Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en jobb (ikke takket ja enda)i en avlastningsbolig hvor det da jobbes medlever turnus i helger. Jobber da fra fredag klokken 15 til søndag klokken ca 18. Tingen er at jeg har fått tilbud om 7000,-. Og jeg syns igrunn det var ganske lavt lønnet ettersom det er en leder på helg med høyskoleutdanning de søker etter. Er det noen som har en lignende stilling eller har hatt som kan si noe om lønnen? På forhånd tusen takk 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7000 hva? Kroner? For hva? Månedslønn? Ekstra for den helga? Ukelønn? Timelønn?

Anonymkode: 05c6e...cb8

• Liker 2
Skrevet

7000 for den helgen totalt. Er en helgestilling hver fjerde helg. Og om jeg regner ut til timelønn så blir det den nette sum av 148 ,- 😅 Og det er jo igrunn det jeg fikk sum ufaglært for mange år siden. Men vet liksom ikke om timelønnen regnes ut litt annerledes når det er medlever turnus. 

Skrevet

Jeg tror dette er vanlig når man har medleverturnus, da man også får en tid i døgnet til hvile/søvn. Men har hørt om folk som jobber med det, som har måtte være oppe hele natta. Spør arbeidsgiver hva som regnes i den lønna, og om man får tillegg hvis man ikke får hviletiden sin.

Anonymkode: 70674...f87

• Liker 1
Skrevet

Du må spørre hvor mange timer i døgnet du får lønn for medleveren.
I staten er det 21 av 24 timer i døgnet som er lønnet, i det private er det gjerne nede i 16 timer (dvs at du ikke får lønn på natt).
I tillegg skal du ha helg/kveld/morgen/ettermiddagstillegg. Og det er vanlig å få et medlevertillegg på toppen. Men du må som sagt høre med arbeidsgiver hvordan de lønner medlevereordningen hos seg. 

Anonymkode: 22380...79f

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må spørre hvor mange timer i døgnet du får lønn for medleveren.
I staten er det 21 av 24 timer i døgnet som er lønnet, i det private er det gjerne nede i 16 timer (dvs at du ikke får lønn på natt).
I tillegg skal du ha helg/kveld/morgen/ettermiddagstillegg. Og det er vanlig å få et medlevertillegg på toppen. Men du må som sagt høre med arbeidsgiver hvordan de lønner medlevereordningen hos seg. 

Anonymkode: 22380...79f

Takk for svar. Føler liksom hele greia er litt lite profesjonelt. Er I privat seltor. For det er 7000 det er snakk om uten at det er noe ekstra. Altså som en fastpris, og det har jeg aldri vært borti noe sted. Derfor jeg ble litt usikker og måtte forhøre meg her. 

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar. 

Moonshine, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...