Gå til innhold

Hva synes dere er mest riktig her? Mine, dine og våre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte mannen i mitt liv for 10 år siden, da hadde jeg en 3 åring fra før, han hadde ei på 5, begge er hos sin andre foreldre anhver uke, og vi har også fått 3 sammen, de er nå 2,4 og 6 år, problemt her er at jeg sliter veldig med at pappan prioterer sin datter mest, så den uken hun er hos oss, hjelper han nesten til med små barna, min er mye ute med kompiser ,så han ser vi sjelden uansett, så han reagerer ikke på dette.

Synes det er kjempe fint han er så god far til alle,men blir mye på meg når jeg har de 3 miste en hel uke alene + en tenåring, som begynner og bli sikkelig tenåring 😵 Han stiller alltid opp ellers og har alltid vert veldig flink med sønnen min og jeg er utrolig glad i hans datter og det er virkelig ikke hennes feil, men pappan selv, har prøvd og sagt fra mange ganger at han må hjelpe litt til med de små også, men han blir bare sur og stemingen blir så dårlig, storesøster er veldig flink med små søskene og tar de med på kino ( mest de 2 største da ) og lekeplassen med alle 3, som jeg sier til faren når hun gjør det går det jo an at han blir med også.

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lengre 😪 Noen tips?

Anonymkode: 9383e...29f

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dette var litt rotete? 

Jeg leser det som at storesøster(hans datter) er masse med dere, mens pappa aldri bidrar? 

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Dette var litt rotete? 

Jeg leser det som at storesøster(hans datter) er masse med dere, mens pappa aldri bidrar? 

Beklager.  Pappan er veldig flink med storesøster når hun er her,men han finner bare på ting med henne, og lar meg bli sittende igjen med de små + en tenåring alene, synes det er flott han er så flink med datteren,men blir ganske slitsomt for meg med 3 små

• Liker 1
Skrevet

Han får bare bli furt, men du må bare stå i det og vær veldig tydelig!

Og da mener jeg veeeldig tydelig da enkelte menn må få ting med en teskje.. 

Skrevet

Kanskje han trenger å føle det litt mer på kroppen? Ettersom dere begge har de store barna hos dere samme uke, så sier du at dere får hovedansvar for de 3 små annenhver dag, slik at dere kan følge opp hvert deres storebarn ekstra annenhver dag. Så gjør dere det noen uker, og mannen får kjenne på hvordan det er å ha tre små og en stor samtidig, ofte.

Så evaluerer dere etter avtalt tid har gått med det nye systemet. Og konkluderer sammen om dere skal fortsette slik, eller skal dere dele på ansvaret for de tre små i storebarnsukene (bli enige om detaljene hvordan som hvem tar morgenøkta når, hvem tar legging, hvem ordner middag osv). Eller kanskje en tredje variant, de store barna er hos dere i ulike uker, så den ene kan alltid fokusere på de tre minste.

Anonymkode: 7d323...3b6

• Liker 13
Skrevet

Sånn er min mann og😢 han har en 10 åring og vi har en 2 og 5 åring sammen, jeg har ingen fra før. Godt å høre st det ikke bare er meg som opplever at den eldste er «favoritten» får være med på fisketur og alle butikkturer og får alltid der hun peker på, godteri på en tirsdag, ja selvsagt. 

Anonymkode: ecccb...014

Skrevet

Men er hun ikke 15 år nå? Hvilken interesse har hun avmå henge sammen med faren så mye når hun er hos dere? Eller sagt med andre ord: Hva er det han bruker tid på med en så stor ungdom? Hun klarer vel seg selv?

Anonymkode: 6019a...7f0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje han trenger å føle det litt mer på kroppen? Ettersom dere begge har de store barna hos dere samme uke, så sier du at dere får hovedansvar for de 3 små annenhver dag, slik at dere kan følge opp hvert deres storebarn ekstra annenhver dag. Så gjør dere det noen uker, og mannen får kjenne på hvordan det er å ha tre små og en stor samtidig, ofte.

Så evaluerer dere etter avtalt tid har gått med det nye systemet. Og konkluderer sammen om dere skal fortsette slik, eller skal dere dele på ansvaret for de tre små i storebarnsukene (bli enige om detaljene hvordan som hvem tar morgenøkta når, hvem tar legging, hvem ordner middag osv). Eller kanskje en tredje variant, de store barna er hos dere i ulike uker, så den ene kan alltid fokusere på de tre minste.

