Gå til innhold

Jeg dater en,men han snakker bare om eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det er bare negativt, hun behandlet han så dårlig, og hun nekter han at barna skal være der mer enn en helg og en dag i uka, akkurat det er sant og det er ikke bra, men jeg vet godt hvem den eksen er, og hun er ikke så slem som han fremstiller, barnet deres går i klassen til min niese, og de har 2 i bhg alder.

Han sa hun var en elendig mamma, som kun tenker på penger, hun fikk masse i bidrag, og derfor får han være lite med barna, han ønsker 50/50,men det taper hun på siden da blir det mer deling og mindre barnebidrag, han synes det er helt greit og betale noe for barna,men synes det er altfor mye nå, og han sier også at hun snakker mye stygt om han, noe jeg også vet ikke stemmer.

Veldig kjekk og pen mann og se på,men mister lysten når han bare snakker dritt om eksen, bør jeg bare takke høflig nei neste gang? får så dårlig samvittighet, men blir for mye

Anonymkode: db99f...a4f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du bør komme deg vekk, ellers er du snart en eks som han snakker dritt om.

Greit nok, man vet ofte ikke alt om hvordan noen er - du må anta at folk er annerledes mot kjæresten enn det de er utad - men det å snakke dritt om eksen sier mer om en selv enn om eksen. 

Anonymkode: 5811e...f9f

• Liker 19
Skrevet

Takk for svar begge 2

Nei ser den selv også, så blir nok og takke nei neste gang

• Liker 3
Skrevet

Da kan du snakke mer om din eks?

Anonymkode: 96e0f...35a

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Ja, her er det bare å takke nei og gå videre.

Absolutt - Det er jo selvlysende sikker sak!!!!!

Anonymkode: 96e0f...35a

• Liker 4
Skrevet

Super rødt flagg. 
Jeg er nok i eksens sko, og jeg har ingenting å tape på å være ærlig på et anonymt forum, så here it goes: 

Jeg og min eks gjorde det slutt for 3-4 mnd siden, han er så ustabil at jeg mistenker dop. (men jeg snakker ikke om det til noen andre, dette er anonymt forum så kaster ingen under bussen), han får derfor kun dagssamvær 1 gang i uken og 1 dag annenhver helg. Han har kun brydd seg om fest og nye damer! Han har også droppet samvær de 5 siste gangene. Han mener han skal ha 50/50, men det skjer åpenbart ikke. Han får ta meg til retten og tape. Jeg får i tillegg de styggeste meldingene om hvordan jeg er en forferdelig mor og han er en bra far (snakk om selvinnsikt) 😅 Jeg er hvertfall her og gjør alt for det barnet mens han aldri har vært der eller klarer å gjøre noenting. Rømmer alltid fra alt ansvar! 

Jeg vet han snakker dritt om meg til andre, mens jeg er den som sørger for at vårt barn har det bra. Her betaler han ikke 1 kr da, jeg må stå for alt. De han møter tror nok på han! Han drev med psykisk mishandling og jeg skjermer barnet vårt for den ustabiliteten han har nå. Håper han får hjelp! Det de han møter kanskje heller ikke vet er at han NÅ prøver å få meg tilbake, men nei.. og da blir han enda styggere! Han har stått utenfor døren på natten mens jeg og barnet sover noen ganger for å vekke meg med 30 anrop, mens for alle andre virker han veldig oppegående og det er visst jeg som er gal 🙂🙂 Lykke til til neste dame.

Anonymkode: 4f66b...30c

• Liker 11
Skrevet

Jeg har hatt et konfliktfylt samarbeid med min eks i 10 år nå. Han er opptatt av fasade og har selv valgt å ha 30 % samvær men forteller resten av verden at pengegriske meg nekter han det. Det har vært en evig strøm av anklager og totalt mangel på respekt. Han og kona diskuterer meg mye. Min kjæreste vet knapt fornavnet på min eks og null og niks annet for jeg vil ikke forsure og skitne til mitt nåværende forhold. Jeg nevnte for eksen i forrige uke at det eneste K*** vet om deg er at du heter P**** da han igjen oppførte seg motbydelig på telefonen og sa hvilken diagnose kona og han hadde satt på meg. Han eksploderte totalt for jeg måtte ikke tro at jeg var så viktig at de kastet bort tiden sin på å snakke om ubetydelige meg.

Det jeg vil fram til er at en burde la ekser ta minst mulig plass, ikke dra nye partnere inn i konflikter mer enn nødvendig og heller finne noen andre å tømme seg hos. Jeg har en venninne hvor vi begge kan tømme oss for eksedritt for hverandre og det gjør livet atskillig enklere enn når en bruker nye partnere.

Anonymkode: 9cae0...63a

• Liker 5
Skrevet

Om du bør takke nei til flere dates med en som langer ut negativt dritt om eksem han har barn med?

JA.

