette fikk meg til å tenke enda mer på at jeg ikke ønsker eller har energi til ett barn til. Når mannen snakker sånn til meg, så vil jeg ikke ha ett til barn med han.. i går var alt bra, men i dag fikk meg til å revurdere alt. Noen råd? Anonymkode: bb086...3ed
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Du er hormonell. Snakk med han. Anonymkode: 65b03...7e5 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #3 Skrevet 16. september 2021 Han snakker deg ned foran barnet. Han sier slem og dette er ord barn veit er negative. Du er langt fra hormonell. Du veier for og i mot. Alternativt er å snakke med han og si klart i fra. Hører han ikke så må dere gå hvert til deres. Også med tanke på barnet eller barna. Du må bestemme selv hva du ønsker. Han er allerede sur på et barn som skriker og velger å gjøre deg som den slemme. 1 rødt flagg. Flere følger etter... 🚩 Anonymkode: 14b6e...54d 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 Om han forsetter å prate negativt om deg til barnet, vil barnet etter hvert trekke seg mer og mer unna deg, og barnet vil se på deg som den store stygge ulven. Hadde jeg hvert deg, hadde jeg revurdert forholdet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 Syns det er dårlig når folk holder på sånn. barnet kommer over den adferden, det er viktig at du ikke gir etter på en 3 åring, den mest egoistiske delen av livet Anonymkode: 83ce1...ffc
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Ikke ta imot råd herfra. Oppsøk familievernkontoret sammen. Anonymkode: 950cb...6cb 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Ta abort og start et nytt liv hver for dere. Høres ut som dere er klar for det... Anonymkode: 61718...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Vet ikke hvordan tonen er mellom dere ellers og om mannen din tenkte over hvor graverende det han sa til 3-åringen egentlig er. Min mann kunne helt garantert funnet på det samme uten at han mener vondt. Det beste du kan gjøre er å snakke med mannen din. Fortelle om den nye graviditeten er du også nødt til, så må dere sammen finne ut hvor veien videre skal gå. Anonymkode: 254b8...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg fant ut i går at jeg er gravid. Har en tre åring fra før, mannen har lenge ønsket en til. Jeg har vært lenge usikker. I dag tidlig så var mannen sur fordi ungen skrek, og jeg prøvde å løfte opp ungen og hun vrei seg unna, så det såg veldig styrete ut. Mannen tok opp ungen å sa "stakkars deg, er mamma slem med deg?:-(" Han lot meg stå igjen med påkledning og levering. Dette fikk meg til å tenke enda mer på at jeg ikke ønsker eller har energi til ett barn til. Når mannen snakker sånn til meg, så vil jeg ikke ha ett til barn med han.. i går var alt bra, men i dag fikk meg til å revurdere alt. Noen råd? Anonymkode: bb086...3ed Ja snakk med helsesøster om hvordan din mann prater om deg til ungen og spør etter råd. Ser ikke at dette er noen grunn for abort. Anonymkode: d97b6...ca2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fant ut i går at jeg er gravid. Har en tre åring fra før, mannen har lenge ønsket en til. Jeg har vært lenge usikker. I dag tidlig så var mannen sur fordi ungen skrek, og jeg prøvde å løfte opp ungen og hun vrei seg unna, så det såg veldig styrete ut. Mannen tok opp ungen å sa "stakkars deg, er mamma slem med deg?:-(" Han lot meg stå igjen med påkledning og levering. Dette fikk meg til å tenke enda mer på at jeg ikke ønsker eller har energi til ett barn til. Når mannen snakker sånn til meg, så vil jeg ikke ha ett til barn med han.. i går var alt bra, men i dag fikk meg til å revurdere alt. Noen råd? Anonymkode: bb086...3ed Høres ut som min eks. Du må si til han at alt han sier kommer barnet til å gjenta. Ingen av dere vil ha det på dere at mamma omtales som slem av barnet. Sånn ellers spørs det hvordan hverdagen er ellers. En familie jeg vet om gjorde slik at han tok største del av permisjonen og etter det ble han en bedre pappa. Hvis store deler av livet er slik at du tar alt ansvar, så holder det med et barn. Du må fortelle han om graviditeten og hva du tenker. Anonymkode: 08448...d45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå