Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber/har jobbet i/kjenner til hvordan det er å jobbe i Sats? 

Hvordan er det sosiale arbeidsmiljøet? Lønn som resepsjonist, gruppeinstruktør eller PT?

Pros and cons?

Og er det mulig å kombinere jobb på Sats med jobb på andre treningssentre, eller har de noen klausul i kontraktene sine her?

Megatakknemlig for svar!!

Anonymkode: 8d8b5...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan kombinere jobb på sats og annet senter/kjede nei. Det andre har jeg ikke kjennskap til dessverre.

Anonymkode: f89fe...002

Skrevet

Som PT på Sats jobber du iallefall på provisjon. Dvs at du har en veldig lav grunnlønn, og så får du betalt for timene du jobber. Det er også et bonus system, der du får typ 10 000 ekstra dersom du har jobbet så og så mye innenfor en periode. Vet ikke om dette gjelder alle PTer i Sats da. 

(Dette har min PT forklart meg, så vet dessverre ikke så mye mer enn dette)

Anonymkode: e05d6...3d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som PT på Sats jobber du iallefall på provisjon. Dvs at du har en veldig lav grunnlønn, og så får du betalt for timene du jobber. Det er også et bonus system, der du får typ 10 000 ekstra dersom du har jobbet så og så mye innenfor en periode. Vet ikke om dette gjelder alle PTer i Sats da. 

(Dette har min PT forklart meg, så vet dessverre ikke så mye mer enn dette)

Anonymkode: e05d6...3d0

Da må man ha mange kunder for å få en bra inntekt. 

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg jobbet i Sats i mange år (sluttet i fjor). Jeg jobbet som personlig trener og instruktør og senere som serviceansatt.  Som personlig trener har man ingen grunnlønn, men jobber kun provisjon; du jobber da gratis med å selge til kunder, og etter salget sitter du igjen med rundt 40 prosent av hele salget (ja, du leste riktig! Sats tar ca 60 prosent av salget du solgte gratis for dem). 

Når de blir konfrontert med dette sier de at de har tillettelagt for å få deg til å selge (PT-start time), hvor du får 95,- for 45 min. De lokker også med "gode bonuser". Men dette er kun hvis du selges så og så mye, noe jeg vil si for de fleste er uoppnåelig (kanskje større mulighet i storbyene). Men provisjonen er forsatt elendig da man ikke angang har grunnlønn. 

Jeg jobbet også som instruktør, der var lønna grei, men da jobber man ikke mange timer i uka (veldig fin jobb å ha ved siden av studier eller annen jobb). 

Jobben i resepsjon/barnepass er veldig hyggelig. Det sosiale miljøet er kjempe trivelig, men lønna er helt forferdelig!!! Jeg har univeristetsutdannelse (Idrettsvitenskap) i tillegg til utdanningen som personlig trener, og ansinitet (var 27 år gammel da jeg sluttet der, etter å ha jobbet der i 5 år). Jeg fikk 149,- i timen!!!!! Og dette var mer enn mange andre fikk. 

Var mye annet negativt der også, under svangerskap og da jeg en periode var veldig syk.

Til tross for ellers trivelig arbeidsmiljø, med kollegaer og kunder, er det det mest håpløse stedet jeg noen gang har vært innom. De er kun opptatt av salg, salg, salg, salg. Forståelig nok fordi de lever av kunder, men de ansatte får lide for det. De virker til tider nesten uprofesjonelle i måten de jobber på. Trivelig sted, og trivelige folk, absolutt, men Sats er et forferdelig konsern som ikke tar vare på de ansatte på noen som helst måte (det var "gjennomtrekk" av alle mulige ansatte på de fem årene jeg jobbet der). 

Tror treningsbransjen generelt er ganske sær. 

Endret av Marvels

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...