Anonymkode: 7d323...3b6

Stemmer for denne! Gode forslag!

Ts, Du har sikkert mast lenge, og det skjer ingenting. Gjør deg ekstremt utilgjengelig den uken alle er der, og se hva han syns.. Siden din eldste ikke er så mye hjemme. Måtte gjøre det her. Var jo alenemor annen hver uke! Og det er ikke fordi det eldste barnet ikke fortjener tid sammen med sin far, men han har faktisk fått 4 barn! Jeg måtte også begynne å kjøpe mye til de minste, fordi far ga de eldste alt de pekte på, men husket aldri å kjøpe noe til de minste.. Veldig urettferdig.. Han så jo galskapen etter hvert, og syns det har blitt bedre nå.

Anonymkode: f467d...0d3

Skrevet

Tusen takk for tips

Er vanskelig og ta det opp og hele tatt, nevner jeg det bare engang, så blir han sur , han forstår det ikke uansett hva jeg prøver, så lurer på fvk er lurt.

Er aboslutt ikke stedatteren min sin skyld, dette må far ta på sin kappe, Stedatteren min er utrolig flink med små søskene sine :)

Vi bor et stykke fra moren til 15 åring,men min mann jobber der hun går på skolen ,så derfor går 50/50, de må dra ca 1,5 time frem og tilbake, og hun har ingen venner her, alle bor på hjemstedet som er 45 minutter unna, så derfor føler faren at han må være der, hun fyller 16 i januar og driver og tar serfikat for lett motorsykkel, så håper ting blir litt bedre da, at hun henger med venner mer da

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tusen takk for tips

Er vanskelig og ta det opp og hele tatt, nevner jeg det bare engang, så blir han sur , han forstår det ikke uansett hva jeg prøver, så lurer på fvk er lurt.

Er aboslutt ikke stedatteren min sin skyld, dette må far ta på sin kappe, Stedatteren min er utrolig flink med små søskene sine :)

Vi bor et stykke fra moren til 15 åring,men min mann jobber der hun går på skolen ,så derfor går 50/50, de må dra ca 1,5 time frem og tilbake, og hun har ingen venner her, alle bor på hjemstedet som er 45 minutter unna, så derfor føler faren at han må være der, hun fyller 16 i januar og driver og tar serfikat for lett motorsykkel, så håper ting blir litt bedre da, at hun henger med venner mer da

Men 50/50 skal han ha…

Anonymkode: 774c2...9df

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men 50/50 skal han ha…

Ja de har hatt det siden de gikk fra hverandre når jenta var 5, og begge er fornøyde med det tydeligvis, tror hun synes det er slitsomt,men hun er redd for og si noe pga hun vil ikke såre noen, veldig omtenksom jente

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men 50/50 skal han ha…

Kan jo være dattera selv ønsker det - og liker å være med søsken/bonusmor? 🤷‍♀️

Jeg hadde gitt det frem til januar og når hun tar sertifikat.

Såvidt jeg forstår det er han mye fysisk borte fordi hun har venner osv?

Finnes det ikke kollektivmuligheter?

En annen ting kan jo være at du inviterer eldste på ting og tang (kino/cafe) innimellom - og så må han være med de minste mens dere koser dere 😎

Vinnvinn. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja de har hatt det siden de gikk fra hverandre når jenta var 5, og begge er fornøyde med det tydeligvis, tror hun synes det er slitsomt,men hun er redd for og si noe pga hun vil ikke såre noen, veldig omtenksom jente

Så bra at foreldrene er fornøyde, ikke så nøye med hva dattera vil🙄

Anonymkode: 01757...d99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra at foreldrene er fornøyde, ikke så nøye med hva dattera vil🙄

Anonymkode: 01757...d99

Jeg synes det er veldig viktig, men ingen av de tenker slik dessverre. Min hadde en periode han ville være mer hos far, det var helt okey for begge

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Kan jo være dattera selv ønsker det - og liker å være med søsken/bonusmor? 🤷‍♀️

Jeg hadde gitt det frem til januar og når hun tar sertifikat.

Såvidt jeg forstår det er han mye fysisk borte fordi hun har venner osv?

Finnes det ikke kollektivmuligheter?

En annen ting kan jo være at du inviterer eldste på ting og tang (kino/cafe) innimellom - og så må han være med de minste mens dere koser dere 😎

Vinnvinn. 

Ja hun virker veldig glad i oss ( meg, stebroren og små søskene ) så det kan være.

Ja kanskje jeg skal gjøre det.

Ja min er mye ute med venner, stedatteren kan en sjelden gang henge med dem

ja kan prøve det,men tror ikke det kommer til og bli godtatt

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja hun virker veldig glad i oss ( meg, stebroren og små søskene ) så det kan være.

Ja kanskje jeg skal gjøre det.

Ja min er mye ute med venner, stedatteren kan en sjelden gang henge med dem

ja kan prøve det,men tror ikke det kommer til og bli godtatt

Om det sistnevnte ikke blir godtatt er det IALLEFALL overmodent for FVK.

Da er det jo åpenbart at dette ikke handler om dattera, men minst mulig ansvar. 

Det er jo en fin test å ta :) 

«Har bestilt kinobilletter om et par uker til (....), åh, det passer dårlig? Jeg bare booker de om. Hvilken dag funker? Ingen? Nehei? Hvorfor ikke? Hun har sikkert ikke lyst? Ok, om hun takker nei inviterer jeg bare Berit/går selv. DET funker heller ikke? Hvorfor ikke?». 

• Liker 2
Skrevet

Men jeg forstår det slik at du også har sønnen din 50%? Da syns jeg at du kan ha samme ordning som han. Om dere har de eldste barna samme uke, så tar dere annenhver uke på denne måten. Så får han også kjenne på hvordan det er å ha hovedansvaret for alle de tre minste + sin egen, mens du og sønnen din finner på ting alene. Kan godt hende han endrer mening raskt da. 

Anonymkode: 5ac7c...a79

• Liker 4
Skrevet
Fløff skrev (5 minutter siden):

Om det sistnevnte ikke blir godtatt er det IALLEFALL overmodent for FVK.

Da er det jo åpenbart at dette ikke handler om dattera, men minst mulig ansvar. 

Det er jo en fin test å ta :) 

«Har bestilt kinobilletter om et par uker til (....), åh, det passer dårlig? Jeg bare booker de om. Hvilken dag funker? Ingen? Nehei? Hvorfor ikke? Hun har sikkert ikke lyst? Ok, om hun takker nei inviterer jeg bare Berit/går selv. DET funker heller ikke? Hvorfor ikke?». 

Takk :) tror jeg kontakter fvk imorgen, er for vanskelig og løse dette selv tror jeg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg forstår det slik at du også har sønnen din 50%? Da syns jeg at du kan ha samme ordning som han. Om dere har de eldste barna samme uke, så tar dere annenhver uke på denne måten. Så får han også kjenne på hvordan det er å ha hovedansvaret for alle de tre minste + sin egen, mens du og sønnen din finner på ting alene. Kan godt hende han endrer mening raskt da. 

Anonymkode: 5ac7c...a79

Jeg kan prøve det, men mest sannsynlig så går ikke det, da sier han sikkert at jeg bare bryr meg om sønnen

Skrevet

Hei!

Jeg er i tilnærmet lik situasjon mtp ansvar. Jeg har to barn (8 og 10) og han to (10 og 13). Vi har også et felles (baby). Jeg har mine to 50%, mens hans bor hos oss 80%. 
Det skal sies at jeg mistrives med denne bosituasjonen og ikke kommer overens med eldste stebarn. 

Uka mine to eldste er hos faren sin har jeg baby alene stort sett hele tiden. Nå er jeg i permisjon, men etter jobb og skole gjør han lekser med de, så lager og spiser vi middag før det er kjøring til og fra treninger. Det er også masse kamper mannen min må være med på, så et par ganger i uka er han borte fra 17:30-tiden pga kamper og kommer hjem igjen i 21-tiden. 
I tillegg har han to egne treninger + kamp per uke. Da reiser han rundt kl 20 og kommer hjem i 23-tiden. Da er jeg alene med alle barna. Baby legger seg kl.18, 8-åringen senest 20:30, 10-åringene kl.21 og 13-åringen 21:30. 

Jeg får sjelden alenetid med mine to eldste. Baby fullammer, så jeg er ganske låst til det ansvaret. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men kjenner meg mye igjen og ville bare legge igjen en kommentar. Håper det blir bedre for deg og dere :) 

Anonymkode: dc223...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...