Carin90 Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Hei 😊 Vi har aktivt prøvd på en liten spire i 1 år nå. Før dette har vi vært uten prevensjon i 3 år uten å ha blitt gravide. Jeg har alltid hatt regelmessig menstruasjon og kontroll på eggløsning på den måten. Men nå etter covid vaksine er menstruasjonen min blitt litt merkelig. Så jeg tenker derfor det er smart å starte med eggløsnings test, eller finnes det noe annet som er bedre for å beregne når vi bør ha samleie? Evt hvilke eggløsningtest bør vi kjøpe? Jeg vet generelt veldig lite om dette temaet, så opplys meg gjerne Kan legge til at jeg har tatt blodprøver for å sjekke at hormoner og slikt er ok. Mannen min har også nylig tatt blodprøver, men ikke fått svar enda
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Jeg er veldig fornøyd med babyplan sine eggløsningstester Anonymkode: b2498...d73
Carin90 Skrevet 15. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd med babyplan sine eggløsningstester Anonymkode: b2498...d73 Skal sjekke dem ut
Carin90 Skrevet 15. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd med babyplan sine eggløsningstester Anonymkode: b2498...d73 Hvor mange er det lurt å bestille? Hvor mange er vanlig å bruke hver mnd?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Hvordan vet du når du har eggløsning? Det er ikke sikkert du har det akkurat 14 dager etter første dag i menstruasjonen. Jeg har brukt make sure sine inntil nylig. Helt ok, men jeg fikk aldri positiv test. Men nå var jeg også syk noen dager, så mulig det har innvirkning. Har kjøpt RFSU nå, fornøyd med de også, men tar lengre tid å får svar. Samtidig tolker jeg dette som et bra tegn? Anonymkode: dc568...7af
Carin90 Skrevet 16. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan vet du når du har eggløsning? Det er ikke sikkert du har det akkurat 14 dager etter første dag i menstruasjonen. Jeg har brukt make sure sine inntil nylig. Helt ok, men jeg fikk aldri positiv test. Men nå var jeg også syk noen dager, så mulig det har innvirkning. Har kjøpt RFSU nå, fornøyd med de også, men tar lengre tid å får svar. Samtidig tolker jeg dette som et bra tegn? Anonymkode: dc568...7af Jeg merker det pga disse tingene her "Før eggløsning så kan man begynne å kjenne på økt sexlyst, det kan småkrible litt i underlivet, man får mer utflod, og noen kjenner stikninger eller press i eggstokk området. Utfloden nå er ofte mer rennende og skjeden føles mer fuktig." "Egget vokser og hulrommet fylles med væske slik at folikkelcysten etterhvert buler ut mot overflaten på eggstokken. Når tiden er inne, brister hinnen og egget løsner. Man tror at det økte trykket av denne folikkelcysten kan skape stramning og smerter i eggstokken."
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #7 Skrevet 16. september 2021 Carin90 skrev (14 timer siden): Hvor mange er det lurt å bestille? Hvor mange er vanlig å bruke hver mnd? Jeg har bestilt sånn ca 14 stk i gangen. Jeg har EL på ca samme dag hver syklus da. Mulig du trenger flere hvis du ikke vet når du har EL. Anonymkode: b2498...d73
Amatariel Skrevet 16. september 2021 #8 Skrevet 16. september 2021 Anbefaler disse strimlene ja. De er veldig greie. Jo flere man kjøper jo billigere er dem. Hvis man ikke har noen anelse om når man har EL, og den viser seg å være sen så kan det gå noen... Men anbefaler også i tillegg disse digitale. Veldig kjekt å ha i bakhånd hvis man plutselig får en strimmel man er usikker på. Er strekene like sterke f.eks? Da har jeg vært glad for å kunne dyppe en digital i urinen og få et klart svar i form av smil eller ikke. Ellers er tips å begynne å ta en EL-strimmel på syklusdag 10. Ta èn hver ettermiddag mellom kl.15-18. Pass på at det er minst 3 timer siden forrige dobesøk og at du ikke har drukket så mye i mellomtiden. Gjør dette frem til testen kanskje begynner å se positiv ut. Etter dette kan du vurdere om du ønsker å teste to ganger i døgnet (f.eks morgen også). Men de aller fleste haren LH-topp som i det minste varer i 1 døgn så det bør ikke være nødvendig med så hyppig testing. Men vi er alle forskjellige, og når man er helt fersk må man ofte forsøke seg litt frem. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå