AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Jeg er helt sjokkert, er det vanlig at ting blir stjelt i barnehagen? Så dum som jeg er så sendte jeg med ungen splitter nye (og ganske dyre) ullklær, alt det fine tøyet er borte mens de godt brukte klærne ligger igjen. Trenger virkelig ikke være en ekspert for å forstå at dette ikke er tilfeldig, noen har fysisk gått inn i skapet til ungen å tatt klær! Jeg har hvertfall lært hvilke skifteklær som skal sendes med i barnehagen.. så mitt råd til alle andre der ute, skal barnet ha klær som koster litt eller betyr litt ekstra i barnehagen så må de fysisk være PÅ ungen og ikke i skapet/hylla. Anonymkode: 2aad5...cec 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Jeg har hatt barn i barnehage i 6 år, på to forskjellige barnehage. Ingenting har blitt stjålet. Lite er blitt borte også. Men har opplevd både at min egen unge har andres klær på seg etter bytting, og fått tilbake våre klær fra andre. Forveksling kan skje Anonymkode: 0ae43...02d 32
Froztvind Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er helt sjokkert, er det vanlig at ting blir stjelt i barnehagen? Så dum som jeg er så sendte jeg med ungen splitter nye (og ganske dyre) ullklær, alt det fine tøyet er borte mens de godt brukte klærne ligger igjen. Trenger virkelig ikke være en ekspert for å forstå at dette ikke er tilfeldig, noen har fysisk gått inn i skapet til ungen å tatt klær! Jeg har hvertfall lært hvilke skifteklær som skal sendes med i barnehagen.. så mitt råd til alle andre der ute, skal barnet ha klær som koster litt eller betyr litt ekstra i barnehagen så må de fysisk være PÅ ungen og ikke i skapet/hylla. Anonymkode: 2aad5...cec Har du merket klæra med navnelapper da? Du må jo si I fra da til de som jobber der om dette gjentar seg. Har selv barn som går på skole og bhg her merker vi alt med navn og tlfnr. Ingenting har blitt stjelt enda her.. og vi sender barna I både dyre klær og mindre dyre klær. 15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helt sjokkert, er det vanlig at ting blir stjelt i barnehagen? Så dum som jeg er så sendte jeg med ungen splitter nye (og ganske dyre) ullklær, alt det fine tøyet er borte mens de godt brukte klærne ligger igjen. Trenger virkelig ikke være en ekspert for å forstå at dette ikke er tilfeldig, noen har fysisk gått inn i skapet til ungen å tatt klær! Jeg har hvertfall lært hvilke skifteklær som skal sendes med i barnehagen.. så mitt råd til alle andre der ute, skal barnet ha klær som koster litt eller betyr litt ekstra i barnehagen så må de fysisk være PÅ ungen og ikke i skapet/hylla. Anonymkode: 2aad5...cec Uff, så kjipt. Aldri opplevd dette. Anonymkode: ea5c1...b0a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Gi beskjed til de ansatte og heng gjerne opp en lapp om noen tilfeldigvis har fått med seg feile klær hjem Anonymkode: e2894...668 15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 Hvis en unge i barnehagen ikke har skift, tar de ansatte klær fra tilfeldige barn. Så glemmer de dette, og ungen blir sendt hjem med noen andres klær. Foreldrene glemmer så at de ikke har kjøpt disse klærne og beholder dem deretter. Anonymkode: 68962...c01 13
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis en unge i barnehagen ikke har skift, tar de ansatte klær fra tilfeldige barn. Så glemmer de dette, og ungen blir sendt hjem med noen andres klær. Foreldrene glemmer så at de ikke har kjøpt disse klærne og beholder dem deretter. Anonymkode: 68962...c01 Slik er det ikke i vår barnehage. Der har barnehagen egne skifteklær og yttertøy som de låner ut. Har selv gitt klær til barnehagen som er for små til mitt barn. Anonymkode: f9ccf...200 11
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis en unge i barnehagen ikke har skift, tar de ansatte klær fra tilfeldige barn. Så glemmer de dette, og ungen blir sendt hjem med noen andres klær. Foreldrene glemmer så at de ikke har kjøpt disse klærne og beholder dem deretter. Anonymkode: 68962...c01 Mulig at det hender i noen barnehager, men ikke alle. I min barnehage ringer vi foreldrene om barnet ikke har skgt. Da må de komme med skift. Anonymkode: 68999...710 12
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #9 Skrevet 16. september 2021 Det har jeg og opplevd, at det magisk forsvinner og plutselig har sidemannen mitt barns bamse og lue, dratt av navnelappene, mens min 20 mnd gråter, tenk å stjele fra barn Anonymkode: 5e1cc...c1a 6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #10 Skrevet 16. september 2021 Hva hvis det ungen din har på seg blir søkkvått på grunn av vær, eller skittent på grunn av diverse uhell/lek ute? Hadde ikke satset på å ta med noe som koster særlig mye dit uansett. Anonymkode: 981c1...b29
