Michaelhe Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Norsk er jo et lite språksamfunn. Engelsk er et kjempesvært språk med enorm variasjon. Det er stor variasjon i norsk syntaks, dvs lengden på og komposisjonen av setninger, men når det gjelder mennesker som skriver med en slags egen stil (attitude), så synes jeg de beste er KJell Hallbing og Øvre Richter Frich. Hallbing skrev Morgan Kane i en slags spagetti western stil, mens Øvre Richter Frich skrev spenningsfortellingene om Jonas Fjeld i en slags rasistisk voldsromantisk fantasi. Finnes finnes det flere slike norsk forfattere hvor stilen er et poeng? Noe pulp litteratur finnes vel ikke? Eller gjør det det?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Thure Erik Lund, kanskje Anonymkode: acb3d...7df
Michaelhe Skrevet 16. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Thure Erik Lund, kanskje Anonymkode: acb3d...7df Tusen takk, jeg skal prøve å finne ut mer om ham.
Michaelhe Skrevet 16. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Thure Erik Lund, kanskje Anonymkode: acb3d...7df Han ser interessant ut. Knausgaard er jo også en stor stilist, verdensberømt nå. Men begge disse kommer veldig sent, i vår egen tid. Jeg så gjerne etter noe eldre, hvor opphavsretten ikke er så fastlåst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå