AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #1 Skrevet 15. september 2021 Vi har 4 unger i alderen 9-13, 2 mine og 2 hans. Alle ungene bor her 50%, annenhver uke har vi alle 4 her, og annenhver uke har vi barnefri. Vi står begge i helt normale jobber. Og tjener under gjennomsnittet. Når ungene er her prøver vi holde budsjettet nede, jeg står for matlaging og innkjøp. Jeg liker å handle under 2000kr til hele uka, det er inkludert hygiene artikler som dopapir, såpe og vaskemidler. Denne uken var vi helt tomme for alt, så jeg handlet inn til hele uka for 1865 kr. Inkludert ALT. Jeg var fornøyd Utfordringen er at moren til hans barn klager støtte og stadig over at vi kun spiser "billig mat " og at vi er slu som ikke bruker mer penger på unga. Altså vi gir dem ALT det de trenger, de får spise seg mette til alle måltider. De får sunn og næringsrik mat. Snacks og brus på lørdager, hva er problemet?! Er det barnemishandling at det står First price på pakken istedenfor Gilde? Hun har også satt griller i huet på ungene sine, så nå var det store protester ved middagsbordet. De ville ikke ha fiskekaker for de var fra First price. Heldigvis satte mannen ned foten og ungene ga seg. Ungene har som sagt spist dette uten problemer tidligere, men nå er visst alt ett problem. Når eksen hans ringer sier vi bare at dette er maten vi serverer, vi tar hensyn til allergi og preferanser. Jeg lager alltid mat ungene liker og kan spise, men de kan ikke komme her å kreve Gilde karbonader istedenfor First Price. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 619d8...4c9 12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #2 Skrevet 15. september 2021 Har man barn, er det riktig og gi de riktig mat, tenker at dere bør ikke bare kjøpe billig, skjønner den bioligiske moren her Anonymkode: b4dd6...d14 13
Guppy88 Skrevet 15. september 2021 #3 Skrevet 15. september 2021 Helt uproblematisk. Kjøpet masse first price selv, fordi vi ikke er interessert i å legge masse unødvendige penger i mat som er like god eller marginalt bedre enn billigmerkene. Masse er like bra. Noen produkter liker vi ikke, og velger da bort. Det er ikke veldig mye. 40
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #4 Skrevet 15. september 2021 Jeg tenker at First Price mat er MAT! Jeg har god økonomi og kjøper mye First Price. Hadde ungene mine klaget på merket på maten hadde jeg reagert kraftig. Jeg synes du høres fornuftig ut. Anonymkode: 4d2ba...c5c 42
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #5 Skrevet 15. september 2021 Basert på alle trådene dine så tenker at du burde jobbe med selvtilliten din. Anonymkode: ad903...b28 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #6 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har man barn, er det riktig og gi de riktig mat, tenker at dere bør ikke bare kjøpe billig, skjønner den bioligiske moren her Anonymkode: b4dd6...d14 Hva er egentlig forskjellen på first price gulrøtter og de fra Bama? Sånn bortsett fra pris? Anonymkode: 619d8...4c9 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 15. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har man barn, er det riktig og gi de riktig mat, tenker at dere bør ikke bare kjøpe billig, skjønner den bioligiske moren her Anonymkode: b4dd6...d14 Du er klar over at First Price er produsert hos Gilde, Prior, Findus, Tine, Synnøve Finden etc? Anonymkode: 69463...cba 50