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #11 Skrevet 16. september 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg og opplevd, at det magisk forsvinner og plutselig har sidemannen mitt barns bamse og lue, dratt av navnelappene, mens min 20 mnd gråter, tenk å stjele fra barn Anonymkode: 5e1cc...c1a Så frekt, og så dristig! Tror jeg hadde kommentert at mitt barn mistet en helt identisk bamse og lue i barnehagen. Og spurt hvor de hadde kjøpt dem. Indusere litt skam Anonymkode: 0ae43...02d 16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #12 Skrevet 16. september 2021 Det har skjedd i forrige bhg og. Jeg har bare hørt om det før barnet begynte i barnehage, men trodde ikke det var så utbredt. Lavmål å stjele fra barn. Anonymkode: ca652...f3c 2
Bloms Skrevet 16. september 2021 #13 Skrevet 16. september 2021 Alt yttertøyet til barnet mitt ble borte da vi skulle pakke og ta med hjem. Dukket aldri opp igjen. Men plutselig etter noen uker hadde et annet barn på seg samme regnjakken. En voksen i bhg hadde sett på denne jakken, der var navnet til mitt barn tusjet over. Etter ca halvt år dukket støvlene opp. Men resten er sporløst forsvunnet 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #14 Skrevet 16. september 2021 Har aldri opplevd tyveri i barnehagen, selv. Men har hørt mange kreative måter å merke klær for å hindre tyveri. Navn med sprittusj utenpå ytterklær for eksempel. På dyre ullklær kan man brodere inn initialer til barnet i skriftstørrelse 72 på brystet f.x. Alle tyver går for de enkleste byttene. Anonymkode: aabba...959 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #15 Skrevet 16. september 2021 Aldri vært noen problem med dette i barnehagen mine barn går i, som jeg også jobber i. Vi låner aldri klær fra andre barn om noen mangler skift. Men jeg vet om andre barnehager der dette er et problem, da kan det være lurt å merke klærne med tusj inni selve plagget, ikke bare bruke lapper. Så kan det kanskje ikke bugne av dyre nye ullklær på plassen. Anonymkode: 86fe9...595 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #16 Skrevet 16. september 2021 Ikke opplevd tyveri, men andre har jo tatt med mine barn sitt tøy hjem. Ved feil! Har fått det tilbake. En gang fant jeg en regnbukse hengende under noen jakker, her hjemme i huset. Jeg så jo med en gang at denne ikke tilhørte vårt barn. Da hadde pappaen hatt henting av barnet, og selvsagt tatt med feil regnbukse hjem. Gud så dårlig samvittighet jeg hadde, fordi jeg skjønte at denne hadde blitt hengende hjemme hos oss en stund, uten at jeg hadde sett den der den hang gjemt under andre klær. Det var nok noen som sikkert savnet denne sårt.... Min erfaring er at pappaer har veldig dårlige evner til å ta med riktig klær hjem. Ofte vet de ikke alltid at det faktisk er mer man må se etter, enn at buksa er mørk av farge. Feil farge på stikkene, feil type refleks på beina, feil størrelse... Menn ser ikke dette. Veldig mange mødre i bhg kjenner seg igjen i dette. Mødre har ofte stålkontroll på hvilke klær barna deres har. Husk å merke klærne godt! Anonymkode: b7c1b...1b5 9 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #17 Skrevet 16. september 2021 Merk klærne godt og det kan være lurt å farge klærne. Hvis de ikke har samme farge som i butikken, og du merker dem på et sted der det ikke er lett å se (så ikke tyven kan skjule det), blir det lett å se når tyven kommer med klærne til ungen igjen. Anonymkode: e4933...ba8 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #18 Skrevet 16. september 2021 Nå vet jeg ikke om dette var tyveri eller et uhell av noe slag, men sovedressen til mitt barn forsvant før sommerferien. Den var godt merket og alt, så jeg håper virkelig ingen har vært frekke nok til å ta den. Det var en fin Lillielamdress så jeg synes det er kjipt. Grunnen til at jeg brukte den dressen er fordi at når det er jul/bursdag så får vi klær fra Lillelam av halve slekta, så vi har jo en del slike klær liggende, og det må jo bli brukt. Men dumt at det blir borte likevel, det er dyre plagg. Anonymkode: 7fc13...575 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #19 Skrevet 16. september 2021 Sier noe om foreldrene som går på avdelingen din. Anonymkode: 31877...52c 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #20 Skrevet 16. september 2021 Bloms skrev (12 timer siden): Alt yttertøyet til barnet mitt ble borte da vi skulle pakke og ta med hjem. Dukket aldri opp igjen. Men plutselig etter noen uker hadde et annet barn på seg samme regnjakken. En voksen i bhg hadde sett på denne jakken, der var navnet til mitt barn tusjet over. Etter ca halvt år dukket støvlene opp. Men resten er sporløst forsvunnet Frekkere enn frekkest! Anonymkode: 31877...52c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå