Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_cecilie_*
Skrevet

Heisann! Etter mange års venting har min mann og jeg funnet ut at vi nå vil prøve assistert befruktning. Men, jeg har store problemer med å finne ut hvilket sykehus vi skal velge. Jeg har jo hørt litt forskjellig om ventetider og kvalitet, men er det noen her som har noe å anbefale? Har prøvd å ringe litt rundt til de forskjellige sykehusene, men jeg ble ikke klokere av den grunn. Håper noen har erfaringer å dele, da blir jeg ihvertfall kjempeglad :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tulla_*
Skrevet

Hei.

Vi skal begynne med prøverrør innen 2mnd,nå vet jeg ikke hvor du bor,men vi skal på ullevål.Vi er fornøyd med legene og ventetiden.vi har ventet i 5mnd.jeg har hørt mye fint om rikshospitalet men att det er lengre ventetid.

Skrevet

Hei, jeg ville ha valgt Fertilitetsklinikken Sør, altså Porsgrunn, de har veldig gode resultater. Ullevål er de med dårligst resultater + de har ikke fryser. Det er ca 5 mnd ventetid hos Porsgrunn, ikke så ille.

fub sine sider (forumet) er det kvinner som har vært/ er i gang med forsøk på de forskjellige sykehusene. Der kan du lese om deres erfaringer. En veldig nyttig side.

Lykke til!

Skrevet

Og vi har hatt en førsøk ved St.Olavs (Trondheim), og vi er kjempefornøyde med de.

Ingen ventetid, har fryser, flotte mennesker som jobber der.

Vi skal igang med fryseforsøk der nå om noen uker, og vi ser ikke noe mørkt på det nei.

Hadde ikke sett noe mørkt på det om det hadde vært et vanlig IVF-forsøk igjen heller...

Skrevet

Resultatmessig ligger de fleste klinikker overraskende likt. Men det er det stor forskjell på hvilke pasienter som behandles hvor og på hvordan behandlingen gjennomføres. Pasienter som f.eks avvises ved Riksen kan alikevel kvalifisere for tilbud i det private. Dermed burde private klinikker ha lavere treffprosent enn offentlig siden de behandler en vanskligere gruppe, llikevel ligger nok så likt. Dermed blir legens erfaring langt mer interesant enn statistikken i andre enden, så lenge de ikke jobber ut fra samme grunnlag.

Porsgrunn har fått mye ros for høy suksess rate. Inntil nylig praktiserte de også tilbakeføring av 2 egg, mot riksen strengere 1 eggspolitikk. Klart det betyr forskjeller i resultatene.

Ting som 1 eller 2 egg, politik for å gjøre ICSIav IVF, frysemuligheter av tiloverskommende embroy osv er ting du burde tenke over. Det langt viktigere å se på behandlings type og erfaringen klinikken tilbyr, enn slutt statestikken (for den kan "lyve" litt)

Jeg tror det viktigste er at du finner en klinikk du føler deg trygg med, og som kan gi deg den roen du trenger i prosessen. For akkurat det er veldig viktig. Om det er lokal tilknyttning, personlig oppfølging, eller lang erfaring som er viktig for deg kan bare du svare på.

Så litt om min personlige erfaring:

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men jeg bor i Oslo og har varlgt Fertilitetsklinikken på Omnia som vårt sted. Dette er et privat tilbud og koster derfor en del mer en andre tilbud, men bortsett fra det er jeg super fornøyd! Kjempe flink stab og god personlig oppfølging. Kan anbefales på det varmeste om Oslo og eller privat er et alternativ for dere.

Lykke til!

Gjest Gjest_cecilie_*
Skrevet

Tusen takk for gode svar! Jeg bor i Bergen, og fikk vite at ventetiden på Haukeland er 9 måneder. Føler ikke at jeg har så god tid, så jeg vil gjerne sette igang så fort som mulig, og tenker derfor å gjerne bruke Omnia. Har undersøkt litt om priser på private klinikker i Danmark kontra Norge, og forsto at prisen faktisk blir noelunde det samme. Takker igjen for all hjelp og at dere ville dele deres historier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...