Og vær ærlig om hvorfor :) 

«Kjenner ikke deres historikk, men måten du omtaler mor til ditt barn på er ekstremt usjarmerende og åpenbart ikke konfliktdempende. Lykke til i et forhold med holdningene dine». 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

og det er bare negativt, hun behandlet han så dårlig, og hun nekter han at barna skal være der mer enn en helg og en dag i uka, akkurat det er sant og det er ikke bra, men jeg vet godt hvem den eksen er, og hun er ikke så slem som han fremstiller, barnet deres går i klassen til min niese, og de har 2 i bhg alder.

Han sa hun var en elendig mamma, som kun tenker på penger, hun fikk masse i bidrag, og derfor får han være lite med barna, han ønsker 50/50,men det taper hun på siden da blir det mer deling og mindre barnebidrag, han synes det er helt greit og betale noe for barna,men synes det er altfor mye nå, og han sier også at hun snakker mye stygt om han, noe jeg også vet ikke stemmer.

Veldig kjekk og pen mann og se på,men mister lysten når han bare snakker dritt om eksen, bør jeg bare takke høflig nei neste gang? får så dårlig samvittighet, men blir for mye

Han hadde jeg ikke giddi. 

Når pappan til barnet mitt ikke fungerte så godt som han burde så var vi på møter med fvk og helsestasjonen. Han ble en bedre pappa av å få råd fra disse stedene. Dette førte til at pappa ble et bedre hjem og barnet fikk det bedre. Hvis mora er så ille så er jo det veien å gå, styrke hennes egenskaper som mor. 

Om han er uenig om penger og betaling så får nav ta utregningen, da blir det rettferdig. 

Det finnes bare løsninger på slike småproblemer. 

Anonymkode: 10983...0aa

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er han når han ikke snakker om x'en? Er det en som du trives med å være med ellers og da tenker jeg ikke på at han er kjekk.

Jeg hadde sagt det til han, at han er super hyggelig og kjekk, men det blir for mye om  x'en.  Kan være han trenger å bli gjort bevist på det. Men jeg hadde vertfall gjort det klart at du ikke ønsker å være med en som bare skal snakke ( negativt) om henne.

Anonymkode: 53009...d58

Skrevet
Fløff skrev (9 minutter siden):

Om du bør takke nei til flere dates med en som langer ut negativt dritt om eksem han har barn med?

JA.

Og vær ærlig om hvorfor :) 

«Kjenner ikke deres historikk, men måten du omtaler mor til ditt barn på er ekstremt usjarmerende og åpenbart ikke konfliktdempende. Lykke til i et forhold med holdningene dine». 

Jeg tror også jeg ville takket nei og gitt en tilbakemelding ala den over her men droppet lykkeønskningene fordi de er veldig passivagressive og det er jo noe man akkurat han gitt som grunn for å droppe datingen så det blir litt feil i min bok.. Jeg ville nok heller lagt til at jeg håper enhver mann med respekt for seg selv og sine barn innser at dette sinnet ikke løser noe og ikke er spesielt konstruktivt eller bidrar til at barna han har med eksen får et stabilt og godt liv, noe som burde være pri en for han i denne situasjonen.

• Liker 4
Skrevet

En som baksnakker OG lyger? Er det noe tvil? 🤔 Neste gang er det DU som blir baksnakket!

Anonymkode: bd76a...e21

• Liker 2
Skrevet

At han snakker dritt om eksen er utrolig negativt. Han kommer sikkert til å snakke stygt om sin neste eks også.

At han er så opptatt av eksen generelt tyder på at han ikke egentlig er klar for å møte noen.

Jeg hadde nok ikke giddet, er han interessert i deg eller er du mer en han bruker for å pleie egoet sitt?

Anonymkode: a793b...d28

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar

har takket pent nei, da var jeg en hore og player, blokka han på sms og messenger

• Liker 8
Skrevet

Æsj, du må vel ha sjans på bedre menn enn det der? Det er lite klasse over slik oppførsel, og du går vel ikke bare etter utseende?  Det er sånn han er, og ingen damer kommer noensinne til klare å endre det, blir bare verre.

Anonymkode: 1a210...270

• Liker 1
Skrevet

Når man snakker slik om moren til sine barn, så sier det mer om han enn henne. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for alle svar

har takket pent nei, da var jeg en hore og player, blokka han på sms og messenger

Åpenbart et godt valg av deg! 

Skrevet
Trøst skrev (1 time siden):

Når man snakker slik om moren til sine barn, så sier det mer om han enn henne. 

Åpenbart et godt valg av deg! 

Ja en tidligere kone/mann kan ha vært den verste sviker og et motbydelig menneske i den siste fasen av forholdet. Det å lufte dette for en ny kjæreste er ekstremt dårlig egenskap. Dette er ting som blir mellom de to tidligere ektefellene i stor grad mener jeg. Har aldri sagt et vondt ord om min tidligere kone og kommer aldri til å gjøre det. Det er ting som forblir i minnet og som blir med meg i graven. Hva hun gjør driter jeg i. Dette sitter jeg som en ære og det er et prinsipp. Ja det er et stort rødt flagg når noen snakker om eksene sine på den måten.

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Han vil sikkert ha henne enda😕hvorfor snakke så masse om en person det er slutt med 🧐Han er nok ikke helt ferdig med henne nei. Bare bli ferdig med Han før du blir såret

Anonymkode: a28ad...4cf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...