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #8 Skrevet 15. september 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har 4 unger i alderen 9-13, 2 mine og 2 hans. Alle ungene bor her 50%, annenhver uke har vi alle 4 her, og annenhver uke har vi barnefri. Vi står begge i helt normale jobber. Og tjener under gjennomsnittet. Når ungene er her prøver vi holde budsjettet nede, jeg står for matlaging og innkjøp. Jeg liker å handle under 2000kr til hele uka, det er inkludert hygiene artikler som dopapir, såpe og vaskemidler. Denne uken var vi helt tomme for alt, så jeg handlet inn til hele uka for 1865 kr. Inkludert ALT. Jeg var fornøyd Utfordringen er at moren til hans barn klager støtte og stadig over at vi kun spiser "billig mat " og at vi er slu som ikke bruker mer penger på unga. Altså vi gir dem ALT det de trenger, de får spise seg mette til alle måltider. De får sunn og næringsrik mat. Snacks og brus på lørdager, hva er problemet?! Er det barnemishandling at det står First price på pakken istedenfor Gilde? Hun har også satt griller i huet på ungene sine, så nå var det store protester ved middagsbordet. De ville ikke ha fiskekaker for de var fra First price. Heldigvis satte mannen ned foten og ungene ga seg. Ungene har som sagt spist dette uten problemer tidligere, men nå er visst alt ett problem. Når eksen hans ringer sier vi bare at dette er maten vi serverer, vi tar hensyn til allergi og preferanser. Jeg lager alltid mat ungene liker og kan spise, men de kan ikke komme her å kreve Gilde karbonader istedenfor First Price. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 619d8...4c9 Nei det er ikke barnemishandlig🙂 Anonymkode: 69463...cba 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #9 Skrevet 15. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Hva er egentlig forskjellen på first price gulrøtter og de fra Bama? Sånn bortsett fra pris? Anonymkode: 619d8...4c9 Gulrøttene fra First Price kommer nok fra Bama de også, men det er de som ser minst pene ut som går til First Price. Så ingen forskjell bortsett fra det estetiske Anonymkode: 69463...cba 33
Ulven Skrevet 15. september 2021 #10 Skrevet 15. september 2021 Selvfølgelig er det ikke barnemishandling. Derimot er det økonomisk fornuftig å kjøpe butikkenes egne produkter all den tid disse i hovedsak er lik merkeproduktene. Å lære barna at man setter tæring etter næring er smart og noe de kommer til å bli takknemlige for senere i livet. 12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #11 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har man barn, er det riktig og gi de riktig mat, tenker at dere bør ikke bare kjøpe billig, skjønner den bioligiske moren her Anonymkode: b4dd6...d14 Så FP er ikke «riktig mat»?!! Anonymkode: 4d2ba...c5c 12
Guppy88 Skrevet 15. september 2021 #12 Skrevet 15. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har man barn, er det riktig og gi de riktig mat, tenker at dere bør ikke bare kjøpe billig, skjønner den bioligiske moren her Anonymkode: b4dd6...d14 Hvordan er for eksempel first price-bananer mindre næringsrikt enn bananer fra Dole? Man må faktisk bedømme ut fra næringsinnhold og ikke ut fra pris. Hvorfor betale masse mer for noe som er like bra? Endret 15. september 2021 av Guppy88 18
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #13 Skrevet 15. september 2021 Haha.. Minner om en venn som bare handler på Meny, for gilde sitt pålegg er bedre der enn hos Rema1000 😅 Her kjøper vi mye billigmat. Noe billigmat er ikke godt, så da kjøper vi andre merker. Men vi prøver å handle så billig som mulig så vi kan bruke pengene på andre ting. Sunn og næringsrik mat har vi hver dag da både jeg og mannen er opptatt med det. Anonymkode: 40454...93e 18
Fluffypuff Skrevet 15. september 2021 #14 Skrevet 15. september 2021 Hjelpes meg… nei, kjøp First Price med god samvittighet! Hun mora høres snål og vanskelig ut. 12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #15 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha.. Minner om en venn som bare handler på Meny, for gilde sitt pålegg er bedre der enn hos Rema1000 😅 Anonymkode: 40454...93e Mente at Gilde sitt pålegg hos Meny er bedre enn Gilde sitt pålegg på Rema1000. Litt dårlig formulert kanskje. Anonymkode: 40454...93e 6
Kenelz Skrevet 15. september 2021 #16 Skrevet 15. september 2021 Kontakter barnevernet!! Spoiler gale kjerring som er ute etter stemor 1
Gjest loveli Skrevet 15. september 2021 #17 Skrevet 15. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har 4 unger i alderen 9-13, 2 mine og 2 hans. Alle ungene bor her 50%, annenhver uke har vi alle 4 her, og annenhver uke har vi barnefri. Vi står begge i helt normale jobber. Og tjener under gjennomsnittet. Når ungene er her prøver vi holde budsjettet nede, jeg står for matlaging og innkjøp. Jeg liker å handle under 2000kr til hele uka, det er inkludert hygiene artikler som dopapir, såpe og vaskemidler. Denne uken var vi helt tomme for alt, så jeg handlet inn til hele uka for 1865 kr. Inkludert ALT. Jeg var fornøyd Utfordringen er at moren til hans barn klager støtte og stadig over at vi kun spiser "billig mat " og at vi er slu som ikke bruker mer penger på unga. Altså vi gir dem ALT det de trenger, de får spise seg mette til alle måltider. De får sunn og næringsrik mat. Snacks og brus på lørdager, hva er problemet?! Er det barnemishandling at det står First price på pakken istedenfor Gilde? Hun har også satt griller i huet på ungene sine, så nå var det store protester ved middagsbordet. De ville ikke ha fiskekaker for de var fra First price. Heldigvis satte mannen ned foten og ungene ga seg. Ungene har som sagt spist dette uten problemer tidligere, men nå er visst alt ett problem. Når eksen hans ringer sier vi bare at dette er maten vi serverer, vi tar hensyn til allergi og preferanser. Jeg lager alltid mat ungene liker og kan spise, men de kan ikke komme her å kreve Gilde karbonader istedenfor First Price. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 619d8...4c9 Det er milevis forskjell på First Price fiskekaker med 52% fisk og ellers stivelse og dårlige oljer og fiskekaker med masse fisk og mindre tull. Man kjøper bare det beste til barna sine så lenge man har råd til det! Du må titte på innholdsfortegnelsen, ikke tro at alt fra First Price er likt som Gilde bare fordi du har hørt at noen produkter er tilnærmet like. Endret 16. september 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #18 Skrevet 15. september 2021 Men er maten god? Anonymkode: dd52f...f46 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #19 Skrevet 15. september 2021 loveli skrev (3 minutter siden): Det er milevis forskjell på First Price fiskekaker med 52% fisk og ellers stivelse og oljet og fiskekaker med masse fisk. Man kjøper bare det beste til barna sine så lenge man har råd til det! Du må titte på innholdsfortegnelsen, ikke tro at alt fra First Price er likt som Gilde bare fordi du har hørt at noen produkter er tilnærmet like. Ja, helt enig. Fiskekaker lager jeg helst selv. men kjøper en sjelden gang fiskeburgere med minst 80% fisk og lite annet av tilsetningsstoffer. Jeg sjekker alltid ingredienser og bruker helst rent kjøtt, ren fisk, grønnsaker og belgfrukter. Billig prosessert mat spiser jeg ikke. Jeg synes det er viktig å prioritere god, velsmakende, spennende og variert mat. Anonymkode: dd52f...f46 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #20 Skrevet 15. september 2021 Har vi ikke lest dette innlegget før? Moren kan dere jo nekte å diskutere merker og priser, privatøkonomi og måltider med, det har hun selvfølgelig ingen ting med. Barna klager vel som barn flest, vi har to barn og handler dyrt og spiser «fancy» (god råd, stor interesse hos mannen), har aldri noe First Price i hus tror jeg. Matbudsjettet vårt er sikkert minst fem ganger deres. Men jammen kommer det ofte klager og ønsker her også. Klager begrunner i PRIS, det ville jeg slått hardt ned på. Klager og ønsker som går på smak, variasjon, preferanser, det må dere bare regne med. Og du tror jo ikke det er barnemishandling, du vil bare klage litt på eksen og stebarna. Anonymkode: e48ba...755 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå