AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Jeg har aldri tenkt på det slik, og jeg har aldri hørt om det utenom her inne. Jeg er helt med på at man deler regningen, eller at den ene spanderer på den andre. Men her inne har jeg lest et par ganger at det naturlige er at kvinnen betaler første gang. Og jeg syns det rett og slett er en litt rar påstand og jeg lurer på hva som er tanken bak? Anonymkode: 85bd2...1aa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Nei. Aldri hørt om. Anonymkode: f06dc...dc8 1
Gjest ABM Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri tenkt på det slik, og jeg har aldri hørt om det utenom her inne. Jeg er helt med på at man deler regningen, eller at den ene spanderer på den andre. Men her inne har jeg lest et par ganger at det naturlige er at kvinnen betaler første gang. Og jeg syns det rett og slett er en litt rar påstand og jeg lurer på hva som er tanken bak? Anonymkode: 85bd2...1aa Er du seriøs?? Har jo forsåvidt forstått at verden har gått av skaftet etter å ha vært her noen mnd.... men denne klarer jeg faktisk ikke ta seriøst...
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #4 Skrevet 16. september 2021 ABM skrev (34 minutter siden): Er du seriøs?? Har jo forsåvidt forstått at verden har gått av skaftet etter å ha vært her noen mnd.... men denne klarer jeg faktisk ikke ta seriøst... Her er en, og jeg har sett det før også, men ikke ofte, kanskje det er samme person🤷♀️ Anonymkode: 85bd2...1aa
Gjest ABM Skrevet 16. september 2021 #5 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her er en, og jeg har sett det før også, men ikke ofte, kanskje det er samme person🤷♀️ Anonymkode: 85bd2...1aa Kleint! Jeg er sikkert gammeldags da men vil noen date meg betaler jeg...
Silva Pluvialis Skrevet 16. september 2021 #6 Skrevet 16. september 2021 Det er vel mest vanlig å dele regningen uansett kjønn? 1
norw Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Hehe, nei. Det beste er å betale for seg og sitt, men man kan naturligvis spandere på hverandre hvis dama er like innstilt på å spandere selv.
Engel Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Å forvente at den andre skal spandere er feil uansett kjønn. Om noen har lyst til å spandere er en annen sak. Jeg har nok faktisk spandert en kopp kaffe en gang på første date, men det har nok oftere være mannen som har vært raskt ute med at han vil betale. Hvis det er noe mer enn en kaffe så foretrekker jeg absolutt at vi betaler hvert vårt.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Blir veldig sjarmert om damen vil betale men mest naturlige er å dele regningen Anonymkode: 92a64...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 Det er en del som insisterer på at den som tar initiativ til å møtes, skal spandere, og konsekvensen av det blir jo selvsagt at kvinner som inviterer menn på date, skal spandere på dem. Jeg mistenker imidlertid at de som følger dette prinsippet aldri inviterer noen ut selv, men bruker dette som et påskudd for å kunne insistere på å bli spandert på, uten å bli sett på som gjerrige eller likestillingsfiendtlige. Anonymkode: cbac6...892 2
BeLeven Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Mange menn er det nok ikke... Jeg har i hvert fall aldri hørt om det før - og vil selv alltid insistere på å betale på en date. Uansett. 1
NysgjerrigPiken Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Jeg har aldri sett tegn til en forventning om at jeg skal betale, uavhengig av hvem som har invitert. Jeg har dog blitt møtt med sjokk og vantro et par ganger når jeg har tilbudt meg å betale. Som regel deler vi, og det går ganske automatisk, uten at noen gjør en greie ut av hvem som skal betale.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har aldri tenkt på det slik, og jeg har aldri hørt om det utenom her inne. Jeg er helt med på at man deler regningen, eller at den ene spanderer på den andre. Men her inne har jeg lest et par ganger at det naturlige er at kvinnen betaler første gang. Og jeg syns det rett og slett er en litt rar påstand og jeg lurer på hva som er tanken bak? Anonymkode: 85bd2...1aa Dette har nok desverre aldri skjedd i verdenshistorien mellom kvinner og menn. Det er nok kun i en fjern fantasi og en utopi som er uoppnåelig i dagens samfunn anno 2021. Men det er lov å drømme TS. Anonymkode: 492ce...1f0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 Jeg betaler på første date, null problem, og andre også. Men etter det bør hun vise at hun ikke er en gjerrig snylter, eller er det kroken på døra. Mann Anonymkode: 574b8...26d
Gjest Mysticgirl Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 Gjenferdet skrev (20 timer siden): Det er vel mest vanlig å dele regningen uansett kjønn? Har aldri opplevd det på date. Mennene betaler alltid.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 Har opplevd at enten jeg eller han betaler - aldri delt regningen, men så går jeg ikke på restaurantbesøk på slike dates uansett - synes det er anstrengende - derfor er det alltid småbeløp, kaffe og enkel takeaway. To av dem jeg har datet litt flere ganger var skikkelig gniene. Det var turnoff. Jeg kan godt betale også, men ikke hver gang. Anonymkode: c0e85...9db 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 Jeg er kvinne på 44 år, så har jo vært på en god del dater. Og før, så betalte enten mannen, eller vi delte. Men de siste 5 årene, så har de fleste menn sørget for at det blir jeg som betaler. Han ene sa og rett ut, at nå var det på tide at kvinnen betalte for alt, sto på kjøkkenet og lå klar i senga. Da gikk jeg. Jeg synes man skal dele på første date, og senere er det mer naturlig at man bytter på hvem som spanderer. Er det en kopp kaffe, så bryr jeg meg ikke om det er han, eller jeg som spanderer. Anonymkode: fae47...653
Gjest TheCatLady Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 Jeg tenker at det er bedre å se det an. Kan godt dele jeg, men hvis han tilbød seg å betale så hadde jeg ikke sagt nei. Gidder ikke å ha noe fast prinsipp der. Tenker at man gjør det føles naturlig ut der og da.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 0.36): Jeg har aldri tenkt på det slik, og jeg har aldri hørt om det utenom her inne. Jeg er helt med på at man deler regningen, eller at den ene spanderer på den andre. Men her inne har jeg lest et par ganger at det naturlige er at kvinnen betaler første gang. Og jeg syns det rett og slett er en litt rar påstand og jeg lurer på hva som er tanken bak? Anonymkode: 85bd2...1aa Jeg har betalt på første date et par ganger. Det har vært i tilfeller daten har vært veldig dårlig og jeg vet at jeg ikke ønsker å se denne mannen igjen, mens han ønsker treffe meg igjen. Nesten som jeg betaler meg ut av ubehaget i situasjonen. Takker kun ja til å bli påspandert av menn jeg liker og vil se igjen. Da spanderer jeg gjerne neste gang. Anonymkode: 1b626...330 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå