Druid Skrevet 16. september 2021 #21 Del Skrevet 16. september 2021 Pingvinboogie skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig er det også et problem. Dersom mannen min ble alvorlig syk og havnet på sykehus, og jeg ikke fikk tatt farvel med ham fordi jeg ikke kan vaksineres, så er det umenneskelig forskjellsbehandling. OK, ja, det er forskjellsbehandling. Jeg ser ikke at likebehandling er mer menneskelig i dette bildet. På sykehuset er din setting en ubetydelig statistisk anomalitet; å diskriminere alle andre basert på dette blir bare feil i mitt hode. Men jeg ser ditt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embryo Skrevet 16. september 2021 #22 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (37 minutter siden): Svarer du nei, så er det værste problemet at du ikke kommer dit du vil. Det er den andre situasjonen der man lyver på seg et ja, der man har behov for å flytte ansvaret. Og da mener jeg det er redelig å avklare med et direkte spørsmål. Det hindrer deg ikke å lyve, men det er avklart at du løy, og ikke at det ikke var min manglende bevissthet om problemet. Ntå, så hjelpsom du er som gir tips. Takk! Men jeg trenger dem ikke, ser derimot at du kunne trengt et tips eller to om hvordan du bør tolke det du leser. Godt observert - ja, man kan lyve på mer enn én måte. Det endrer ikke poenget mitt: du får ikke en avklaring med et direkte spørsmål. Du må forholde deg til det folk sier og noen av oss sier hva vi vil når du spør om ting som ikke angår deg. Dvs, unntatt «det angår ikke deg» for da må vi høre på gnålet deres hele dagen. Mye enklere å lyve litt. Og gøyere, ikke minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. september 2021 #23 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (1 time siden): Nei, men det er nå to veier inn på sykehusene for å ta vare på at alle potensielt kan være en risiko,; at åpningen for gjester er begrenset til de som har lavest risiko, bør ikke være et problem. Hva med alle de vaksinerte som likevel blir smittet? Hvilken inngang skal de bruke? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. september 2021 #24 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (57 minutter siden): OK, ja, det er forskjellsbehandling. Jeg ser ikke at likebehandling er mer menneskelig i dette bildet. På sykehuset er din setting en ubetydelig statistisk anomalitet; å diskriminere alle andre basert på dette blir bare feil i mitt hode. Men jeg ser ditt problem. Problemet er at du anser mennesker som maskiner. Vi er ikke det. Vi er levende vesener med følelser. Vi er ikke "ubetydelig statistisk anomalitet". Diskrimineringsforbud i mange internasjonale konvensjoner er basert på nettopp det - at vi er levende mennesker med følelser. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. september 2021 #25 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (1 time siden): Vel, det er jo derfor man har behov for å spørre. Man spør jo for en grunn. Man kan jo ikke ha et regime der man ikke universelt ikke kan spørre; det må jo være basert på behov. Og ingen gidder å spørre uten at det er behov for å vite. Der min kone jobbet, har man ikke lov til å møte på jobb uten at de er fullvaksinert; i utgangspunktet er det altså klart når du står i bygget; fremstår idiotisk at man da ikke kan spørre for å forsikre seg. 1. Det er fortsatt uklart hvordan slik forbud harmonerer med forskjellige norske lover og Grunnloven - det har ikke vært noen saker for Høyesterett om dette enda. 2. Hvordan sjekker arbeidsgiver at de er fullvaksinerte? Krever de innsyn i de ansattes journal? Dette har de under ingen omstendighet rett til, bare så det er sagt. Og idiotisk eller ikke, man må følge norsk lov. Man kan ikke drive cherrypicking av lover man ikke liker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #26 Del Skrevet 16. september 2021 ItchyBitchySpider skrev (18 minutter siden): Hvordan sjekker arbeidsgiver at de er fullvaksinerte? De får ikke gjort det, det er bare en ansvarsoverføring: de har gjort det de kan, og bevist at de forstår risikoen; den som evt har løyet har nå ansvaret for hva som skjer videre. Egentlig er det ikke ansvarsoverføring en gang; man kan ikke rettsforfølge den som lyger på grunnlaget, men det fremstår iallefall som man har et skinn av bevissthet og ikke er helt hodeløst, slik norsk helsevesen generelt har fremstått i denne pandemien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 16. september 2021 #27 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (3 minutter siden): De får ikke gjort det, det er bare en ansvarsoverføring: de har gjort det de kan, og bevist at de forstår risikoen; den som evt har løyet har nå ansvaret for hva som skjer videre. Egentlig er det ikke ansvarsoverføring en gang; man kan ikke rettsforfølge den som lyger på grunnlaget, men det fremstår iallefall som man har et skinn av bevissthet og ikke er helt hodeløst, slik norsk helsevesen generelt har fremstått i denne pandemien. Og grunnen til at man ikke kan rettsforfølge, er at det er ulovlig å innhente slike opplysninger om arbeidstakeren. Selv om vi er i en pandemi, gjelder like fullt samtlige norske lover. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #28 Del Skrevet 16. september 2021 ItchyBitchySpider skrev (25 minutter siden): Og grunnen til at man ikke kan rettsforfølge, er at det er ulovlig å innhente slike opplysninger om arbeidstakeren. Selv om vi er i en pandemi, gjelder like fullt samtlige norske lover. Faktisk ikke. Problemstillingen er at det uansett er helseinstitusjonens ansvar hvilken risiko du blir utsatt for i behandling. Det er derfor helseinstitusjoner har vært stengt de siste 18 månedene. Man kunne sikkert tiltale deg for drapsforsøk, men det ville kreve en bevisførelse som typisk ville være vanskelig selv om du løy. og en av faktorene her , er at ansvaret til slutt ligger på helse institusjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 16. september 2021 #29 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (1 time siden): Faktisk ikke. Problemstillingen er at det uansett er helseinstitusjonens ansvar hvilken risiko du blir utsatt for i behandling. Det er derfor helseinstitusjoner har vært stengt de siste 18 månedene. Man kunne sikkert tiltale deg for drapsforsøk, men det ville kreve en bevisførelse som typisk ville være vanskelig selv om du løy. og en av faktorene her , er at ansvaret til slutt ligger på helse institusjonen Men, vaksinen er frivillig så hva kan de gjøre med loven i hånd? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 16. september 2021 #30 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) 20 hours ago, Psilocybe said: https://www.nrk.no/norge/fagforening_-ansatte-opplever-at-sjefer-krever-koronainformasjon-1.15629904?fbclid=IwAR1oAI4ZNhg_nTTbPoUcrJJLMZQqYX_9LDj9Evt7-xUeseRn4Jp8qaXsaCY Var du klar over dette? Jepp, men jeg spurte Fordet. Hvem kan stikke til Italia og Østerrike i 3dager x dato uten å havne i karantene? Endret 16. september 2021 av Enterprises Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #31 Del Skrevet 16. september 2021 zemer skrev (28 minutter siden): Men, vaksinen er frivillig så hva kan de gjøre med loven i hånd? Stole på at folk ikke lyger. Det er hele utfordringen, så lenge det er psykopater som ikke anser andres liv som viktig. Vet de hvem som er vaksinert eller ikke, er resten kun arbeidsledelses logistikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 16. september 2021 #32 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (1 time siden): Stole på at folk ikke lyger. Det er hele utfordringen, så lenge det er psykopater som ikke anser andres liv som viktig. Vet de hvem som er vaksinert eller ikke, er resten kun arbeidsledelses logistikk. Så lenge den er frivillig så er det ytterst få som har krav til å vite også innen helsevesenet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #33 Del Skrevet 16. september 2021 zemer skrev (44 minutter siden): Så lenge den er frivillig så er det ytterst få som har krav til å vite også innen helsevesenet. Det er absolutt ingen kobling mellom de to premissene i et demokrati; da er den ikke frivillig lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 16. september 2021 #34 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) 8 hours ago, Pingvinboogie said: Mener du i all oppriktighet at uvaksinerte bør nektes nødvendig helsehjelp? Hvorfor skal de tilbys en helsehjelp de ikke tror på i utgangspunktet? De har jo et immunforsvar? Endret 16. september 2021 av Aliquis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 16. september 2021 #35 Del Skrevet 16. september 2021 10 hours ago, ItchyBitchySpider said: Hmm... Så hvis man brekker et bein før man rekker å bli vaksinert, må man bare ligge hjemme og la det heles av seg selv? Hva med hjerteinfarkt, fødsel, hjerneslag? Dette var snakk om folk som jobbet i helsesektoren. Alle voksne har nå fått tilbud om vaksinasjon. Om du har valgt å frastå får du ta konsekvensene selv. Folk som ikke kan ta vaksinen burde selvfølgelig være et unntak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 16. september 2021 #36 Del Skrevet 16. september 2021 (endret) Psilocybe skrev (På 15.9.2021 den 21.33): https://www.nrk.no/norge/fagforening_-ansatte-opplever-at-sjefer-krever-koronainformasjon-1.15629904?fbclid=IwAR1oAI4ZNhg_nTTbPoUcrJJLMZQqYX_9LDj9Evt7-xUeseRn4Jp8qaXsaCY Var du klar over dette? Kunne ikke brydd meg mindre. Jeg opplyser gladelig om at jeg fullvaksinert, så slipper folk å lure når de er rundt meg og kan slappe litt av. Dette er jo egentlig kun et problem for de som ikke er vaksinerte, det er jo en grunn til at disse steiler over det. Endret 16. september 2021 av Hatsumomo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 16. september 2021 Forfatter #37 Del Skrevet 16. september 2021 Virker som enkelte brukere her ikke har lest artikkelen jeg linket til, så jeg poster følgende sitat: Sitat Det er medarbeideren som eventuelt ikke vaksinerer seg som tross alt utsetter seg selv for risiko, påpeker Ali. Mange vaksinerte oppfører seg som om de selv ikke kan smittes, og at de ikke kan smitte andre. Enda avisene i snart et år har vært fulle av artikler som bekrefter at de vaksinerte både kan smitte andre, og smittes selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #38 Del Skrevet 16. september 2021 Psilocybe skrev (9 minutter siden): Virker som enkelte brukere her ikke har lest artikkelen jeg linket til, så jeg poster følgende sitat: Mange vaksinerte oppfører seg som om de selv ikke kan smittes, og at de ikke kan smitte andre. Enda avisene i snart et år har vært fulle av artikler som bekrefter at de vaksinerte både kan smitte andre, og smittes selv. Dette er riktig på feil grunnlag. Ja, vaksinerte kan bli smittet, og blir de smittet, kan de smitte videre. Men risikoen er ekstremt mye mindre. Og det er et risikoområder som helseinstitusjonen kan administrativt forvalte. Så lenge ingen saboterer det. Som både det å lyge om vaksinering og late som smitten ikke eksisterer er. Men det faktum at helseinstitusjonene ikke fungerer eller gjør jobben sin, eller at folk er idioter, forsvarer en fortolkning av loven der det å utsette noen for dødsrisiko er ok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 16. september 2021 Forfatter #39 Del Skrevet 16. september 2021 Druid skrev (12 minutter siden): Som både det å lyge om vaksinering og late som smitten ikke eksisterer er. Men det faktum at helseinstitusjonene ikke fungerer eller gjør jobben sin, eller at folk er idioter, forsvarer en fortolkning av loven der det å utsette noen for dødsrisiko er ok. Jeg sliter med å tolke deg, men jeg går ut fra at du mener at Norges Lover må endres? Skal man se bort fra Grunnloven og menneskerettighetene også, kanskje? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. september 2021 #40 Del Skrevet 16. september 2021 Psilocybe skrev (1 minutt siden): Jeg sliter med å tolke deg, men jeg går ut fra at du mener at Norges Lover må endres? Skal man se bort fra Grunnloven og menneskerettighetene også, kanskje? Det trengs strengt tatt ingen endring av loven. Hva vi snakker om her, er tolkningsområder: når blir din helse relevant for andre? For øyeblikket er pasientens liv uten verdi i forhold til behandler, det er i praksis balansering av disse sine rettigheter det handler om: skal behandlers beskyttelse av helsesituasjon trumfe pasientens liv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg