Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ansetter regnskapsførere, og det er virkelig mangel på gode regnskapsførere nå. Og de som er gode får virkelig godt betalt. Yrket er ikke så «kjedelig» eller «på vei ut» som en del tror, det inkluderer ofte å være rådgiver og være med på økonomistyringen til en bedrift, i tillegg til system/IT orientert. I feks et regnskapsbyrå vil man få innblikk i driften i mange ulike bedrifter. En bakgrunn innenfor regnskap er også et veldig godt grunnlag nesten uansett hva man ønsker jobbe med innen økonomi, ledelse mm senere. Så for dere med litt hode for tall og er usikker på hvilken retning dere skal ta, er dette et godt stalltips :) PS! Dette er ingen reklame selv om det nesten kan virke sånn 😂 jeg bare blir overrasket over at ikke flere har sett denne muligheten. 

Anonymkode: 41f5e...d96

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å bli regnskapsfører en gang...men så er det ett problem, og det er at jeg må kunne matte, så da røyk den muligheten 🤷‍♀️

Anonymkode: 4afdd...b68

• Liker 1
Skrevet

Enig med ts. Jeg tjener greit og de kjedelige klassiske regnskapsoppgavene gjøres i lavkostland eller av maskiner.

Anonymkode: 18deb...ee7

• Liker 1
Skrevet

Regnskap er faktisk kjempespennende! Har en utdannelse i ledelse og økonomi og fikk jobb på økonomiavdeling gjennom dette. Hadde egentlig ikke tenkt meg den retningen, men er kjempefornøyd med at det ble sånn! 😊

Og dere som sier dere ikke kan tall - det er stort sett pluss og minus, utover det er det viktigste at man kan excel og har IT forståelse 👍🏼

Anonymkode: fbd9f...371

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er riktig at man ikke trenger være spesielt god på matte. Viktigere å være god på system/IT/ExCeL, og å kunne jobbe systematisk/ følge regler. Nesten viktigere å ha en viss interesse for (de aktuelle) lovområdene enn å være god i matte. Som selskapsrett, skatt osv. 

ts

• Liker 2
Skrevet

Hva tjener en regnskapsfører med ca. ett års erfaring hos dere, TS? Jeg jobber i byrå og synes lønnen er kjempelav. 450 k nyutdannet ikke autorisert. 

Anonymkode: 1d84f...737

Skrevet

Som halvstudert regnskapsfører. Vil det være mulighet med jobb for meg hvis jeg søker på regnskapsstillinger hos Ts?

Anonymkode: 69ec8...a25

Skrevet

Hva menes med grei lønn? Er regnskapsfører/regnskapsrådgiver hos Sparebank 1 og har 480 000. Ikke autorisert, men 10 års erfaring. Mye stress og stadig høyere arbeidsbelastning. 

Anonymkode: 994c1...3e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva menes med grei lønn? Er regnskapsfører/regnskapsrådgiver hos Sparebank 1 og har 480 000. Ikke autorisert, men 10 års erfaring. Mye stress og stadig høyere arbeidsbelastning. 

Jeg og er regnskapsfører, ikke autorisert. Trives, men enig med deg, det er mye stress. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt til mannen min, «nei, det går ikke, da er det moms. Nei, da er det årsoppgjør» osv osv. men utover dets veldig fint yrke:)

Anonymkode: 2bc54...2bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2021 den 23.27):

Jeg ansetter regnskapsførere, og det er virkelig mangel på gode regnskapsførere nå. Og de som er gode får virkelig godt betalt. Yrket er ikke så «kjedelig» eller «på vei ut» som en del tror, det inkluderer ofte å være rådgiver og være med på økonomistyringen til en bedrift, i tillegg til system/IT orientert. I feks et regnskapsbyrå vil man få innblikk i driften i mange ulike bedrifter. En bakgrunn innenfor regnskap er også et veldig godt grunnlag nesten uansett hva man ønsker jobbe med innen økonomi, ledelse mm senere. Så for dere med litt hode for tall og er usikker på hvilken retning dere skal ta, er dette et godt stalltips :) PS! Dette er ingen reklame selv om det nesten kan virke sånn 😂 jeg bare blir overrasket over at ikke flere har sett denne muligheten. 

Hei, jeg lurer på hvordan kan jeg bytte jobben min. jeg har fullført Bachelor i Regnskap og revsjon hos BI. jeg jobber som regnskapmedarbeider hos en restaurant kjeden for 2 år nå. Jobben min er tressa, men jeg kan tåle det godt. Eneste ting som jeg forvirrer er at det kan jeg ikke få autorisert pga ingen på kontoret mitt har det. Tusen takk for tilbakemelding. 😊😊😊👍👍👍

Skrevet
11 hours ago, Niro said:

Hei, jeg lurer på hvordan kan jeg bytte jobben min. jeg har fullført Bachelor i Regnskap og revsjon hos BI. jeg jobber som regnskapmedarbeider hos en restaurant kjeden for 2 år nå. Jobben min er tressa, men jeg kan tåle det godt. Eneste ting som jeg forvirrer er at det kan jeg ikke få autorisert pga ingen på kontoret mitt har det. Tusen takk for tilbakemelding. 😊😊😊👍👍👍

Du må jobbe minimum 1 år i et regnskapsbyrå med autorisert daglig leder for å oppfylle kravene til autorisasjon. 

Kreves også at du utarbeider x antall årsregnskap med skatteskjemaer for aksjeselskap, og x antall næringsoppgaver for enkeltpersonforetak.

Se kravene på finanstilsynets sider for mer utfyllende svar.. 

Anonymkode: 24b84...e5a

Skrevet

Jeg elsker privat regnskap, og har hjulpet mange av mine venner med å gå igjennom privat økonomi, lage spareplan og sette opp budsjett ect 🙈 Syntes det er veldig spennende, men det er ikke en retning jeg kan gå, da jeg ikke en gang klarer å fullføre matte på vgs 😟

Anonymkode: d5c43...571

Skrevet

Jeg kan gjerne jobbe med regnskap og har riktig utdannelse, men jeg får IKKE jobb - fordi jeg mangler erfaring. 

Anonymkode: 8f17f...346

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 19.37):

Jeg tjener 716 000. Autorisert i byrå, 12 års erfaring.

Anonymkode: 18deb...ee7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan gjerne jobbe med regnskap og har riktig utdannelse, men jeg får IKKE jobb - fordi jeg mangler erfaring. 

Anonymkode: 8f17f...346

Da er du vel ikke flyttbar regner jeg med?

Anonymkode: 9a5b1...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...